Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Secret Ocean Mysteries

Noise Fusion Delight

Wheelbarrow Nice!!!

Weepasong

The Lemon of Punk (referens till The Books-skivan The Lemon of Pink)

Struts Never Sleeps

Mamma är pappamamma (tack Grahn)

Human Right Wing Principle

Cityclicker

Sourcreame n' Union

Welcome on the Rock

Cyber Spece

Mademoiseau

Moody Magic Radio Trace from Outer Space

An Increased Lack of Boredom

Annons
Postat

Mina favoriter:

Moody Magic Radio Trace from Outer Space

An Increased Lack of Boredom

En egen jag är rätt nöjd med angående coolhet är:

mitt interplanetära gammasvärd

Postat

En egen jag är rätt nöjd med angående coolhet är:

mitt interplanetära gammasvärd

I princip alla titlar med tre ord är asbra.

Postat

Jag skulle säga att det finns ingen musik i hela världen som inte blir bättre av humor. Kanske inte varje låt, men iaf att det finns på skivan.

Postat

formen av musik som underhållning är något jag motsätter mig. musik är för mig konst. det ska vara jobbigt.

Även jobbig konst kan ha humor.

Postat

Humor behöver då inte vara så man skrattar rakt ut eller banala memes, utan typ musikaliska småskämt och referenser eller bara nåt kul ljud.

Postat

Jag kan hålla med till en viss gräns. Om man skriver om personliga grejer som depression och självmord blir det lite krystat med ett skämt.

Postat (redigerat)

Jag kan hålla med till en viss gräns. Om man skriver om personliga grejer som depression och självmord blir det lite krystat med ett skämt.

Ja, då kan ju den låten vara utan. Men en hel skiva utan humor blir lite väl. Det finns undantag, men generellt sett.

Därför jag älskar The Books, Deerhoof, of Montreal. Och inte lyssnar på Animal Collective så mycket längre.

Redigerat av Dingbats
Postat

Kan inte säga något på rak arm. De flesta metalmusiker tar sin musik på stort allvar, enligt min erfarenhet. Sen finns ju dem (många) som är råkassa bara.

Postat

Nog en stor del av problemet jag har med metal.

Tacka vet jag allt som har vett att kalla sig INDIE

Nej, att kalla sig indie är töntigt. Ganska intetsägande ord för övrigt.

Postat

Är faktiskt väldigt nyfiken på vad ni har att säga om den här, om ni har lust.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=79939

Postat

Med tanke på att "Den här låten är nog inte för alla. Den håller till där tung metal och progressiva element möts." så ska jag nog avstå från att kommentera.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.