Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Klenäterna ser nästan ut som bajs, om det inte vore för hålet.

Påminn mig om att jag ska köpa såna imorgon och julmust och lussekatter och pepparkakor.

Annons
Postat

Hade vart kul att åka till Rotterdam och North Sea Jazz-Festivalen 2011. Nu särskilt när det inte blev av 2010...

jafan de vore grymt!

Postat

I somras var det ju Katie Melua, Norah Jones, Earth, Wind & Fire, Joe Sample (Crusaders) & Randy Crawford, Joe Bonamassa, Chick Corea Band, Herbie Hancock där m.fl. En sådan uppsättning samtidigt är väl tveksamt om de når upp till igen.

Postat (redigerat)

God Jul!

julph34r.gif

😄

Lite oväntade basgångar på några ställen. Rätt bra samplad kontrabas (för jag antar att du inte har ett sånt muskedunder hemma?).

Fin efterklang på pianoljudet. Lät mycket för att vara 3 instrument bara. Har du dubblerat och trixat?

Är det din favoritjullåt?

Jag lyssnade lite på Claes disco-soul-funk-cd under tiden.

Men detta var minst lika kul!

Redigerat av debatt
Postat

😄

Lite oväntade basgångar på några ställen. Rätt bra samplad kontrabas (för jag antar att du inte har ett sånt muskedunder hemma?).

Fin efterklang på pianoljudet. Lät mycket för att vara 3 instrument bara. Har du dubblerat och trixat?

Är det din favoritjullåt?

Jag lyssnade lite på Claes disco-soul-funk-cd under tiden.

Men detta var minst lika kul!

Jo jag gillar den låten 😄 Nä de e inge dublerat eller nått utan bara försökt att mixa det så.. med reverb och sånt. Basen följer med i Dimension Pro i Cakewalk.

Postat

Man kunde liksom höra att det var sådär slappa strängar på kontrabasen som det ska vara.

Vad utvecklingen gått framåt senaste åren!! Hörde som sagt på Claes grupp Anno Dazumal -

han nämner det i en tråd under Allmänt som handlar om varför de "duktiga" i forumet,

Claes, Gilbert, Demonproducenten (va fan?) och Linus inte länkar till några låtar de

gjort. Hmm. De kanske är studiorävar som inte är ett dugg musikaliska. Men Claes grupp

från 99 var ju rätt bra, men det märks att det är synthspelat, FM-syntes och sånt och det...

Men iaf.

Postat

... och Linus har väl lagt upp sig för exploatering nånstans har jag för mig också. GuitarNilsson och BurninSven får väl hålla ögonen på vid gavel även i andra avdelningar. Nån av dem startade tråden.

Postat

Jag har precis för mig att Du (Grahn) gillade Jag drömmer om en jul hemma, att du skrev det förra året?

Mina favoriter är Helga Natt, Stilla Natt och Hej mitt Vinterland.

Postat

Jag har precis för mig att Du (Grahn) gillade Jag drömmer om en jul hemma, att du skrev det förra året?

Mina favoriter är Helga Natt, Stilla Natt och Hej mitt Vinterland.

Kan nog stämma att jag skrev det. Dom där gamla godingar är riktigt bra.

Gonatt!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.