Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag skulle inte höja någonting i basen i alla fall. Men då är inte jag någon sån som gillar överdrivet mycket bas heller, och fegar hellre neråt än uppåt.

Det låter absolut inte basfattigt, det är fylligt där nere.

Postat

Jag skulle inte höja någonting i basen i alla fall. Men då är inte jag någon sån som gillar överdrivet mycket bas heller, och fegar hellre neråt än uppåt.

Det låter absolut inte basfattigt, det är fylligt där nere.

Okej, det låter ganska bra med andra ord då! I mina jävla skithögtalare så är det nästan ingen bas alls.

Postat

Okej, det låter ganska bra med andra ord då! I mina jävla skithögtalare så är det nästan ingen bas alls.

Vad har du för skithögtalare?

Det är mer bas än på en vanlig rocklåt liksom, kanske inte lika mycket som på hypertrancedunka.

Postat

Bra högtalare har rundade hörn.

Jag har faktiskt mina i helt fel lyssningsvinkel, men det ser så efterblivet ut att de ska peka inåt liksom...

Postat

Lyssnar du aldrig på vanlig musik till vardags i samma monitorer som du mixar i? Det gör jag alltid med mina (helt enkelt för jag har dem som datorhögtalare) så då lär man sig lätt hur de låter.

Postat

Jo ibland lyssnar jag på annan musik oxå men jag tycker det låter som att det är mer bas då på något vis 🤪

Man har väl inte lärt sig att vrida på rätt knappar i mixningen. Jag kommer absolut att handla andra högtalare ändå så att man hör bättre vad man gör.

Postat

Kör lurar annars!

Tycker det är skitsvårt att få till bra mixar i enbart lurar. Jag skulle hellre mixa en skiva i Konsum-högtalare för 200 spänn än helt i lurar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.