Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Jo, då blir det ju väldigt sydstat över det. Ja, kanske det? Inte så superkoll på amerikanska dialekter. Bara kåfi.
Overkill Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Ja. Jag brukar medvetet uttala överdrivet svenskt så långt det går bara för att statuera exempel. Tycker det alltid känns så konstigt med ord som har Th i sig när man snackar svenska. Typ Dream Theater är svårt säga på svenska så att säga.
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Tycker det alltid känns så konstigt med ord som har Th i sig när man snackar svenska. Typ Dream Theater är svårt säga på svenska så att säga. Jaha nej det har jag inga problem med.
Overkill Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Ja, kanske det? Inte så superkoll på amerikanska dialekter. Bara kåfi. Nä men jag tänker ännu längre ner i halsen. Mycket cha-ljud.
Overkill Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Jaha nej det har jag inga problem med. Men du kan ju inte säga Dream Theater lika snyggt och smidigt på svenska dom du kan med t.ex Twitter.
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Nä men jag tänker ännu längre ner i halsen. Mycket cha-ljud. Your browser does not support the HTML5 audio tag
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Men du kan ju inte säga Dream Theater lika snyggt och smidigt på svenska dom du kan med t.ex Twitter. Om jag kommer ihåg ska jag göra en inspelning på det imorgon.
Overkill Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Your browser does not support the HTML5 audio tag Haha vafan. Vad är det för nått?
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Haha vafan. Vad är det för nått? Ett ljud som finns i arabiskan och hebreiskan bland annat. Uttalas på samma sätt som skånskt r (tänk bob hund, inte Carl Bildt) fast nere i svalget (typ så långt ner man kommer utan att det blir h).
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 söt tjej läser ungerska på distans f.ö. apropå ehhh
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 apropå ehhhhhhhhh "apropå" är den enda vanligt använda prepositionen jag kan komma på som inlånats de senaste seklerna
Overkill Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Coolt! Du borde ju också läsa något språk sådär extra. Hur vet du det förresten?
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Coolt! Du borde ju också läsa något språk sådär extra. Hur vet du det förresten? Jag googlade felstavningar av hennes namn och hamnade på en kursregistreringssida som jag körde genom Wayback Machine på archive.org och såg att hon hade skrivit en kommentar på universitetsbloggen "Registreringen lyckades! Kul med ungerska 🙂". Eller nej just det, hon nämnde det när vi pratade.
Overkill Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Jag googlade felstavningar av hennes namn och hamnade på en kursregistreringssida som jag körde genom Wayback Machine på archive.org och såg att hon hade skrivit en kommentar på universitetsbloggen "Registreringen lyckades! Kul med ungerska 🙂". Eller nej just det, hon nämnde det när vi pratade. 😄
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Hehe... annars så verkar det som att hon kommer läsa nästa termin också, så jag känner mig jävligt chill nu och kan nog radera min 2,7 kB långa textfil med utförlig planering över hur jag ska maximera min tid med henne de närmaste dagarna utan större risk.
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Jag hoppas du reviderar din inställning till ragg och sånt och stöter på någon härligt tjej i USA som du kan ha som ursäkt till att stanna kvar där. Alltså inte att jag vill bli av med dig utan för din skull liksom 😛
Neosus Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 En annan grej vore najs om det vore en annan grej, de vore grejer de!
Overkill Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Jag hoppas du reviderar din inställning till ragg och sånt och stöter på någon härligt tjej i USA som du kan ha som ursäkt till att stanna kvar där. Alltså inte att jag vill bli av med dig utan för din skull liksom 😛 Haha, ja det skulle väl vara därför. Så kan man gifta sig så är det en done deal.
Overkill Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Hehe... annars så verkar det som att hon kommer läsa nästa termin också, så jag känner mig jävligt chill nu och kan nog radera min 2,7 kB långa textfil med utförlig planering över hur jag ska maximera min tid med henne de närmaste dagarna utan större risk. Kul! Varför skulle hon inte läsa nästa termin? Inte programstudent? Och prokrastrinera inte vad gäller raggandet. Kör ändå!
Neosus Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Kvällens avsnitt av halv åtta hos mig är ganska roligt... 😆
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Haha, ja det skulle väl vara därför. Så kan man gifta sig så är det en done deal. Ja, så kan du bli hemmafru.
Recommended Posts