Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

åååååååååååå

Jag vill sitta med folk jag känner jättebra som inte är familj i en stuga sent på kvällen på hösten och lyssna på Mount Eerie

Postat (redigerat)

så jävla kallt.

och så jävla episk låt!!! Gamle kära Chariots of fire. 🥰 Får typ rysningar.

Redigerat av Memphis
Postat

vad seattle-indie runt 2008 du har blivit

Pff, det är ju i sig bara en revival av grungemodet.

Annars är det mer att det är snyggt med flanell. Men ja, Seattle-regionen typ också, men inte indie och inte 2008.

Postat

Pff, det är ju i sig bara en revival av grungemodet.

Annars är det mer att det är snyggt med flanell. Men ja, Seattle-regionen typ också, men inte indie och inte 2008.

Jo, men tycker ändå du känns närmare Band of Horses än Nirvana.

Postat (redigerat)

Jo, men tycker ändå du känns närmare Band of Horses än Nirvana.

Musikaliskt kanske, men inte känslomässigt. Kläderna är mer känsla än musik.

EDIT: Sen är det inte så mycket Nirvana egentligen, det är hela konceptet Washington typ. Skog och sånt. Phil Elverum, som iofs inte har flanell så mycket men borde ha det. + Jeff Mangum et al även om det inte är där.

Redigerat av Dingbats
Postat (redigerat)

Menar du att du har mer känslomässigt gemensamt med grungevågen än 2000-talets indievåg?

EDIT: NNu såg jag din edit. Ja. Håller med. Måste ju vara någonting speciellt där med tanke på vilka band som kommer därifrån.

Redigerat av Overkill
Postat

Menar du att du har mer känslomässigt gemensamt med grungevågen än 2000-talets indievåg?

Ja typ, eller iaf Nirvana mer än Band of Horses.

Eller vilka räknar du in i "indievågen"?

Postat

Ja typ, eller iaf Nirvana mer än Band of Horses.

Eller vilka räknar du in i "indievågen"?

Alltså jag kan faktiskt hålla med dig lite ändå. Beror ju lite på vad man vill åt rent känslomässigt men band of horses är ju mer sitta i en fåtölj och gråta medan nirvana är mer som att skrika och banka skiten ur toalettdörren typ. Framförallt om man lyssnar livespelningar, har en asbra liveskiva med dom.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.