slejnard Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Är det någon som läst böckerna om Arn? Har fått alla som pocket men inte haft ork att läsa. Är de bra? Börjar så smått få upp läslusten igen och har långledigt kring(lor) jul.
SadamJR Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Jag har ätit några gubbar, hjärtan och grisar från pepparkakeland. Nu blir det rock n rollmust och klemmentiner. hej förresten Varför säjer ingen mandariner längre?
slejnard Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Gillar ni att dansa tryckare? Mmmm kanske med rätt dam såatteh. 🥰
Pazo Postat 14 december 2010 Trådstartare Postat 14 december 2010 Gillar ni att dansa tryckare? Sådär ändå...Nu har man väl inte dansat tryckare direkt sen man var yngre 😛
SadamJR Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Är det någon som läst böckerna om Arn? Har fått alla som pocket men inte haft ork att läsa. Är de bra? Börjar så smått få upp läslusten igen och har långledigt kring(lor) jul. Har inte läst dom. Har svårt för guillious sätt att skriva dialog.
slejnard Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Varför säjer ingen mandariner längre? Mandarin är ett språk. 😑 Nej jag vet inte varför...
slejnard Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Har inte läst dom. Har svårt för guillious sätt att skriva dialog. okej...ska iaf läsa dylans memoarererererer tänkte jag...nån gång
slejnard Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 funderar på att skriva en bok om mitt eget liv någon gång. " En berg och dalbana mellan himmel och helvete" ...ungefär...
SadamJR Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 okej...ska iaf läsa dylans memoarererererer tänkte jag...nån gång Dom säjer att keith richards memoarer är bra.
SadamJR Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Själv funderar jag att gå till kondiset imorrn och se om dom har klenäter. Undrar vad dom smakar.
slejnard Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Dom säjer att keith richards memoarer är bra. Aaaah kan va nåt. Stones diggar jag. Själv funderar jag att gå till kondiset imorrn och se om dom har klenäter. Undrar vad dom smakar. Kolla Debatts avatar. 😉
Dingbats Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Jag döper alla mina hårddiskar och andra enheter efter medlemmar i Rolling Stones. Keith Richards är en backuphårddisk.
Neosus Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 funderar på att skriva en bok om mitt eget liv någon gång. " En berg och dalbana mellan himmel och helvete" ...ungefär... ..och så spelar du in en cd och slänger med i boken.
SadamJR Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Vad är egentligen klenäter? Det är nåt slags friterade bakverk som debatt promotar. Hoppas dom är godare än dom ser ut.
Pazo Postat 14 december 2010 Trådstartare Postat 14 december 2010 Jag döper alla mina hårddiskar och andra enheter efter medlemmar i Rolling Stones. Keith Richards är en backuphårddisk. Jag har Styrbjörn, Lilla Styrbjörn. Interna heter Mac HD... för den skulle man ju inte ändra namn på
Neosus Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 (redigerat) Dom säjer att keith richards memoarer är bra. Markus Larsson fick en lätt smäll på huvet av Keith för att han fick dålig kritik för en dålig spelning i Göteborg. Edit: dålig mening eller? Ni som bryr er? 😛 Redigerat 14 december 2010 av Neosus
debatt Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Markus Larsson fick en lätt smäll på huvet av Keith för att han fick dålig kritik för en dålig spelning i Göteborg. Edit: dålig mening eller? Ni som bryr er? 😛 Och andra gången ville han inte prata med honom väl? Långsint!
debatt Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Jag har Styrbjörn, Lilla Styrbjörn. Interna heter Mac HD... för den skulle man ju inte ändra namn på 😆😄
Dingbats Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Styrbjörn är bra namn. Funkar det bra med ÅÄÖ alltså? Jag har Keith Richards, Tony Chapman, Bill Wyman, Ian Stewart, Mick Taylor och Charlie Watts... sen vet jag att jag har haft Brian Jones, Ronnie Wood och Mick Jagger, men jag vet inte vilka det var och vad som har hänt med dem 😕
slejnard Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Ahh...jajajaja...här heter det anisbröd tror jag. Fan jag borde ju kunna GBGska eftersom det är min hemby...muaaaahahaha
SadamJR Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Styrbjörn är bra namn. Funkar det bra med ÅÄÖ alltså? Jag har Keith Richards, Tony Chapman, Bill Wyman, Ian Stewart, Mick Taylor och Charlie Watts... sen vet jag att jag har haft Brian Jones, Ronnie Wood och Mick Jagger, men jag vet inte vilka det var och vad som har hänt med dem 😕 Min heter c.
debatt Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Vad är skillnaden mellan satsumas, clementiner och mandariner? Hur ska man kunna veta vad det är man stoppar i munnen när de är lika svåra att skilja åt som politiska partier? Mandarin är ett övergripande släkte av småcitrussorterna, precis som att exempelvis hund är ett däggdjur. Men mandarin är även en underkategori till sig själv, och hela mandarinsläktet består av de fyra syskonen mandarin, clementin, tangerin och satsumas. Låter det krångligt? Det är det också, men kolla på den här professionellt framtagna pedagogikbilden så kanske det klarnar. Alltså: om du är lite osäker på vad det är du står och doftar på i frukt & grönt-avdelningen, och inte vill verka helt obevandrad, så kan du chansa på ”Mandarin” (så vida du inte håller i en apelsin eller citron, men då har du inte där att göra). Clementinen ser ut som sin bror mandarinen, men är en korsning mellan apelsin och pomeransen (en annan citrusfrukt), vilket gör att den inte har några kärnor. Namnet kommer från prästen Pierre Clément som var den första som började odla clementinen så sent som i början av 1900-talet. Satsumasen har, som man kanske hör på namnet, sitt ursprung i Japan. Den är mindre, slätare, saknar kärnor och har ofta gröna skiftningar i skalet. Det gröna behöver man dock inte undvika, den skördas mogen så det är inte samma sak som att köpa gröna bananer. Slutligen har vi tangerinen som inte är så vanlig i Sverige. Den härstammar från Nordafrika och ser ut som en mindre och lite rödaktigare apelsin. 😛
Recommended Posts