Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Både och egentligen, men tänkte mest på acke här.

Sköna bakgrundkörer på Väder o vind!

Ja, jag fattar inte hur jag fick till det ackeljudet! Ren röta där. Det är typ noll eq på den. Hade massa problem med stående vågor på alla andra gitarrer, men den bara funkade perfekt.

Minns inte vilka körer det skulle vara... menar du tjejen i refrängen? Det är min syster.

Postat

Blir nog queen's university som etta, hade tänkt mcgill som tvåa men det fanns ju inte. Så blir nog kanske university of british columbia som tvåa istället. Eller nått annat.

Postat

Ja, jag fattar inte hur jag fick till det ackeljudet! Ren röta där. Det är typ noll eq på den. Hade massa problem med stående vågor på alla andra gitarrer, men den bara funkade perfekt.

Minns inte vilka körer det skulle vara... menar du tjejen i refrängen? Det är min syster.

Jepp, de e hon. Roligt!

Nu "The Flash" Här händer det grejer!!

Postat

Blir nog queen's university som etta, hade tänkt mcgill som tvåa men det fanns ju inte. Så blir nog kanske university of british columbia som tvåa istället. Eller nått annat.

Queen's, är det Kanada eller?

Ett riktigt megabyte.

Postat

Jepp, de e hon. Roligt!

Nu "The Flash" Här händer det grejer!!

Du glömde kommentera att Teckna Tekla är den bästa låten på skivan. Iaf harmoniskt sett och arrangemanget i bryggan.

Postat

Sök till detta:

688px-Moskau_Uni.jpg

Moskvas Statliga Universitet

Postat

The Flash, Väder och vind samt Expression var mina favoriter.

🥰

Kul!

Tycker nog själv att The Flash är lite småtrist. Skulle nog placera Teckna Tekla och Poplåt 37 bland mina favoriter, men det är väl delvis också för att jag förstår vad texterna betyder.

Postat

Kul!

Tycker nog själv att The Flash är lite småtrist. Skulle nog placera Teckna Tekla och Poplåt 37 bland mina favoriter, men det är väl delvis också för att jag förstår vad texterna betyder.

Skrev en recension på No Source nu.

Postat

Skrev en recension på No Source nu.

Nej herregud, vad roligt! 😄

När kommer din platta då? Är det fortfarande uppskjutet på obestämd tid?

Postat

Ser här nu att "Han hann inte fram", klassikern, den som jag röstade på i den där "tävlingen" i Forumet ligger som sista bonusspår!

Postat (redigerat)

Vem garvar i slutet på Poplåt 37 i Ab-dur? Hur spelas stråkarna - Vad, vem, hur?

Både den och Marmoset Craunch var skoluppgifter. Musikläraren bjöd in två ensembler (vid två olika tillfällen) som spelade våra noterade stycken. På Poplåt 37 var det en gitarr, en fiol och en flöjt. Hon som spelade fiol var snyggast. På MC var det en stråkkvartett med två fioler, viola och cello.

EDIT: Den som garvar är väl nån elev eller nåt, minns inte. Kanske gitarristen.

Redigerat av Dingbats
Postat

"Han tänkte mycket på operan... och hoppades."

😑

Påminner mig att jag har 20 timmar rullband att lyssna igenom efter samplingsbara grejer... gwöh

Postat

Både den och Marmoset Craunch var skoluppgifter. Musikläraren bjöd in två ensembler (vid två olika tillfällen) som spelade våra noterade stycken. På Poplåt 37 var det en gitarr, en fiol och en flöjt. Hon som spelade fiol var snyggast. På MC var det en stråkkvartett med två fioler, viola och cello.

EDIT: Den som garvar är väl nån elev eller nåt, minns inte. Kanske gitarristen.

Ååååhhhhh!!! Vilken rolig skoluppgift. Vi fick bara ett kopierat papper med någon sång vi skulle sjunga gemensamt 30 pers på en gång per lektion tills läraren var nöjd, dvs. 40 minuter i veckan. Kostnad 8 öre? Satt och tänkte här... kan DB spela stråkinstrument? Vilken dold talang. Kan det vara plug-in, men nä... vad realistiskt det låter. 😄😄 Bra, i vilket fall.

Postat

Ååååhhhhh!!! Vilken rolig skoluppgift. Vi fick bara ett kopierat papper med någon sång vi skulle sjunga gemensamt 30 pers på en gång per lektion tills läraren var nöjd, dvs. 40 minuter i veckan. Kostnad 8 öre? Satt och tänkte här... kan DB spela stråkinstrument? Vilken dold talang. Kan det vara plug-in, men nä... vad realistiskt det låter. 😄😄 Bra, i vilket fall.

Fast gick du musik på gymnasiet? I grundskolan var det mer som du säger.

Hehe, nej, nåt stråk kan jag inte spela. Verkligen glad att vi hade en så engagerad musiklärare.

Postat

Nej herregud, vad roligt! 😄

När kommer din platta då? Är det fortfarande uppskjutet på obestämd tid?

Har ju haft stämbandsprobleman sedan mars i år. Skulle köra röstövningar i fyra veckor sedan mitten av förra månaden och göra en digital röstanalys i ljudisolerad hytt hos logopeden på måndag, men eftersom jag haft luftrör/lungåkomman i drygt två veckor fick jag skjuta upp röstträningen och analysen till november - ringde idag om ny tid och började röstträna igår igen. Gör klart andra delar av skivan tills dess. Innan jul release, hoppas jag.

Innan jul ska förlagen höra av sig också, lovar de.

//:debatt

Postat

Har ju haft stämbandsprobleman sedan mars i år. Skulle köra röstövningar i fyra veckor sedan mitten av förra månaden och göra en digital röstanalys i ljudisolerad hytt hos logopeden på måndag, men eftersom jag haft luftrör/lungåkomman i drygt två veckor fick jag skjuta upp röstträningen och analysen till november - ringde idag om ny tid och började röstträna igår igen. Gör klart andra delar av skivan tills dess. Innan jul release, hoppas jag.

Innan jul ska förlagen höra av sig också, lovar de.

//:debatt

Innan jul! Kul!

Jag hade fått för mig att den redan var klar, nämligen, bara inte släppt. Men så var det inte alltså.

Postat

Fast gick du musik på gymnasiet? I grundskolan var det mer som du säger.

Hehe, nej, nåt stråk kan jag inte spela. Verkligen glad att vi hade en så engagerad musiklärare.

Nej exakt, det var ju i grundskolan.

Gick du musik i gymnasiet?

Starkt att komma in där, antar jag.

Hög antagningspoäng?

Postat

Nej exakt, det var ju i grundskolan.

Gick du musik i gymnasiet?

Starkt att komma in där, antar jag.

Hög antagningspoäng?

Inte alls, tror det låg runt 210 eller nåt och jag hade 280, max är 320.

Men det var samhälle med musik, inte ren musik.

Usch vad glad jag är att jag inte går i gymnasiet längre FY FAN.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.