Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

En rund klenät!😮😆

Själv tycker jag det ser ut som en riskaka, sån där smaklös frigolitbit du vet.

Men det rör sig om risgrynsgröt, uppladdat Tredje Advent till ära.

När man laddar upp bilder så är de alltid lite för stora i kb,

jag var tvungen att beskära min och göra om den till 8-bits gråskala.

Postat

Nä, inte riktigt. CST kan skrivas som UTC-6, dvs 6 timmar efter London-tid och 7 timmar efter svensk tid (eftersom vi är UTC+1). 8 PM CST är alltså 03:00 svensk tid (dagen efter då).

eehh... menar du 15:00 eller menar du kl 3 på natten? 😳

Postat

Här är den!

Ok, såhär är det va... 😄

Basen kan kännas lite mastig eftersom det är en kontrabas, de har en helt annan kropp i ljudet.

De flesta som inte brukar lyssna till kontrabas brukar reagera särskilt kraftigt över det,

elbas har en annan karaktär. Kontrabasen kan upplevas som att ha mer dynamik i sig. Sedan

är det en smaksak, min bror skulle nog säga att det var lagom, eller eventuellt sänka något.

Jag skulle säga att den bör sänkas något plus att man kan fundera på en aning kompression.

Det finns ingen anledning att gå in och justera med eq här. Den bråkar inte med så mycket annat

om man säger...

Det här med lyssning är knepigt. I mina lurar låter låten mer balanserad frekvensmässigt, men

nu i golvarna hör jag att basen är något för hög i volym som sagt.

För att ta det med din uppfattning att andras färdiga musik låter basigare i dina monitorer...

jämfört med den kontrabas som är med i denna julklassiker, så beror det sannolikt på att de

komprimerat basen mer och då är den egentligen inte högre och dessutom är topparna tvärtom

lägre i ljudstyrka än den kontrabas du nu presenterar. Dessutom, är det verkligen kontrabas

på de låtar du jämförlyssnar med? Ibland kanske?

Trummorna är ju inte särskilt höga, men men de är ju endast kompinstrument här och så tycker

jag att även kontrabasen ska få vara. Sänk den alltså. Börja med runt 5 dB.

//:debatt

Postat

Själv tycker jag det ser ut som en riskaka, sån där smaklös frigolitbit du vet.

Men det rör sig om risgrynsgröt, uppladdat Tredje Advent till ära.

När man laddar upp bilder så är de alltid lite för stora i kb,

jag var tvungen att beskära min och göra om den till 8-bits gråskala.

Din riskaketråd är kungligt azum! 😄

Postat

3 på natten. 20:00 + 7 timmar = 03:00

Du har säkert rätt men vill gärna förstå. På wiki står det "CST. Dess normaltid definieras som sex timmar efter UTC". Om de ligger efter borde man väl räkna bakåt? Och vi är UTC+1, så blir 6+1 = 7 timmar man räknar bakåt, 20-7 = 13:00? 😕

Postat

Ok, såhär är det va... 😄

Basen kan kännas lite mastig eftersom det är en kontrabas, de har en helt annan kropp i ljudet.

De flesta som inte brukar lyssna till kontrabas brukar reagera särskilt kraftigt över det,

elbas har en annan karaktär. Kontrabasen kan upplevas som att ha mer dynamik i sig. Sedan

är det en smaksak, min bror skulle nog säga att det var lagom, eller eventuellt sänka något.

Jag skulle säga att den bör sänkas något plus att man kan fundera på en aning kompression.

Det finns ingen anledning att gå in och justera med eq här. Den bråkar inte med så mycket annat

om man säger...

Det här med lyssning är knepigt. I mina lurar låter låten mer balanserad frekvensmässigt, men

nu i golvarna hör jag att basen är något för hög i volym som sagt.

För att ta det med din uppfattning att andras färdiga musik låter basigare i dina monitorer...

jämfört med den kontrabas som är med i denna julklassiker, så beror det sannolikt på att de

komprimerat basen mer och då är den egentligen inte högre och dessutom är topparna tvärtom

lägre i ljudstyrka än den kontrabas du nu presenterar. Dessutom, är det verkligen kontrabas

på de låtar du jämförlyssnar med? Ibland kanske?

Trummorna är ju inte särskilt höga, men men de är ju endast kompinstrument här och så tycker

jag att även kontrabasen ska få vara. Sänk den alltså. Börja med runt 5 dB.

//:debatt

Saken är den att jag använder jämnt kompressor på basen och har en massa på kontrabasen nu oxå. 😕

Postat

..och här är den andra!

Ok. Den har ett för långt intro utan tvekan.

Hade detta varit hos ett skivbolag hade de aldrig

kommit fram till klockljudet öht.

Trummorna är utan tvekan det bästa med låten.

Även om de har knaster i sig så gillar jag dem.

Takten är underbar.

För att rädda detta så sätter du bak trummorna till

stället där stråkarna kommer in, runt 38 sekunder

tror jag det är och inte en sekund för sent. Sedan

behöver du säkert inte ta bort något, stråkarna

kan nog ligga där de ligger alltså, liksom de fina

klockljuden och pianot. Aldrig i världen att du

kan vänta o 56 sekunder innan du tar in trummorna.

Tänk på att de flesta refrängerna inom populärmusik

klockas vid eller strax efter 1 minut.

En personlig anmärkning är dock att pianoljudet var

lite... tråkigt, i brist på bättre ord. Klockljudet

var skönt om än att jag vill ha det aningens högre i

volym. Stråkarna är tja... som de är.

Väntar mig några riktigt tunga riff kraftigt panorerat

i takterna som kommer efter stråkarna. Men sedan måste

ju någon in och sjunga också. Annars läggs den bara

till handlingarna. Detta är en riktigt röjig metal-låt!

Go for it!

🥰

Postat

En rund klenät!😮😆

De var slut i affären idag! Får köpa på konditoriet en dag.

Din riskaketråd är kungligt azum! 😄

Just det ja, det finns en tråd...

Postat

Du har säkert rätt men vill gärna förstå. På wiki står det "CST. Dess normaltid definieras som sex timmar efter UTC". Om de ligger efter borde man väl räkna bakåt? Och vi är UTC+1, så blir 6+1 = 7 timmar man räknar bakåt, 20-7 = 13:00? 😕

dubbelklicka på klockan i din dator och fliken tidszon...simpelt fast relativt.

Postat

Jag mumsar varma mackor ☺️

Va gott!

Min bror och jag var oense om vikten av varm mat en dag.

Han sa att man inte överlever om man inte får varm mat,

nej det räcker att det är mat sa jag.

Postat

Vi är en timma före UTC – när klockan är 12 i UTC-zonen är klockan 13 hos oss. Alltså så blir vår klocka 13 före det att UTC-zonens blir 13. På samma sätt är vi sju timmar före CST, vår klocka slår 13 sju timmar innan deras gör det. Tänker man tvärtom slår deras klocka 13 sju timmar efter att vår gör det. Alltså är klockan i Sverige 13+7=20:00 när den i CST är 13:00. Hänger du med?

Postat

Asså nej... om det sker 7h efter så skere ju asså efter i tiden...så kl 13 här i sverige sker 7 timmar senare i staterna... asså när klockan i sverige är 20, inte den i usa:t. Så klockan 20 i usa:t blir alltså 03 sverige

Postat (redigerat)

ah, okej, tack krappar, tror jag e med nu. Man räknar alltså bakåt från det tidslaget som ligger 7 timmar före dem. Alltså 3:00-7h=20:00 (=8p.m cst) Greaat! ☺️

meeh, palla vara uppe kl 3 på natten för att se en streamad koncert. xD Får se det på youtube i efterhand då. Var detta:

http://www.prthatrocks.com/pressrel/rudessbandcrashersevent_pr.htm - Jordan Rudess och Marco Minnemann. 🥰

http://www.bandcrashers.com/

Redigerat av Memphis
Postat

Exakt för när klockan är mycke i usa så är klockan lite mindre i svärje 😱

...eller beroende på hur mycket den är i usa för om den vore mindre i usa så är den mer i svärje fast ändå inte.

Fast tvärtom.

Postat

...eller beroende på hur mycket den är i usa för om den vore mindre i usa så är den mer i svärje fast ändå inte.

Fast tvärtom.

NUUUU FATTAR JAAAAGG!!! 😮

🥰

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.