Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

insåg till slut att den där tråden inte handlade om knarkande fingrar och blev besviken.

Har varit inne och rått honom att söka läkare. Det där kan inte va normalt. debatt kanske vet vad som bör göras.

Postat (redigerat)

hur bra är det att de publicerar det där brevet från självmordsbombaren? får han inte precis som han vill nu?

brevet innehåller en uppmaning till islamistiska aktivister att påbörja en terrorvåg.

mm. Sjukt att terrorbombningar har letat sig till vårt land nu. 😏 Gbg är väl på tur, var ju hot nu nyligen. Fucked up world we live in. Ska bli skönt att flytta till Uddevalla sen igen.

Redigerat av Memphis
Postat

Så här går det till där jag bor.

Är det så man pratar där, med såna u, e och r...? 😄

Billys panpizza, ska den läggas in med papperspåsen? 🤪

Postat

Var det du som hade vit tisha på dig med nån text och stod o hängde i hörnet?

Vaddå, var du där debatt? 😕

Postat

mm. Sjukt att terrorbombningar har letat sig till vårt land nu. 😏 Gbg är väl på tur, var ju hot nu nyligen. Fucked up world we live in. Ska bli skönt att flytta till Uddevalla sen igen.

Jag fattar inte vad det har med terror att göra, när någon tar livet av sig.

Postat (redigerat)

Du kan ha den i påsen men du ska öppna den lite grann. Annars kokar den sönder där inne, blir skållhet.

Redigerat av Memphis
Postat

Är det så man pratar där, med såna u, e och r...? 😄

Här har vinte råd att kasta nåt. Här en liten ramsa för den som vill lära sej korrekt åtvidabergska; den spanska oäven oev en annan oäv.

Postat

Här har vinte råd att kasta nåt. Här en liten ramsa för den som vill lära sej korrekt åtvidabergska; den spanska oäven oev en annan oäv.

Det är ju ingen dialekt, det är ju ett talfel.

Postat

Tänk om man förde krig på samma sätt som vissa använder terror.

Hota med att 1000 soldater i frontlinjen skjuter sig strax före invasionen av ett annat land.

Postat

Så du ska bara dra å gömma dig i uddevalla sen bah? xD

Postat

Så du ska bara dra å gömma dig i uddevalla sen bah? xD

Ja, det e klart. Palla vara där det kan ske bombningar, jag vill gärna leva några år till.

Postat

Det är ju ingen dialekt, det är ju ett talfel.

Inte alls. När jag bodde i göteborgstrakten var det flera som trodde att jag kom från värmland. Här är två inslag till med dom driftiga grabbarna på åtvidaberg ink.

Postat

Inte alls. När jag bodde i göteborgstrakten var det flera som trodde att jag kom från värmland. Här är två inslag till med dom driftiga grabbarna på åtvidaberg ink.

roliga!

Jag tycker att de pratar rätt... vad ska jag säga... fint?!

Men det där du skrev om "den spanska räven rev en annan räv", fast utan r, det är en avart.

Killarna i filmerna säger ju r "på riktigt".

Jag hade en klasskamrat som pratade sådär konstigt dock, utan r. Jag såg det som ett stort

handikapp. Men det gjorde aldrig hon.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.