Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Vad var Pico då? Och Grahn? Och Slejnard? Och Anjou? Och Nakenhelge? Och Fredrika?

Och alla andra som tillfälligt varit inne här?

Och vem fan är Senilix?

Postat

Lägenhetsinspektörerna har inte kommit ännu...

😆😑😐🤪😏

Ring och boka dem istället för att gå runt o vänta dag efter dag.

Postat

Ring och boka dem istället för att gå runt o vänta dag efter dag.

Nu ringde en företagare (antar jag att det var - han presenterade sig inte). Han sa att han skulle se om det fanns reservdelar till min 26 år gamla spis istället för att byta ut den. Hör av sig tids nog... innan jul, antar jag.

Boka tid går inte, mer än att man skriver i ett webbformulär och så kommer de när de kommer som det står. Det innebär i praktiken, samma dag eller nästkommande dag, normalt sett. Nu idag torsdag är det "nästkommande dag". Om 3 timmar och 54 minuter är det försent...

😆

En annan lustig sak var att han avslutade samtalet med "grattis! hej då.". 😳

Postat (redigerat)

Nu ringde en företagare (antar jag att det var - han presenterade sig inte). Han sa att han skulle se om det fanns reservdelar till min 26 år gamla spis istället för att byta ut den. Hör av sig tids nog... innan jul, antar jag.

Boka tid går inte, mer än att man skriver i ett webbformulär och så kommer de när de kommer som det står. Det innebär i praktiken, samma dag eller nästkommande dag, normalt sett. Nu idag torsdag är det "nästkommande dag". Om 3 timmar och 54 minuter är det försent...

😆

En annan lustig sak var att han avslutade samtalet med "grattis! hej då.". 😳

Nu vet jag inte vad lagar eller ditt boendekontrakt säger, men det borde ju faktiskt gå boka så man får vara hemma när de kommer. Spelar ingen direkt roll vad de gör, jag kan tycka det är lite olustigt att ha någon främmande människa harva runt lägenheten utan att jag är där.

Redigerat av Pico
Postat

Det märkligaste i hantverkarväg var dock när jag hade ventilgubbarna här. Hade för säkerhets skull skrubbat bort allt fett i köket osv. höll på i två dar fan. Man kunde spegla sig i golvet och kranen. Det första han säger är, "det vore bra om du städade här!" Jag gick in i rummet och tilltalade dem inte mer.

Vilken sjuk djävel.

😆

Postat

Nu vet jag inte vad lagar eller ditt boendekontrakt säger, men det borde ju faktiskt gå boka så man får vara hemma när de kommer. Spelar ingen direkt roll vad de gör, jag kan tycka det är lite olustigt att ha någon främmande människa harva runt lägenheten utan att jag är där.

Jaja, nej asså... att de skulle komma hit utan att jag är här vill inte jag heller. Dessutom skulle det inte fungera, då fick de spränga sig in. Jag har dubbla superlås. De har inte nycklar till min lägenhet öht. 😲

Det är inga problem. Jag har prylar att fixa med här hemma idag. Men när kl är 17 får jag anse att de haft chansen. Skrev nämligen 12-17 i formuläret.

Postat

Förmodligen gillas det inte att jag lägger till egna tidsönskemål.

När ventilgubbarna var här första gången så skulle de återkomma och då säger samme dumme djävel, "vi kommer när vi kommer senare i denna månad och då är det bäst att du är hemma." "Jaja", säger jag och smilar och tar naturligtvis inte det på allvar. Drygt två veckor senare råkar jag komma hem precis innan de går i trappan och när jag öppnar är han förbannad för att jag inte var hemma en annan dag i veckan när de var här.

😄

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.