Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

eller nä... det sa jag inte. jag sa en massa andra ord, men inte det. men nu sa jag det en jäkla massa gånger.

Postat

skrev kanske. men vad vet ni, jag kanske sitter här och läser allt som jag skriver. Det tänkte ni inte på vaVAVAVAVA?!?!!!! 😠

Postat

Vad är "på" i detta sammanhang förutom utfyllnad?

På är på och av är av. Av har ju alltid varit av. Av kan ju aldrig vara på.

KEEESO!

Postat

På är på och av är av. Av har ju alltid varit av. Av kan ju aldrig vara på.

ta en tugga på äpplet, ta en tugga av äpplet

på är lika med av

Postat

JAG bara undrar!!

Kan man heta Bo om man är hemlös?

Är det rakvatten i vattenpass?

Om man åker fast för fortkörning, kan man kalla det gasolycka?

Nu ska ja fika

heda!

Postat

Minns fan inte mycket av igår... 🤪

Minns att jag frågade Pernilla om hästar kräks, att jag pratade med Kenneth om korsetter och att jag drack Ouzo.

Postat

mitt bett är fortfarande inte riktigt normalt. ska vänta några dagar till och se om det rättar till sig. sen får man väl gå till tandläkarn 😏

Postat

ta en tugga på äpplet, ta en tugga av äpplet

på är lika med av

Jag skulle säga "jag åt äpple".

Om jag måste välja mellan "av" och "på" blir det "av" alla dagar i veckan (som Hans G skulle säga).

Man kan ju inte äta av äpplet om man inte varit "på" det - det är en självklarhet.

Man kan inte äta äpplet "bredvid äpplet".

Att säga "Jag åt av äpplet" är försvarbart om man t.ex. frågar "Vad valde du bland de fem frukterna på provtallriken?"

Svar: "Jag åt av äpplet." För jag skulle inte säga "Jag valde äpplet", eftersom allt är förutbestämt och fri vilja inte finns.

Med reservationen att kanhända skulle jag av slarv betingat uttrycka mig så ändå någon enstaka gång...

//:debattus

Postat

mitt bett är fortfarande inte riktigt normalt. ska vänta några dagar till och se om det rättar till sig. sen får man väl gå till tandläkarn 😏

Har du olycksfallsförsäkring? Det har inte jag, men funderade iförrgår på att skaffa det eventuellt och tänkte då speciellt på ifall en tand skadas. 700 kr bara per år.

//:debatt

Postat

JAG bara undrar!!

Kan man heta Bo om man är hemlös?

Är det rakvatten i vattenpass?

Om man åker fast för fortkörning, kan man kalla det gasolycka?

Nu ska ja fika

heda!

ROLIGT! Framförallt är det stoff till tre nya trådar.

Birgitta Andersson som Hedvig! 🥰 Grahn! 🥰

Fredrik Anal och Fräck H. hälsar f.ö., enligt en annan tråd...

Postat

1 Georgia Overkillers Overkill 500.00

2 VancouverDebates Debatt 446.00

3 therocker s(AINT) theRocker 379.00

4 Pucko Fidden 237.00

5 aROCKER FIRESTICKS aRocker 224.00

6 Slejman Slejnard 220.00

7 Baltimore Towers Anjou 211.00

Jodå.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.