Neosus Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Koka fika nu eller ja.. nog tjatat om det egentligen. Men jag ska koka lite fika nu... 😱
Dingbats Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Han är ju jättebögig! Schäck out and kål Jag kommer ihåg när de låtarna låg på listan så jag kanske såg det där programmet.
Memphis Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 SÄH xD klockan är typ halv 2, vafan gör jag här 🤪 Har gjort musik ☺️
Pazo Postat 11 oktober 2010 Trådstartare Postat 11 oktober 2010 http://www.youtube.com/watch?v=7REsrNtp1Iw Äre säkert att de är 98? De låtarna kändes ju populära när jag flyttade hit till sverige 99
debatt Postat 12 oktober 2010 Postat 12 oktober 2010 1 Baltimore Towers Anjou 584.00 2 Georgia Overkillers Overkill 571.00 3 VancouverDebates Debatt 569.00 4 therocker s(AINT) theRocker 510.00 5 Slejman Slejnard 438.00 6 aROCKER FIRESTICKS aROCKER 436.00 7 Amazing Whitehorse Fidden 406.00 Tajtar te sej.
Dingbats Postat 12 oktober 2010 Postat 12 oktober 2010 Lånat en bok i ekonometri nu. Kul! Det känns tufft att stå och vänta på bussen/t-banan/etc och bläddra i en bok med häftig svårbegriplig titel. Jag lånade av en händelse The case of the object in Livonian idag. Universitetsbiblioteket är underbart.
Dingbats Postat 12 oktober 2010 Postat 12 oktober 2010 Kasus hos liviska objekt. Jag har bara börjat läsa, men typ att "Jag åt äpplet" har ett kasus på "äpplet" om man åt upp hela och ett annat om man bara åt en del av det, och lite mer intressanta saker. Vad handlar ekonometri om?
Overkill Postat 12 oktober 2010 Postat 12 oktober 2010 (redigerat) Jag har inte så bra koll på ekonometri, det kommer först i mastern eller statistik B annars. Men till exempel i nationalekonomi så säger man att C (konsumtionen) = ƒY (inkomsten). I ekonometri säger man istället att C = Y + ε där ε är en ytterligare "disturbance variable". Det vill säga ett stokastiskt uttryck istället för ett exakt uttryck, där resultatet varierar och konsumtionen kan antingen vara högre eller lägre beroende på t.ex att förutsättningar ändras (väder, katastrofer, ändringar i smak, etc), mätfel eller bara slumpen. Så står det iaf på typ första sidan. Det är ju då bara ett exempel, allt handlar ju inte om det. I grund och botten är det metoder för att kunna testa och experimentera med ekonomisk data för att komma fram till saker. Dvs nationalekonomi + statistik i princip. Redigerat 12 oktober 2010 av Overkill
Dingbats Postat 12 oktober 2010 Postat 12 oktober 2010 Jag har inte så bra koll på ekonometri, det kommer först i mastern eller statistik B annars. Men till exempel i nationalekonomi så säger man att C (konsumtionen) = ƒY (inkomsten). I ekonometri säger man istället att C = Y + ε där ε är en ytterligare "disturbance variable". Det vill säga ett stokastiskt uttryck istället för ett exakt uttryck, där resultatet varierar och konsumtionen kan antingen vara högre eller lägre beroende på t.ex att förutsättningar ändras (väder, katastrofer, ändringar i smak, etc), mätfel eller bara slumpen. Så står det iaf på typ första sidan. Jaså den 😐 Det är ju då bara ett exempel, allt handlar ju inte om det. I grund och botten är det metoder för att kunna testa och experimentera med ekonomisk data för att komma fram till saker. Dvs nationalekonomi + statistik i princip. Aja okej!
Recommended Posts