SadamJR Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Jag tror han skulle fjutta på könshåren om jag ska vara ärlig. Bara för att du.......
SadamJR Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Vilken är den bästa Kevin Ayers-skivan, Sadam eller nån annan? Honom har jag aldrig hört. Vad gör han för musik?
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Honom har jag aldrig hört. Vad gör han för musik? Skojar du nu eller?
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Fast han är ju dömd. Jaha okej, för vadå? Men om det nu var så att han inte var dömd så vore han inte "ännu inte dömd", då vore han "inte dömd".
Pico Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Jaha okej, för vadå? Men om det nu var så att han inte var dömd så vore han inte "ännu inte dömd", då vore han "inte dömd". Och om en snubbe i Stockholmstrakten ville parkera sitt huvud i sitt eget ärsle, vem är jag att stoppa honom?
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Och om en snubbe i Stockholmstrakten ville parkera sitt huvud i sitt eget ärsle, vem är jag att stoppa honom? Va?
Overkill Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Och om en snubbe i Stockholmstrakten ville parkera sitt huvud i sitt eget ärsle, vem är jag att stoppa honom? 😄
Pico Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Va? Ja förlåt, uncalled for. Bara tröttnar på besserwisserism.
Pico Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 För hacking förresten. Han och 2 polare eller nå sånt satt o hackade hemma i Australien på tidigt 90-tal.
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Ja förlåt, uncalled for. Bara tröttnar på besserwisserism. Det är en viktig distinktion, inget fjuttigt ordmärkeri. Att prata om "ännu inte dömda" människor är ett ohederligt synsätt på rättssystemet och mänskligheten.
Neosus Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 har inte börjat med maten än 😕 måste diska 😕 och sen vispa smet 😕 så att jag kan steka mat 😕
Pico Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Det är en viktig distinktion, inget fjuttigt ordmärkeri. Att prata om "ännu inte dömda" människor är ett ohederligt synsätt på rättssystemet och mänskligheten. Det var ju knappast svårt att förstå.
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Det var ju knappast svårt att förstå. Nej, ditt inlägg var inte svårt att förstå, men det hade en utgångspunkt som jag tycker är förtäskig.
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 På låg- och mellanstadiet var det väldigt populärt att samla på saker.
Overkill Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Det är en viktig distinktion, inget fjuttigt ordmärkeri. Att prata om "ännu inte dömda" människor är ett ohederligt synsätt på rättssystemet och mänskligheten. Det är väl lite av en överdrift att säga att Pico har en ohederlig syn på mänskligheten för att han sa att Assange inte är dömd ännu.
Pico Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Nej, ditt inlägg var inte svårt att förstå, men det hade en utgångspunkt som jag tycker är förtäskig. Fast jag tycker uttrycket är rätt så öppet. Behöver inte vara så att det lutar mot fällande dom, bara konstaterar att han inte är dömd ännu på samma sätt som att han inte är frikänd ännu. Huruvida han blir det ena eller andra, va fan vet jag? Men "inte dömd ännu" ligger för mig närmre "benefit of the doubt" än vad "inte frikänd ännu" skulle göra.
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Det är väl lite av en överdrift att säga att Pico har en ohederlig syn på mänskligheten för att han sa att Assange inte är dömd ännu. Ja. Han har väl snappat upp formuleringen från media bara, som de flesta. Men jag tycker det är en viktig sak att tänka medvetet på.
Overkill Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Ja. Han har väl snappat upp formuleringen från media bara, som de flesta. Men jag tycker det är en viktig sak att tänka medvetet på. Lite vi och dom, najs. Men det är ju inte så man tänkte på han Engla-gubben som oskyldig innan han dömdes precis som att om någon skulle fråga mig vem som var hjärnan bakom 9/11 så skulle jag säga bin Laden men han är ju egentligen inte dömd. Det är viktigt att veta om så klart men man behöver inte låsa sig till det. Det viktiga är att det synsättet råder inom polis och rättsväsende. Bland medborgare är det lite mer flytande, det är ju omöjligt att invänta fällande domar innan folk skapar sig uppfattningar om folk.
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Men det är ju inte så man tänkte på han Engla-gubben som oskyldig innan han dömdes precis som att om någon skulle fråga mig vem som var hjärnan bakom 9/11 så skulle jag säga bin Laden men han är ju egentligen inte dömd. Det är viktigt att veta om så klart men man behöver inte låsa sig till det. Det viktiga är att det synsättet råder inom polis och rättsväsende. Bland medborgare är det lite mer flytande, det är ju omöjligt att invänta fällande domar innan folk skapar sig uppfattningar om folk. Så länge jag inte är insatt i ett rättsfall mer än att jag har sett lite rubriker dömer jag ingen. Vad gäller 11 september har väl bin Laden öppet tagit på sig skulden? Sen tycker jag inte alls att det bara är inom polis och rättsväsende som det är viktigt att inte döma folk på förhand. Hur kul skulle det vara om du hängdes ut som våldtäktsman utan att ha gjort någonting, och alla börjar se snett på dig?
Pico Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Så länge jag inte är insatt i ett rättsfall mer än att jag har sett lite rubriker dömer jag ingen. Vad gäller 11 september har väl bin Laden öppet tagit på sig skulden? Sen tycker jag inte alls att det bara är inom polis och rättsväsende som det är viktigt att inte döma folk på förhand. Hur kul skulle det vara om du hängdes ut som våldtäktsman utan att ha gjort någonting, och alla börjar se snett på dig? Fast jag dömde honom inte, var ju fan tvärtom. debatt kallade honom kriminell, och jag sa att det inte var fastslaget ännu. Kan det komma att bli så? Kanske, kanske inte... jag säger bara att så är inte fallet ännu.
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Fast jag dömde honom inte, var ju fan tvärtom. debatt kallade honom kriminell, och jag sa att det inte var fastslaget ännu. Kan det komma att bli så? Kanske, kanske inte... jag säger bara att så är inte fallet ännu. Killis och jag har nog gått ifrån det ursprungliga fallet här känner jag.
Overkill Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Så länge jag inte är insatt i ett rättsfall mer än att jag har sett lite rubriker dömer jag ingen. Vad gäller 11 september har väl bin Laden öppet tagit på sig skulden? Sen tycker jag inte alls att det bara är inom polis och rättsväsende som det är viktigt att inte döma folk på förhand. Hur kul skulle det vara om du hängdes ut som våldtäktsman utan att ha gjort någonting, och alla börjar se snett på dig? Jag har svårt att tro att du inte undermedvetet skapar dig en uppfattning om personen i fråga som förmodligen är dömande (alltså inte judgmental utan att han är skyldig). Finns massa männsikor som sagt att dom gjort saker, men ska man vara petig (vilket är anledningen till hela diskussionen) så är man inte skyldig förrän man är dömd. Oavsett vad man sagt. Nej, inte bara, men det är där man behöver vara stenhård på det. I verkliga livet skapar man fler problem än vad man undanröjer genom att nitpicka när det är ganska meningslöst. Jag är ganska säker på att Pico är medveten om att Assange inte är dömd i det här fallet och att det bara var hans sätt att formulera sig (som för honom inte heller nödvändigtvis betyder samma som för dig).
SadamJR Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Skojar du nu eller? Näpp. Du kanske kan lista dina tio favoritlåtar så kan jag lyssna på spotify.
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Jag har svårt att tro att du inte undermedvetet skapar dig en uppfattning om personen i fråga som förmodligen är dömande (alltså inte judgmental utan att han är skyldig). Finns massa männsikor som sagt att dom gjort saker, men ska man vara petig (vilket är anledningen till hela diskussionen) så är man inte skyldig förrän man är dömd. Oavsett vad man sagt. Kanske till viss del instinktivt. Men jag blir sällan särskilt upprörd över att någon för mig okänd människa har begått ett brott mot någon annan för mig okänd människa, så den instinkten är aldrig särskilt stark. Ska vi gå in på just fallet Assange så har jag en positiv inställning till hans organisation och är därför säkert mer benägen att se honom som oskyldig, men oavsett det har jag inte läst någonting om några bevis mot honom eller kollat flera källor eller tagit reda på mer om honom som person eller någonting, så jag undviker att tycka så mycket. Och även om jag skulle kanske känna mer det ena än det andra på något plan så är jag helt neutral utåt. Nej, inte bara, men det är där man behöver vara stenhård på det. I verkliga livet skapar man fler problem än vad man undanröjer genom att nitpicka när det är ganska meningslöst. Jag är ganska säker på att Pico är medveten om att Assange inte är dömd i det här fallet och att det bara var hans sätt att formulera sig (som för honom inte heller nödvändigtvis betyder samma som för dig). Oavsett vad Pico var medveten om så bidrar ett sånt språkbruk till att folk dömer anklagade på förhand.
Dingbats Postat 2 december 2010 Postat 2 december 2010 Näpp. Du kanske kan lista dina tio favoritlåtar så kan jag lyssna på spotify. Jag har aldrig hört mänskan. Eller jo, en samlingsskiva en gång, men jag minns inget. Jag tyckte mig minnas att du kände väl till honom.
Recommended Posts