Jump to content
Annons

Drömhårdvaran?

Recommended Posts

martin1678 (oregistrerad)
Postat

Hej. Ska göra ett examensarbete i elektroteknik och söker lite inspiriation, undrar därför om det är något ni musiker saknar? Finns väldigt många produkter på marknaden som löser olika problem, är det något problem ni inte lyckats lösa?

Annons
Postat

För mig: Interface! Det handlar bara om interface eller design. Enkelarbetat, direktåtkomligt, logisk struktur.

En "live"-sequencer där du kan spela in direkt, lägga på spår o loopa runt. För uppselning live också med typ dagens linjära seq. bild fast med möjlighet att fixa looppunkter och jump-points för lite improviserande av elektro-scenen (mute o annat också så klart). Går säkert i många seq. men inte som jag vill. 🙂 Plus att det är skillnad att ha ett dedikerat instrument.

Lite blandning mellan dagens seq. och digitala mixar fast mer dedikerad och liten o smidig. Behöver inte a obegränsat antal tracks. Snarare tvärtom.

Ja. jag slutar där. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.