Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nä inte 30 hp. Men 5hp för oss är ju typ 30hp för er 😛

Mm, säkert. Då har du ju inte statistik A! Och utan statistik A kan man inte läsa ekonometri.

Annons
Postat

eeh..hm. man kanske kan åka direktbuss/tåg dit från gbg ja.. tänkte ju vägen via uddevalla. xD

Spela roll, orkar ändå inte.. 😛 frågan e vad man ska koka ihop för ursäkt då.. skulle kunna nämna att jag har tenta i Matematisk Analys i flera variabler på Måndag.. vilket jag har :rolleyes:

Öh? Haru flerdimmtenta på månda kan du fan INTE festa på freda! VADÅ SÖKA URSÄKR NÄR DU HAR EN ASBRA BARA LIGGANDES FFS

F

F

S

Postat

MÄH, va läser ni som är så jälla annorlunda? 😛

Den här kursen är ju bara 15. Andra halvan ska jag läsa på halvfart nästa termin. Nu är det deskriptiv statistik, samband, korrelation, kovarians, sannolikhetslära, diskreta sannolikhetsfördelningar, multivariata slumpvariabler, konfindensintervall, hypotesprövning, chi-två-fördelning.

Postat

Den här kursen är ju bara 15. Andra halvan ska jag läsa på halvfart nästa termin. Nu är det deskriptiv statistik, samband, korrelation, kovarians, sannolikhetslära, diskreta sannolikhetsfördelningar, multivariata slumpvariabler, konfindensintervall, hypotesprövning, chi-två-fördelning.

har för mig ändå att vi på 5hp allt dedär utom deskriptiv statistik vad de nu är, va äre?

Postat

har för mig ändå att vi på 5hp allt dedär utom deskriptiv statistik vad de nu är, va äre?

Antagligen då inte lika mycket och mindre tenta och utan (eller med mindre) laborationer. Deskriptiv statistik är beskrivande statistik. Alltså typ allt om diagram och tabeller och sånt. Kan köpa att ni går fortare fram på dom rena mattegrejerna eftersom teknologer har och kan mer matte, men köper inte att 5 hp = 15 hp.

Postat (redigerat)

Öh? Haru flerdimmtenta på månda kan du fan INTE festa på freda! VADÅ SÖKA URSÄKR NÄR DU HAR EN ASBRA BARA LIGGANDES FFS

F

F

S

😕

Det e fan sant ja. 😑 Har jobbat som helvete hittils så vill banne mig inte faila tentan. 😏

Paz. 😊🥰

Redigerat av Memphis
drloop (oregistrerad)
Postat

En dokumentär om Roman Polanski sänds ikväll, om hur han blev dömd för otukt med barn...

drloop (oregistrerad)
Postat

För oss som gett upp fopoll!

Postat

Antagligen då inte lika mycket och mindre tenta och utan (eller med mindre) laborationer. Deskriptiv statistik är beskrivande statistik. Alltså typ allt om diagram och tabeller och sånt. Kan köpa att ni går fortare fram på dom rena mattegrejerna eftersom teknologer har och kan mer matte, men köper inte att 5 hp = 15 hp.

När jag gick f fick vi ibland 6hp för kurser som andra program lästa samma av men fick 10hp.. så visst funkare nog så

Postat

😕

Det e fan sant ja. 😑 Har jobbat som helvete hittils så vill banne mig inte faila tentan. 😏

Paz. 😊🥰

Du får ju tänkta lite på annat än flerdimmen! 🥰

BTW: Flerdimm är typ roligaste matten. Den å transformmetoder typ 😄

Postat

När jag gick f fick vi ibland 6hp för kurser som andra program lästa samma av men fick 10hp.. så visst funkare nog så

Fast iofs så är det väl inte så konstigt kanske. Vi har ju matte c som intagningskrav, ni har väl typ matte d. Och antalet poäng speglar ju hur mycket tid man "ska" spendera med det och om ni kan mer matte och har mindre problem med den biten så går det ju fortare.

Postat

Men 6>5 och 10<15. 😛

Jo jag vet att de liksom är mer skillnad i "vårt" fall. Men ändå. Vi hade ju 5-timmars tenta, några uppgifter att göra i kursen. Inga labbar iof så de har ni väl mer. 😛 Ni har väl säkert några föreläsningar med verklighetsanknytningar kanske? 😛

Postat

Du får ju tänkta lite på annat än flerdimmen! 🥰

BTW: Flerdimm är typ roligaste matten. Den å transformmetoder typ 😄

Ja, Flerdimmen var lätt roligaste mattekursen. 😄

Har Materialteknik att tenta av nästa vecka också och den e svår. 😑 Men ska nog gå bra. ☺️

Men nu ska jag se film!!! 😄 :D

Postat

Fast iofs så är det väl inte så konstigt kanske. Vi har ju matte c som intagningskrav, ni har väl typ matte d. Och antalet poäng speglar ju hur mycket tid man "ska" spendera med det och om ni kan mer matte och har mindre problem med den biten så går det ju fortare.

Skulle nästan tro matte e faktiskt. Men är inte säker... fast jag venne alls 😛

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.