Dingbats Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Ignostiker? Nej, snarare helt ointresserad av allt som har med övernaturlighet att göra.
SadamJR Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Nej, snarare helt ointresserad av allt som har med övernaturlighet att göra. Var det inte det han sa?
Dingbats Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Var det inte det han sa? Så fort man sätter ett namn på det som inte är rent beskrivande (dvs "icke-religiös") så ger det intryck av att det är ett aktivt ställningstagande på de religiösas villkor.
Gote Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Jag tycker det är intressant, men inte ur ett övernaturligt/religiöst perspektiv, utan mer ut ett psykologiskt/filosofiskt perspektiv. Det är intressantare att diskutera perception kontra verklighet än att anta att just min uppfattning av verkligheten stämmer och sen diskutera (eller pracka på andra) den verkligheten. Om någon upplever något övernaturligt så behöver det ju inte betyda att det övernaturliga existerar, men det betyder att den övernaturliga upplevelsen existerar hos den personen, och det räcker för mig.
debatt Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Nej, snarare helt ointresserad av allt som har med övernaturlighet att göra. apateist?
Gote Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 apateist? 😆 Det uttrycket hade jag inte hört innan...
Dingbats Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Jag tycker det är intressant, men inte ur ett övernaturligt/religiöst perspektiv, utan mer ut ett psykologiskt/filosofiskt perspektiv. Det är intressantare att diskutera perception kontra verklighet än att anta att just min uppfattning av verkligheten stämmer och sen diskutera (eller pracka på andra) den verkligheten. Om någon upplever något övernaturligt så behöver det ju inte betyda att det övernaturliga existerar, men det betyder att den övernaturliga upplevelsen existerar hos den personen, och det räcker för mig. Det kan jag hålla med om. Det irriterande är när folk argumenterar med att "vi kan ju faktiskt inte veta" eller "vi vet ju inte allt", och att det därför "lika gärna" kan vara så att "de religiösa har rätt" eller något sånt. Alltså vad det gäller hur verkligheten faktiskt ser ut och fungerar. Särskilt beklämmande blir det när tanken på reinkarnation eller ett liv efter döden påverkar hur folk lever sina liv som de faktiskt har här och nu. Det är rent sorgligt.
Dingbats Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 apateist? Tack! Det verkar stämma bra in på mig!
Overkill Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 gillar inte begreppet "ateist". Håller med, och av lite samma anledningar som du nämnde. Tror jag sagt det här på forumet med för jääääättelängesen.
Overkill Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Vi har det ibland. Fick A på statistiktentan. Det var gött.
Dingbats Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Har ni ECTS-betyg alltså? Mm. Kom på nu vad jag drömde! Jag drömde att det fanns betygen A B C D E F Fx H och nån till. F, Fx, H och även den sista som jag inte minns var alla olika typer av "underkänd".
Dingbats Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Om ett år kommer jag börja gilla Creedence, känner jag på mig.
Overkill Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Uppgift F 100. Förbehåll han i vissa fall ställas upp för att ett annars evigt beslut enligt reglerna om gynnande besluts negativa rättskraft skulle komma till stånd. Utred när, var och hur förbehåll kan och bör ställas upp. Som en bakgrund hänvisar jag till JO 2003/04 s 324 och 2004/05 s 291. spyr lite här borta
Dingbats Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Uppgift F 100. Förbehåll han i vissa fall ställas upp för att ett annars evigt beslut enligt reglerna om gynnande besluts negativa rättskraft skulle komma till stånd. Utred när, var och hur förbehåll kan och bör ställas upp. Som en bakgrund hänvisar jag till JO 2003/04 s 324 och 2004/05 s 291. spyr lite här borta F HUNDRA? Jag hoppas numreringen inte börjar på 1 och ökar stegvis med ett steg åt gången.
Overkill Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 F HUNDRA? Jag hoppas numreringen inte börjar på 1 och ökar stegvis med ett steg åt gången. Nä, vår lärare är bara mysko. PM:et (privat meddelande hehe jättekul) vi ska skriva är F100, första muntliga redovisningen är F200 och andra redovisningen är F300. Ingen fattar varför.
Dingbats Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Nä, vår lärare är bara mysko. PM:et (privat meddelande hehe jättekul) vi ska skriva är F100, första muntliga redovisningen är F200 och andra redovisningen är F300. Ingen fattar varför. Vad står F för då?
debatt Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Håller med, och av lite samma anledningar som du nämnde. Tror jag sagt det här på forumet med för jääääättelängesen. JAA! Det kommer jag ihåg.
debatt Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Nä, vår lärare är bara mysko. PM:et (privat meddelande hehe jättekul) vi ska skriva är F100, första muntliga redovisningen är F200 och andra redovisningen är F300. Ingen fattar varför. Sannolikt har det att göra med kodningen av kursmomenten, de brukar heta sådant när man kollar betygsutdrag från administrativa enheten. Hon är nog ett organisationsfreak. Ordning och reda pengar på freda!
debatt Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Särskilt beklämmande blir det när tanken på reinkarnation eller ett liv efter döden påverkar hur folk lever sina liv som de faktiskt har här och nu. Det är rent sorgligt. Man kan också säga att frånvaron av tanken på reinkarnation eller ett liv efter döden påverkar hur folk lever sina liv som de faktiskt har här och nu. Det är rent sorgligt.
Dingbats Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Man kan också säga att frånvaron av tanken på reinkarnation eller ett liv efter döden påverkar hur folk lever sina liv som de faktiskt har här och nu. Det är rent sorgligt. Om det är sorgligt att göra det bästa av tiden man har så.
Recommended Posts