martin1678 (oregistrerad) Postat 1 oktober 2010 Postat 1 oktober 2010 Hej. Ska göra ett examensarbete i elektroteknik och söker lite inspiriation, undrar därför om det är något ni musiker saknar? Finns väldigt många produkter på marknaden som löser olika problem, är det något problem ni inte lyckats lösa?
cborg Postat 1 oktober 2010 Postat 1 oktober 2010 För mig: Interface! Det handlar bara om interface eller design. Enkelarbetat, direktåtkomligt, logisk struktur. En "live"-sequencer där du kan spela in direkt, lägga på spår o loopa runt. För uppselning live också med typ dagens linjära seq. bild fast med möjlighet att fixa looppunkter och jump-points för lite improviserande av elektro-scenen (mute o annat också så klart). Går säkert i många seq. men inte som jag vill. 🙂 Plus att det är skillnad att ha ett dedikerat instrument. Lite blandning mellan dagens seq. och digitala mixar fast mer dedikerad och liten o smidig. Behöver inte a obegränsat antal tracks. Snarare tvärtom. Ja. jag slutar där. 🙂
Biran Postat 1 oktober 2010 Postat 1 oktober 2010 Pengar saknas som vanligt 🙁 Inspiration och ideer finns det massor av, men inte pengar....
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.