debatt Postat 18 oktober 2010 Postat 18 oktober 2010 Igår blev min röst paj helt plötsligt. Idag har jag sångtränat.
debatt Postat 18 oktober 2010 Postat 18 oktober 2010 I övermon ska jag inte gå på GAIS trots att jag blev bjuden. Det är tyvärr för riskabelt för min del att sitta på en läktare med bara 4 plusgrader i två timmar för min skraltiga hals.
debatt Postat 18 oktober 2010 Postat 18 oktober 2010 I take your love and leave my kind regards But I never cheat at cards
debatt Postat 18 oktober 2010 Postat 18 oktober 2010 😱 Tror jag ska köpa en burka i lammull. Om det finns. Vinter.
debatt Postat 18 oktober 2010 Postat 18 oktober 2010 (redigerat) 😮 "Burka Innehåll- 1. Muslinsk kvinnodräkt - 2. Kaukasiskt mansplagg - 3. Efternamn - 4. Luta sig ut - 5. Övrigt 1. Muslinsk kvinnodräkt Burka eller burqha, är en muslimsk utstyrsel som täcker hela kroppen samt har ett finmaskigt galler för ögonen att se genom. Dräkten bira utomhus som ett ytterplagg ovan vanliga stass av vissa muslimska kvinnor i Afghanistan, skada även omonterad av Pakistan samt norra Indien. Den format som är mest känd kommer från Afghanistan, där den fordom var vanlig villig landsbygden skada som blev tvingande allmän kvinnor när talibanerna tog makten. Lagen försåvitt burka avskaffades efter talibanernas fall, skada används ännu i vissa kretsar.Afghanistans första tjejband kallar sig Burka liga. Andra muslimska kvinnodräkter som även räknas som huvudduk eller slöja är:HijabNiqabChadorDupattaYashmak Aktuellt: 12 juli 2008 artikel i Expressen 1 maj 2008 artikel hos Sverige samt Islam 25 april 2007 artikel i Sydsvenskan 24 oktober 2003 artikel i DN 30 mars 2002 artikel hos Amnesty 2. Kaukasiskt mansplagg Burka kallades även ett mansplagg från Kaukasien. Plagget var tillverkat av pläd eller av lammull från karakul-fåret. Mirakel 1800-talet influerades det ryska kavalleriet av denna utstyrsel till sina uniformer. 3. Efternamn Burka är även ett efternamn med polsk anknytning, skada namnet förekommer även i USA. I Sverige finns det ingen med detta efternamn. Personer med detta namn är:Ellen Burka, konståkare Petra Burka, konståkareSylvia Burka, skridskoåkare 4. Luta sig ut Burka (slang, verb) när passageraren i en sidovagn till hoj lutar sig ut för att producera det möjligt att gripa kurvorna i högre hastighet. Jfr burkslav likaså använt samman segling då besättningen lutar sig ovan relingen villig ena sidan då båten lutar för att få båten att gå planare samt därmed bättre i vattnet. 5. Övrigt Kuriosa: Ordet burka tillkom som ett nytt ord i 13:e upplagan av SAOL (2006-2007)."[källa: Vicken pedal] Jag vet dock inte hur det där kaukasiska mansplagget ser ut, om det är som en poncho eller nåt. Jag skulle vilja ha en vanlig burka, i ull. Vad gött det vore på vintern! Redigerat 18 oktober 2010 av debatt
debatt Postat 18 oktober 2010 Postat 18 oktober 2010 Dingbats, om du ska reta upp dumproducenten så ska du lägga in en rosa kärlekssmiley.
debatt Postat 18 oktober 2010 Postat 18 oktober 2010 En gång skrev dumproducenten (observera att jag skriver med liten bokstav) till k9 att eftersom han kunde skriva på forumet ibland så kunde han ta ett jobb lika gärna. Förmodligen menade han dessutom "vilket jobb som helst". När jag grep in o försökte förklara att vissa sjukdomar är ytterst intermittenta och kommer och går, och mer eller mindre ofta helt utan förvarning: såsom många reumatiska sjukdomar, epilepsi, narkolepsi, psykiska störningar, extra svårbehandlade former av diabetes o astma m.fl., och frågade öppet vilken arbetsgivare som vågar anställa en sådan? Då var det inte roligt längre. Sket i att svara bara.
Dingbats Postat 18 oktober 2010 Postat 18 oktober 2010 Frågade förut och säger det igen: Vad är den bästa desperationsmusiken?
Fidden Postat 18 oktober 2010 Postat 18 oktober 2010 Såå, när får vi en delad tråd i off-topic som handlar om dubbelnegationer? Kan inte vara långt borta.
Micke H Postat 18 oktober 2010 Postat 18 oktober 2010 (redigerat) FYI - jag har världens bästa flickvän! 🥰 EDIT: kanske fel ställe att säga det på... 😛 Redigerat 18 oktober 2010 av Micke H
Dingbats Postat 18 oktober 2010 Postat 18 oktober 2010 tycker hissing fauna och särskilt första och sista låten är våldsamt bra desperat
debatt Postat 18 oktober 2010 Postat 18 oktober 2010 Frågade förut och säger det igen: Vad är den bästa desperationsmusiken? http://www.youtube.com/watch?v=Yct2zKAfAho&feature=related
Memphis Postat 18 oktober 2010 Postat 18 oktober 2010 Det verkar ju fullständigt sinnessjukt. Mja, lite lustigt är det allt. Men det var klockan två som jag trodde. Tentan gick bra ändå, och som vanligt så fick jag skynda mig in i det sista, fast vi hade 4 timmar på oss. 😆 Får nog en 4. 😮☺️
Memphis Postat 18 oktober 2010 Postat 18 oktober 2010 (redigerat) Dingis, du är ju språkkille. Gå in och diskutera här: https://www.studio.se/index.php?showtopic=77069 Men för bövelen, jösses va ni spammade ner hans tråd. Snart kommer Olsberg med piskan. 😱 Redigerat 18 oktober 2010 av Memphis
Memphis Postat 18 oktober 2010 Postat 18 oktober 2010 Telefon 3 gånger per dag, mail 5 gånger per dag, 1 sms. Det är väl min genomsnittliga dos ungefär. För mig är det cirka 1gång/år som jag o farsan hörs, och då vanligtvis via facebook, träffas dock irl vid jul och sommar.
Recommended Posts