Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Fan va jag ska sitta och surfa hela julen och nyår... vafan ska man göra liksom

Du kan ju alltid bygga små grisar av kottar.. och har du inga så kan du ju alltid gå ut och skotta fram några.

Bara ett tips alltså... 😑:rolleyes:😑:rolleyes:😑

Postat

min brorsa lackade typ ur förut på mamma för att han fick spela för lite dator (6 timmar om dagen numera) och så kallade han mig för mr perfekt och blev typ ledsen istället för arg som han var innan. det gör mig jävligt ledsen om han känner så gentemot mig, men genom mamma hör han ju bara dom bra sakerna som händer i mitt liv. tycker det är jobbigt 🙁

Postat

Kan iofs tänka mig att jag också skulle tycka det kändes jävligt segt om jag hade ett syskon som låg så mycket före mig och hade det friare och "bättre" och så.

Postat

Kan iofs tänka mig att jag också skulle tycka det kändes jävligt segt om jag hade ett syskon som låg så mycket före mig och hade det friare och "bättre" och så.

Tror nog mest det handlar om betyg.

Postat

Tror nog mest det handlar om betyg.

Om jag får leka hobbypsykolog känns det som det på ett djupare plan borde handla om att du har flyttat hemifrån och får göra vad du vill medan han är fast hos mamma och pappa och högstadiet och allt det där som du har lämnat bakom dig för länge sen.

Postat

Om jag får leka hobbypsykolog känns det som det på ett djupare plan borde handla om att du har flyttat hemifrån och får göra vad du vill medan han är fast hos mamma och pappa och högstadiet och allt det där som du har lämnat bakom dig för länge sen.

Njaaa, lite kanske. Jag är annars ganska övertygad om att han tycker det är jobbigt att ständigt bli jämförd med mig och hur jag gjorde. Jag spelade inte massa datorspel, jag skolkade inte, jag kom aldrig hem för sent, och så vidare. Sen hör han av mamma hur jag fick VG på min senaste kurs och såna grejer. Nu kommer jag hem också och då blir det lätt att mycket handlar om just mig med alla släktingar och sånt. Vilket jag också tycker är jobbigt.

Postat

Njaaa, lite kanske. Jag är annars ganska övertygad om att han tycker det är jobbigt att ständigt bli jämförd med mig och hur jag gjorde. Jag spelade inte massa datorspel, jag skolkade inte, jag kom aldrig hem för sent, och så vidare. Sen hör han av mamma hur jag fick VG på min senaste kurs och såna grejer. Nu kommer jag hem också och då blir det lätt att mycket handlar om just mig med alla släktingar och sånt. Vilket jag också tycker är jobbigt.

Ja, en allmän avundsjuka helt enkelt.

Förståeligt men jävligt jobbigt.

Postat

Ja, en allmän avundsjuka helt enkelt.

Förståeligt men jävligt jobbigt.

Hoppas det inte är avundsjuka utan mer bara trötthet. Avundsjuka implicerar ju att han vill vara som mig. För att vara lite klyschig hoppas jag mer att han ska hitta sin egen väg.

Postat

Hoppas det inte är avundsjuka utan mer bara trötthet. Avundsjuka implicerar ju att han vill vara som mig. För att vara lite klyschig hoppas jag mer att han ska hitta sin egen väg.

Ja men avundsjuka... liksom, vad heter det när man är avundsjuk men inte vill vara som den? Missunnsam? Nej det är ju fel också. Men liksom.

Postat

Ja men avundsjuka... liksom, vad heter det när man är avundsjuk men inte vill vara som den? Missunnsam? Nej det är ju fel också. Men liksom.

Ja okej men då menar vi nog samma.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.