Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

nu tänker kanske folk att snart blir dom yra när de håller på med alla ordvitsar... men man får ju dra sitt strå till stacken.

Postat

Min väggklocka går fortfarande efter sommartid. Inte orkat ändra.

fast om man ska vara helt krass, så går faktiskt vintertid efter sommartid också.

Postat

fast om man ska vara helt krass, så går faktiskt vintertid efter sommartid också.

nu är du larvig. jag bussar min fjärriller på dig

Postat

Vilket är samma sak som Fidden sa, men jag gillar att härmas

nja, inte riktigt. Jag sa att vintertid går efter sommartid, dvs att vintertid ligger en timma senare än sommartid. Du sa att klockan gick efter sommartid, dvs att den specifika klockan gick efter medan det var sommartid.

två vitt skilda saker.

Postat

nja, inte riktigt. Jag sa att vintertid går efter sommartid, dvs att vintertid ligger en timma senare än sommartid. Du sa att klockan gick efter sommartid, dvs att den specifika klockan gick efter medan det var sommartid.

två vitt skilda saker.

Nja. Det var samma grammatiska feltolkning som låg till grund för båda vitsarna.

Postat

Nja. Det var samma grammatiska feltolkning som låg till grund för båda vitsarna.

nyckelordet här är nog "nja".

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.