debatt Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Innan jul! Kul! Jag hade fått för mig att den redan var klar, nämligen, bara inte släppt. Men så var det inte alltså. Den VAR helt klar, men då var det nån som knorrade om rättigheter till ljudeffekter och de ska jag plocka bort först, men jag måste mixa och mastra om då - 2 av 13 spår. Sedan "kom jag på" att jag ville ha med tam tam kinesisk gong-gong på en låt (för jag sjunger om det utan att det är med nån i låten, silly), vindmaskin till det regn jag redan spelat in i verkligheten och eventuellt stråkar på en annan, så då slumpade det sig inte sämre än att jag såg att Garritan hade en orkester-plug med just de prylarna (och mer därtill) för hyfsat billig penning. Så den ska jag beställa och lägga in de ljuden ifrån. Sedan ska jag dubblera/sjunga in en refrängröst på en låt och klippa bort ett "na-ni-na-ni-na" på en annan och lägga in nåt annat kortare där i den passagen så att det stämmer i takten. Göra klart bookleten och det administrativa. Fryser. Kallt här nu.
debatt Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Det enda jag vet hittills från de som bedömt noveller är att "de är mycket bra skrivna, men för svåra kanske att förstå för vanligt folk." Vad är det för djävla inställning? 😠
debatt Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Kålpudding, potatis, morot, lingon. Dafgård 22 spänn. Mjölk. Arla 1.50 spänn.
Pazo Postat 14 oktober 2010 Trådstartare Postat 14 oktober 2010 😮 https://www.studio.se/index.php?showtopic=80246&st=0
Dingbats Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Den VAR helt klar, men då var det nån som knorrade om rättigheter till ljudeffekter och de ska jag plocka bort först, men jag måste mixa och mastra om då - 2 av 13 spår. Sedan "kom jag på" att jag ville ha med tam tam kinesisk gong-gong på en låt (för jag sjunger om det utan att det är med nån i låten, silly), vindmaskin till det regn jag redan spelat in i verkligheten och eventuellt stråkar på en annan, så då slumpade det sig inte sämre än att jag såg att Garritan hade en orkester-plug med just de prylarna (och mer därtill) för hyfsat billig penning. Så den ska jag beställa och lägga in de ljuden ifrån. Sedan ska jag dubblera/sjunga in en refrängröst på en låt och klippa bort ett "na-ni-na-ni-na" på en annan och lägga in nåt annat kortare där i den passagen så att det stämmer i takten. Göra klart bookleten och det administrativa. Fryser. Kallt här nu. Är det bara du som låter på skivan? Hur låter det?
debatt Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Är det bara du som låter på skivan? Hur låter det? Nej, vi är tre. Fast jag är despotisk producent också. En låt är en hårdrocksvals med funkrefränger, en har asiatiska tongångar, en är en ballad på piano med oboe, en är en shuffle, en är en bossa nova, en är en trad.blues med munspel och några till... Hur det låter? Som fan. Nej, men det mesta är inspelat på porta, men trixat med i datorn, så det låter nog helt ok. //:debatt
Dingbats Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 En låt är en hårdrocksvals med funkrefränger, en har asiatiska tongångar,en är en ballad på piano med oboe, en är en shuffle, en är en bossa nova, en är en trad.blues med munspel och några till... Det låter som det kan bli något det här! Ska bli spännande att höra.
debatt Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 (redigerat) Det låter som det kan bli något det här! Ska bli spännande att höra. Vi ska "bara" göra två videos också, en till bossanovan och en till en suggestiv låt med temposkiften och flera solon. Men jag vet inte hur man får till såna videos jag vill göra. Jag vill göra videos där man har små prylar och flyttar runt på ett bord. Tar liksom en bild i sekunden eller vad det kan bli och sätter samman alla hundratals bilderna sedan så att det ser ut som om prylarna rört sig (man ska ju inte se händer som flyttar runt grejerna såklart). Jag behöver nåt program för det. Eller om det går att göra i Windows Movie Maker rentav?? Jag har digital videokamera, men... tar man stillbilder med den och...? Har bara filmat "vanligt" med den innan. Programmet ska kunna hantera dessa hundratals bilder efter varandra. Som Jen Gloeckner eller Frank Zappa. Blir i november. Det är ju snart förresten... ☺️ Redigerat 14 oktober 2010 av debatt
Dingbats Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Borde väl gå att göra i vilket filmprogram som helst. Fast det finns ju speciella stop motion-program, men dem vet jag ingenting om.
debatt Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Borde väl gå att göra i vilket filmprogram som helst. Fast det finns ju speciella stop motion-program, men dem vet jag ingenting om. Får hinna peta med det framöver. Siktar på att Windows Movie Maker duger. Kanske borde installera det videoprogram som medföljde till videokameran? Men det är säkert bara vanligt bild-arkiv- fotoalbum-tjosan...
debatt Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Som tur är så är brorsan både bättre och mer intresserad än vad jag är på den där filmbiten.
debatt Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 (redigerat) Detta är tydligen en prisbelönt film på knappt fem minuter med över 2000 tagna stillbilder. Men jag tycker det är bättre med såna här stop motion-filmer som inte innehåller några levande varelser. Intrycket blir i filmen ovan att den rycker liksom... har man prylar som flyttas så skiter man som betraktare i ifall de rycker, för prylar ska ju inte kunna flytta sig av sig själva. Så tänker jag. 😑 Redigerat 14 oktober 2010 av debatt
debatt Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Bygga ihop tändstickor kanske? Har dock redan ett landskaps alla grejer, som jag ska bygga upp på nolltid bara. Vill nog lägga in några stillbilder på bandet också då och då, men det är nog piece of cake...
Overkill Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN FOR REVEREND GREEN
debatt Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 (redigerat) Om det förra var Stop Motion så är For Reverend Green Slow Motion. Redigerat 14 oktober 2010 av debatt
Fidden Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Du kan ju göra det med tändstickor. om man är lagd åt det hållet så...
Dingbats Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 om man är lagd åt det hållet så... Själv är jag än så länge olagd.
Dingbats Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 gå och lägg dig Ska gå och dra nåt jämnårigt över mig.
Dingbats Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 En gång när jag var runt femton sa jag ordet "straffknulla" högt.
Dingbats Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Vad konstigt att man har en hand per strupe... vad är tanken där egentligen...
debatt Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Vad konstigt att man har en hand per strupe... vad är tanken där egentligen... 😲
Recommended Posts