debatt Postat 10 oktober 2010 Postat 10 oktober 2010 Varför ser jag bara andras bilder här och inte mina egna??
Pazo Postat 11 oktober 2010 Trådstartare Postat 11 oktober 2010 Nu såhär efter frulle å kaffe så är jag inte alls trött längre 😮
Micke H Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 hehe, visste inte att cyanide and happiness fanns som animerade kortfilmer. Den alternativa versionen är helt hysterisk xD FYYY FAAAAAAAAN VAD ROLIG! 😆 :lol: 😆
Pazo Postat 11 oktober 2010 Trådstartare Postat 11 oktober 2010 Jag vart trött igen så jag behöver nog lite kaffe igen å mer kaffemage asså 🙁
Micke H Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Både jag och min tjej vill flytta ihop. Det är bara ett problem - jag vill bo hyfsat nära stan. Just nu tar det mig tjugo minuter med pendeln in till Centralen. Det innebär att jag har hyfsat nära till jobbet, till vänner och till repet. Min tjej har sin häst stående i ett stall i Lindholmen och sa i lördags att hon absolut inte ville flytta den därifrån för det var ett så bra stall. Så ska vi flytta ihop måste det vara i närheten av stallet. Grejen är den här - ska jag ta mig till jobbet får jag åka typ dubbelt så lång tid. Och för att ta mig till repen måste jag åka i nästan två timmar. Jag vill så jävla gärna flytta ihop med henne. Men jag vill inte bo ute i Lindholmen av flera skäl: jag tycker inte om människorna där ute, det verkar vara mycket bråk, det är jävligt långt in till stan och jobbet/repet/polarna och slutligen - det ligger på Roslagsbanan-linjen. Och Roslagsbanan har ALLTID problem! Den prioriteras sämst av alla tåg i Stockholm. Visst, vi har inte diskuterat det jättedjupt. Mer bara sagt att vi vill flytta ihop. Vi börjar båda tröttna på att åka fram och tillbaka med packning hela tiden. Och jag är mer än villig att göra kompromisser för hennes skull. Men det är rätt mycket jag får offra för hennes skull om vi skaffar en bostad tillsammans någonstans i Vallentuna kommun...
Pazo Postat 11 oktober 2010 Trådstartare Postat 11 oktober 2010 Vad hände med kompromissa då? 😲 Halvvägs? 😲
Micke H Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Om hon ska ha hästen i samma stall så måste vi bo på Roslagslinjen, oavsett. Och så länge hon inte har körkort så funkar det inte att bo alltför långt borta.
Pazo Postat 11 oktober 2010 Trådstartare Postat 11 oktober 2010 Om hon ska ha hästen i samma stall så måste vi bo på Roslagslinjen, oavsett. Och så länge hon inte har körkort så funkar det inte att bo alltför långt borta. Varför måste hon de? 😕
Micke H Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Varför måste hon de? 😕 Ärligt talat - vet inte. Hon säger att det är det enda stall som fungerar. Det är (relativt) billigt och det finns ridlärare direkt på skolan, vilket gör ridlektioner betydligt billigare. Men du har rätt - flyttar jag dit ut gör ju hon inte den minsta kompromiss, det är jag som står för allt kompromissandet...
Pazo Postat 11 oktober 2010 Trådstartare Postat 11 oktober 2010 Ärligt talat - vet inte. Hon säger att det är det enda stall som fungerar. Det är (relativt) billigt och det finns ridlärare direkt på skolan, vilket gör ridlektioner betydligt billigare. Men du har rätt - flyttar jag dit ut gör ju hon inte den minsta kompromiss, det är jag som står för allt kompromissandet... Jamen jag menade mest varför just den linjen... kan inte hon få krångla lite till sitt stall också? 😕
Micke H Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Jamen jag menade mest varför just den linjen... kan inte hon få krångla lite till sitt stall också? 😕 Hon åker dit varje dag, och då menar jag verkligen VARJE dag. Då måste hon antingen ha bil eller bo i närheten. Och hon har varken bil eller körkort.
Overkill Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Om 20 minuter presenteras nobelprisvinnaren i ekonomisk vetenskap.
debatt Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Tjejer med häst ska man passa sig för djävligt noga sa alltid min farsa, de är dominanta.
Pazo Postat 11 oktober 2010 Trådstartare Postat 11 oktober 2010 (redigerat) Om 20 minuter presenteras nobelprisvinnaren i ekonomisk vetenskap. Fast de är väl ändå inte nobelpris? Är ju "pris i nobels ära" Som riksbanken instiftat! Redigerat 11 oktober 2010 av Pazo
debatt Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Om 20 minuter presenteras nobelprisvinnaren i ekonomisk vetenskap. Tack. Får kamma snedlugg och ta på mig flugan nu då.
Overkill Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Fast de är väl ändå inte nobelpris? Är ju "pris i nobels ära" Som riksbanken instiftat! ja
debatt Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Inatt drömde jag att jag och fyra av Jacksons; La Toya, Tito, Marlon och Janet Jackson tillsammans med Elvis Costello och en vit gitarrist som jag inte riktigt såg skulle spela in en låt. La Toya hade gladeligen en del synpunkter när de skulle sjunga in bakgrundsstämmor. 🙂
debatt Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Jag hade synpunkter på att La Toya inte sjung ut ordentligt utan höll tillbaka, så skulle jag visa och tog i under ett utrop och rösten skar i öronen och jag vaknade. Jag skrek nog under sömnen. 🙂
debatt Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Tyckte presentatören på tv av Nobelpriset sa fel och sa "pissar i".... Men han hette ju Pissarides... det vara bara uppehållet som var lite långt... 😆😆 Pissar i..... des. 😄
debatt Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Pristagarna, trion, fick alltså priset för en teori om tidsfördröjningen innan utbud och efterfrågan kan nås på marknader, exempelvis på arbetsmarknaden. Att marknaden inte momentant når jämvikt. Det har man ju vetat, studerat och använt länge, men det var deras livsverk som nu belönades. 🙂
Gote Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Jag vill också ha ett Nobelpris för mitt livsverk, men, hallå liksom... 😆
Recommended Posts