Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

... men det beror på i vilken studio jag är, skulle jag lägga till i inlägget ovanför det inlägg som är ovanför detta inlägg om jag inte hinner bli nanjid innan dess.

Annons
Postat

..fast för min egen del så är jag på jakt efter andra monitorer med bättre bas och dunkadunka men för en så liten peng som möjligt. Ska man behöva åka riket runt för att lyssna in sig på vad som finns.. i utbudet? Då blir det ju dyrt! Då kan man ju lika gärna handla dyra monitorer osett? 😳

Men frågan är vad man ska köpa för monitorer? Kanske man skulle kunna ställa frågan här på studioforumet? :rolleyes:

..eller ska man gå in på musikaffärn och be om att få låna hem alla 300 miljoner monitorer man är intresserade av? 😕

Nä jag kokar mig en fika istället för nu är det stängt.. 😑

Postat

Yamaha HS80M är väl den där storsäljaren. Såg att priset var per styck, så man måste ju ha två eller hur?! 5000 kr paret på MB inkl frakt.

Den lär finnas i många studios. Yamaha har aldrig gjort mig besviken.

Yamaha HS50M är lillebrodern. 3000 kr paret inkl frakt, MB.

Kanske värt att kolla in?

Vad har du nu da, Grahnis?

Vad sugen jag blev på potatisbullar nu mitt i natten.

Skulle aldrig ha öppnat frysen förut och sett att jag hade hemma det.

Ska sätta på det nu kl 02.00, med rårörda lingon till. Mjölk.

Va gott!

Och mycket mycket länge sedan jag åt det.

Postat

Joo...

ikväll satte jag upp en handdukshängare i köket som ramlat ned. Problemet med den väggen är att man inte kan skruva i den för den är så sandig att det inte fastnar. Så jag hade inhandlat tvåkomponentslim. Problemet var bara att det inte funkade först. Men andra gången så fäste det,

även om limmet nästan var helt torrt då. Så nu sitter den uppe, men det tar en hel del timmar innan man kan använda den.

Lyssnade på Duffy inatt. Hon kan inte sjunga, men musiken är grymt bra. Stor orkester. Låter 60-tals rhythm&blues, fast i modern tappning liksom.

Postat

Jag glömde det viktigaste. Jag var tvungen att stå och hålla handdukshängaren rätt löst mot väggen för att det skulle fungera och dessutom rätt länge.

Postat

Vill också ha korvsladd. Verkar som att ATH-M50 (dvs utan S på slutet) så är det det. Fick du med påse? Alltså sån här påse:

139348.jpg

Stämmer med S. Jag fick en påse.

enda problemet jag märkt med dem är att mina öron är för stora. gör ont när jag haft lurarna på mig i några timmar.

Postat

Varför kommer inte hantverkarna inte till mig utan bara till alla andra hör jag....

Det blir väl som en annan gång kanske.

Då var förklaringen, "nej vi hann inte alla, men oroa dig inte, vi tar och sätter upp en ny lapp för en annan dag. Men du måste vara hemma hela den dagen också."

Dårhus

Ska ta och gå ut nu ta mig fan.

Sedan ska jag sova.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.