Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Om Kanye är i topp tappar jag det sista förtroende jag hade för Pitchfork.

Varför det? Det är en bra skiva. 10.0 är väl kanske att ta i, men så kommer man ju alltid tänka när någon skiva får det betyget.

Annons
Postat

Jag cyklar oxå i vintervädret, men jävligt sakta. Hur illa är det?

Hur illa det är att cykla eller med min axel?

Det är kanske illa nog att cykla sakta, jag hade inte direkt nån turbofart när jag drattade omkull. var mer en 90-graderskurva där fästet bara försvann.

Med axeln är det tydligen helt ok. Inga skelettskador eller ledbandsskador. Troligtvis bara muskulärt. Skönt.

Postat

Varför det? Det är en bra skiva. 10.0 är väl kanske att ta i, men så kommer man ju alltid tänka när någon skiva får det betyget.

Fattar inte grejen med att Pitchfork helt plötsligt börjar rikta in sig på mainstream-hiphop och mainstream-pop och sånt. Inte för att traditionell Pitchforkindie är så jävla omainstream, men liksom.

Postat

Hur illa det är att cykla eller med min axel?

Det är kanske illa nog att cykla sakta, jag hade inte direkt nån turbofart när jag drattade omkull. var mer en 90-graderskurva där fästet bara försvann.

Med axeln är det tydligen helt ok. Inga skelettskador eller ledbandsskador. Troligtvis bara muskulärt. Skönt.

Tänkte väl mest på axeln. Skönt att du är hel.

Postat

Fattar inte grejen med att Pitchfork helt plötsligt börjar rikta in sig på mainstream-hiphop och mainstream-pop och sånt. Inte för att traditionell Pitchforkindie är så jävla omainstream, men liksom.

Dom har ju alltid hållt på med en del hiphop, inte så mycket men vissa rappare och grupper har dom ju följt sen starten i princip.

Postat

Stör mig lite när vissa människor använder "Nu kör vi!" hela tiden. Eller att dom ska "tagga". Eller överdrivet användande av passiva verbformer.

Postat

nu är det den där helgen då man lyssnar på det där braiga bandet extra mycket och tycker de är bäst i världen. Najs.

Postat

Stör mig lite när vissa människor använder "Nu kör vi!" hela tiden. Eller att dom ska "tagga". Eller överdrivet användande av passiva verbformer.

Men om peppen ska kännas är det ju viktigt att såna ord används ju!

Postat

nu är det den där helgen då man lyssnar på det där braiga bandet extra mycket och tycker de är bäst i världen. Najs.

Ja, imorgon blir min årliga Jag rear ut min själ-lyssning.

Postat

Vi hängde med Benjamin igår som äger ett skivbolag och så ville han att vi skulle skicka våra låtar till honom så skulle han se om han kunde fixa någon som kunde sjunga/rappa på dom. Han skulle dessutom flytta till Ghana i januari så då skulle han ha mycket större möjlighet att spela in saker. ☺️

Postat

Fast oavsett våldtäktsjämförelsens relevans är TPB-skadeståndet en påhittad fantasisumma tagen ur luften.

Som det står i artikeln är det ju tänkt att kompensera för förlorad inkomst och bevisbördan ligger på den som vill ha pengarna. Eftersom bevisningen inte är exakt utan lite ungefärlig (man vet att det är mer än x men mindre än y) så får domstolen göra en uppskattning. Jag har full förståelse för skadeståndets storlek och hur det kom till, sen kan man ju tycka vad man vill om det. Men sån är svensk lag.

Postat

överväger att inte ta cykeln när jag ska dra till sjukhuset om en kvart 😛

Klokt, det blir dryga böter och prick i brottsregistret.

Postat

Som det står i artikeln är det ju tänkt att kompensera för förlorad inkomst och bevisbördan ligger på den som vill ha pengarna. Eftersom bevisningen inte är exakt utan lite ungefärlig (man vet att det är mer än x men mindre än y) så får domstolen göra en uppskattning. Jag har full förståelse för skadeståndets storlek och hur det kom till, sen kan man ju tycka vad man vill om det. Men sån är svensk lag.

Felet är att jämföra överhuvudtaget.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.