Dingbats Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 (redigerat) Ja, anfall är bästa försvar. EDIT: Ninjan funkar. Redigerat 11 oktober 2010 av Dingbats
debatt Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Ja, anfall är bästa försvar. EDIT: Ninjan funkar. Jag vet. De kör med tvåmannaanfall!!
debatt Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 This is the completion backward principle. If you can possibly manage the time, please play both sides at one meeting.
Dingbats Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 We will continue this pattern until we have reached the infinite everything.
Dingbats Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 ROPEN SKALLA: SVERIGE UT UR OFFENSIV PLANHALVA!
debatt Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 De har tagit ut Sebastian. Han har t.o.m. samma namn. Nu tog de ut Avdic också och satte in Sise. 1-1. Sverige måste göra 3 mål. 25 min kvar.
Dingbats Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Sverige måste göra 3 mål. 25 min kvar. Frukost, lunch och middag? Frukost är bara att bre en macka, tar två minuter. Lunch, koka nudlar, två minuter. 21 minuter till middan, den lämnar jag till nån annan, jag har aldrig vart bra på att laga mat.
Dingbats Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 i wanna be a froggg i wanna be a frog with a thousand mirror log on the dog with the bone across the lonely fog
Dingbats Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 svårare än fia med knuff men lättare än hjärnkirurgi. Nej men det beror väl på vad man har för intressen och förkunskaper som allt annat.
Overkill Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Jo men typ noll förkunskaper och så låter det väl intressant.
Dingbats Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Jo men typ noll förkunskaper och så låter det väl intressant. Jag antar att de flesta lingvistikkurser är upplagda på ett ungefär som den här. Introduktionsdelkursen tog upp: Fonembegreppet (skillnaden mellan fonem och foner, kolla Wikipedia) Skillnaden mellan mänskligt språk och djurkommunikation Karakteristiska drag hos konsonanter resp. vokaler Olika nivåer man kan studera språket på, från fonetik till typ diskursanalys via grammatik Språktypologi, hur språk varierar världen över rent strukturellt (och liknar varann!) Förstaspråksinlärning Andraspråksinlärning Flerspråkighet Lite mer fonetiskt tjafs som jag inte minns helt Språkförändring Teckenspråk Sociolingvistik, typ hur olika samhällsklasser pratar osv Språkets samverkan med tanken, närapå filosofi Nu vet jag inte hur svårt det uppfattades om man inte kunde nåt sen innan, men det mesta var ganska basic men ändå att man känner att man har lärt sig en hel del. Det var inget mesande med ojojoj det där förstår ni nog inte, fast sen vet jag ju inte hur det är med det på olika ställen.
Overkill Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 "An introduction to the field of linguistics. Throughout the course, attention is drawn to the systematic organization of language. The course focuses on the sound, word and sentence structures of natural languages. The course introduces a generative framework to study, describe and analyze the organization of natural languages. In the course we will also consider the application of theory to language change, language variation, first and second language acquisition, language disorders and language typology.Exemplification is from a wide variety of languages."
Dingbats Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 "An introduction to the field of linguistics. Throughout the course, attention is drawn to the systematic organization of language. The course focuses on the sound, word and sentence structures of natural languages. The course introduces a generative framework to study, describe and analyze the organization of natural languages. In the course we will also consider the application of theory to language change, language variation, first and second language acquisition, language disorders and language typology.Exemplification is from a wide variety of languages." Har du någon mer ingående beskrivning med typ en lista över ämnen eller så?
Overkill Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Har du någon mer ingående beskrivning med typ en lista över ämnen eller så? Finns en PDF-fil. http://www.queensu.ca/linguistics/courses/ling100/LING100.pdf
Dingbats Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Finns en PDF-fil. http://www.queensu.ca/linguistics/courses/ling100/LING100.pdf Den verkar mer teknisk än den vi hade. Förmodligen svårare om man inte kan något sen innan och nog inte riktigt lika intressant om man inte är insatt.
Recommended Posts