debatt Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 Det finns en djävla massa människor, inte minst hyresgäster, som fortfarande går omkring (eller sitter)... eller står... eller ligger ned.. ja vad fan... de tror i alla fall att det finns en klick med fastighetsbolag som på något sätt skiljer sig från de övriga fastighetsbolagen genom att få bidrag eller nåt skit från kommunerna för att tillhandahålla ett visst antal lägenheter till medborgarna eller att genom egen fri ideell vilja önska bidra till låga hyressättningar för att de värnar om medborgarna. Poseidon sägs vara ett sådan allmännyttigt bolag t.ex. I helvete! De är som vilket annat privat företag som äger fastigheter som helst. De sätter de hyror de max kan få ut. Likadant med Familjebostäder och Bostadsbolaget, som också brukar räknas till Allmännyttan. Många gånger är det faktiskt tvärtom så att "Allmännyttans" fastighetsbolag (även om det fan inte finns bolag som är av nytta för allmänheten), de är ofta dyrare att bo hos än de övriga. Det finns ingen "Allmännytta" - vad fan har "alla" fått det ifrån?? 😠
debatt Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 (redigerat) Lika oupplysta är de som tror att det finns något annat än PRIVATA företag. ALLA företag är privata. INSE DET! för HELVETE!!!! Lika dumma är de som tror såna ställen som gör undersökningar är några slags djävla institut eller att de är statliga eller nåt skit. för HELVETE!!!! De är så djävla privat kommersiella det nånsin går att bli. 😠 *nu bultar det* Redigerat 6 december 2010 av debatt
Dingbats Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 Nu-u bultar det i debattens famn, nu briste-er fattni-inge-en
debatt Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 Enligt Wikipedia: "Allmännyttigt bostadsföretag är i Sverige, enligt Lag (2002:102) om allmännyttiga bostadsföretag ett bostadsföretag som drivs utan vinstsyfte, huvudsakligen förvaltar bostäder med hyresrätt och är godkänt av länsstyrelsen som allmännyttigt bostadsföretag." 😆😆😆😄😄😄😄 Det är så fel det kan bli. Jag vet, jag känner folk där.
Memphis Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 jääävlar va fräsht trumset. http://www.blocket.se/sodermanland/Trumset_30963277.htm?ca=15&w=3 vill ha. 🙁
Dingbats Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 Funderar faktiskt på att köpa en golvpuka och en virvel vad det lider.
Memphis Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 När jag börjar jobba ska jag banne mig köpa ett grymt trumset. 😑 Med fler pukor och cymbaler dock. ☺️
Dingbats Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 När jag börjar jobba ska jag banne mig köpa ett grymt trumset. 😑 Med fler pukor och cymbaler dock. ☺️ Ny lägenhet också kanske.
Memphis Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 (redigerat) Jorå, blir en större. Har bestämt mig för att flytta upp Uddevalla igen efter studierna. Blir najs. Känner mig hemma där. Och man känner sig egentligen inte trygg när man e i Gbg om kvällar, vilket jag gör i UA. Mysigare me mindre stad också, samt får närmare till mina bröder. Redigerat 6 december 2010 av Memphis
Fidden Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 Minns ni Danny Cort? Det var hans favvolåt... Honom minns jag. Det var en såndär snubbe som kunde vara helt underbar och fälla precis rätt kommentar. ... och sen bete sig som ett arsle. mänskligt. jag saknar honom. undrar vad han kallar sig nu.
Recommended Posts