Memphis Postat 19 oktober 2010 Postat 19 oktober 2010 Jag ska också börja plugga nu! Materialteknik i 10 timmar!
Pazo Postat 19 oktober 2010 Trådstartare Postat 19 oktober 2010 Jag ska plugga MetHydMät nu! HERRÅ Orka dra till skolan i regnet! så jag stannar hemma 😑
debatt Postat 19 oktober 2010 Postat 19 oktober 2010 Jag orkar. Men behöver inte gå dit idag. Få se om det kommer nån hantverkare. Ska ut och handla dock. Mjölk bland andra. 🙂 V6 Dual action//:debatt
debatt Postat 19 oktober 2010 Postat 19 oktober 2010 Det sägs att det är bra att ha ett separat ställe där man registrerar sitt artistnamn, domännamn, att det inte är detsamma som ens webbhotell. Varför? Jag har inte blivit övertygad om det ännu? Fördelar? Nackdelar? 😕
debatt Postat 19 oktober 2010 Postat 19 oktober 2010 Det kom ingen hantverkare igår och inte idag heller hittills. 3 tim 33 min kvar har de på sig. PAZO!! Tur jag inte meddelande att det var ett akutärende. Det hade kostat mig 2300 kr. Det ägande hyresvärdsföretaget har lämnat över förvaltningen till ett förvaltningsföretag som i sin tur lämnat över fastighetsskötseln till ett bygg- och fastighetsskötselföretag som nu i sin tur lämnar över ärenden till ett annat bygg- och fastighetsskötelföretag. Det krävs att all den kommunikationen fungerar...
Neosus Postat 19 oktober 2010 Postat 19 oktober 2010 Flytta är inget alternativ, debatt? Skulle jag iallafall gjort om det fanns lägenheter 😑
debatt Postat 19 oktober 2010 Postat 19 oktober 2010 Flytta är inget alternativ, debatt? Skulle jag iallafall gjort om det fanns lägenheter 😑 Man släpper ogärna en lägenhet som det är 25 års väntetid till...
debatt Postat 19 oktober 2010 Postat 19 oktober 2010 Nu e snart min kalops klar. Kollaps Kalops What a difference a place is. Twenty four little letters.
Neosus Postat 19 oktober 2010 Postat 19 oktober 2010 Man släpper ogärna en lägenhet som det är 25 års väntetid till... Okej då förstår jag 😄
debatt Postat 19 oktober 2010 Postat 19 oktober 2010 Jag förstår inte denna tabellens logik: prislista Att det blir dyrare per år ju fler år man tecknar alltså... Kolla t.ex. om man väljer en .info. 😳
debatt Postat 19 oktober 2010 Postat 19 oktober 2010 Enligt Harris & Benedict-ekvationen från 1919 så ska jag äta 1126 kalorier per dag om jag vill gå ner 1 kilo per vecka. Det motsvarar ungefär lunch och middag, normala portioner, en kopp rooiboste med en macka till frukost och likadant till kvällen. 😳
debatt Postat 19 oktober 2010 Postat 19 oktober 2010 (redigerat) Verkar det orimligt menar du? 😕 Ja, eftersom jag definitivt inte ligger under 3000 kalorier per dygn sedan länge, trots att jag haft ofrivillig fysisk vila pga svår infektion i våras, stämbandsrehab (som uteslutit lyft och ansträngning) och senast lunginflammation. Ändå är vikten helt stabil. Tränar inte sedan ett halvår fan. Har inte gått upp ett gram. Jag skulle gå ned 5 kilo i veckan med en diet på drygt 1100 kalorier?? SÄRSKILT eftersom jag nu tänkte dra igång träningen igen sedan uppehållet. Typ spinning 4 gånger per vecka vardera en timme. Redigerat 19 oktober 2010 av debatt
Memphis Postat 19 oktober 2010 Postat 19 oktober 2010 (redigerat) Men du sade ju att ekvationen sade: "1126 kalorier per dag om du vill gå ner 1 kilo per vecka." Det sade ju inget om att du skulle gå upp om du åt mer, bara att du skulle gå ner i vikt om du gick ner till det kaloriantalet. Visst kan du äta mer utan att gå upp, och då fortsätta ligga på vikt. Fast till en viss gräns förstås. "Jag skulle gå ned 5 kilo i veckan med en diet på drygt 1100 kalorier??" 1kg/vecka var det ju nyss? Så skulle väl bli att du enligt modellen ska gå ner 5 kg på 5 veckor? Och det är väl inte orimligt? Eller jag kanske fattade allt fel? 😳 Redigerat 19 oktober 2010 av Memphis
Memphis Postat 19 oktober 2010 Postat 19 oktober 2010 (redigerat) eeeh.. såatte! Pazo, gå och plugga! 😛 Pico, sluta slöa vid Tv,n! 😄 Killis, eh.. gå och klipp dig! xD Redigerat 19 oktober 2010 av Memphis
debatt Postat 19 oktober 2010 Postat 19 oktober 2010 Men du sade ju att ekvationen sade: "1126 kalorier per dag om du vill gå ner 1 kilo per vecka." Det sade ju inget om att du skulle gå upp om du åt mer, bara att du skulle gå ner i vikt om du gick ner till det kaloriantalet. Visst kan du äta mer utan att gå upp, och då fortsätta ligga på vikt. Fast till en viss gräns förstås. "Jag skulle gå ned 5 kilo i veckan med en diet på drygt 1100 kalorier??" 1kg/vecka var det ju nyss? Så skulle väl bli att du enligt modellen ska gå ner 5 kg på 5 veckor? Och det är väl inte orimligt? Eller jag kanske fattade allt fel? 😳 Vad pratar du om?
debatt Postat 19 oktober 2010 Postat 19 oktober 2010 (redigerat) Om jag vill gå ned 1 kilo per vecka ska jag satsa på 1126 kalorier. Vill jag inte gå ned ett gram ska jag satsa på 1626 kalorier (eftersom det är 500 de kalorier man drar bort som ger viktminskningen). Likaledes så ger en ökning över talet 1626 kalorier en motsvarande viktökning. Så långt teorin. Den mest använda formeln f.ö. Men eftersom jag gör av med 3000 kalorier per dygn vid näranog fullständig vila utan att gå varken upp eller ned ett enda hekto, så tror jag inte den formeln stämmer in på just mig. Antagligen kan man ha en fortsatt hög förbränning om man slutar att träna regelbundet. Men bara en viss tid antagligen... Börjar jag dessutom träna riktigt hårt så måste ju viktminskningen bli ännu högre. Jag kanske kräver 6000 dagliga kalorier då. Satsar jag på 1126 kalorier försvinner jag ju... Om 500 kalorier per dag = 3500 kalorier per vecka, motsvarar 1 kilo kroppsvikt på en vecka, så är det ju bara att räkna... 6000 minus 1126 = 4874 kalorier för lite per dag. Dvs. kommer jag att gå ned 4874/3500 = 1.393 kilo per dag. Över 9 kilo per vecka. 😑 kalops//:debatt Redigerat 19 oktober 2010 av debatt
Recommended Posts