Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

“Livserfarenhet och kunskap kombinerat med hennes ambition gör Diana oslagbar – hon är äkta och levererar över förväntan”

Postat (redigerat)

Jag har denna veckan lyckats i måndags skada vänster tricepsmuskel, knäckt till nacken i förrgår och hela veckan tills idag iaf, haft ledsmärtor i armarna och fingrarna pga kylan, samt nervpåverkan och minskad muskelkraft. Värst just nu är nacken.

😲

Men idag var jag på en uppföljande rösttest på sjukhuset och fick klartecken till att kunna sjunga in nya skivan om en månad.

Bör firas med en lussekatt av varje sort.

Redigerat av debatt
Postat

Fick göra vad jag tror heter FI-analys av min röst idag. Har inget med G Schyman att göra.

Det mest förvånande var att jag talade mellan 70-80 dB. Trodde jag låg på 55-60.

Sedan är min grundton nu 108 hertz och tidigare låg min grundton på 117 hertz.

Mitt frekvensband vid tal är bredare nu i röstens "kärna", men mer samlat,

mindre knarr och mindre flyktiga diskantutflykter. Kort sagt, jag pratar i frekvensbandet

95-125 hertz ungefär, tidigare var det mest 102-120 kanske.

Tredje oktaven på pianot i kombination med 4 oktaven passar min röst bäst tydligen.

Datorprogrammet de använde visade oktaverna på skärmen.

Miken var AKG 414 tror jag. Fina grejer. Ovanligt litet puffskydd.

Edirol U25.

Postat (redigerat)

Köpte en kamera till. Fast den är tyvärr en sån här som inte går att ta med sig ut på stan, dels för den väger för mycket, och dels för att hipsternivån går upp på nivån "får dödas utan påföljd":

haha. 😛

Ball kamera ändå. Funkar den?

Redigerat av Memphis
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.