Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Läste nyss på om vilka de mest använda sökorden i google är.

Bl.a. var Kittie och Justin Bieber med där.

Hade ingen aning om vilka de var.

Slog upp det och fick se två barn.

Ja jävlar.

Postat

Jag behöver aldrig använda capo tasto eller ta barréackord, för jag sjunger inte i de tonlägena.

Funderar på att nån gång skaffa en barytongitarr, så jag kan kompa brorsan också.

Postat

Jag behöver aldrig använda capo tasto eller ta barréackord, för jag sjunger inte i de tonlägena.

Vad har det med varann att göra? Behöver du aldrig spela ackorden C#, C#m, Eb, Ebm, F, Fm, F#, F#m, G#, G#m, Bb, Bbm, B eller Bm?

Postat

Var ute en sväng till Hemköp för att handla. Skulle ha Corn flakes, mjölk, pepparkakor, lussekatter och klenäter samt julmust.

Hela stora affären var knökfull med mat m.m.

Men de hade inte Corn flakes(!), lussekatterna och klenäterna var också slut, sa de. Den julmust från Apotekarnes jag skulle ha fanns inte heller, så jag köpte substitutvaran från Nygårds. Pepparkakor hade de inte heller några "roliga", utan bara fel sort kvar.

Mjölk hade de förvisso, men jag tänkte ju köpa en med längre datum eftersom den jag har kvar av snart går ut, men det fanns bara mjölkar kvar med den kassa datumen!

HAHA.

Postat

Vad har det med varann att göra? Behöver du aldrig spela ackorden C#, C#m, Eb, Ebm, F, Fm, F#, F#m, G#, G#m, Bb, Bbm, B eller Bm?

Sällan, "aldrig" var överdrivet. Sedan tar jag ju inte F som barré.

Postat (redigerat)

slashackord1.jpg

Numren ska betecka fingrar väl, men jag tar dem inte alls så. C/B t.ex. med tredje fingret på A- o D-strängarna? 😳

Och hur fan tar man D/B om d-strängen ska kunna vara lös (!), samtidigt som långfingret trycker ned övriga?

Redigerat av debatt
Postat

Man får skära ut en liten passage för D-strängen i pekfingret.

Långfingret? För det är väl "2"?

Eller menar de att man ska trycka ned H-strängen med tummen i första ackordet, C/B?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.