Dingbats Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Hur det fungerar oavsett dag i veckan: Blir trött vid 22-tiden, men blir piggare efter en stund och sitter uppe till 3 på morgonen. Vaknar av att klockan ringer vid 13, för hade jag inte satt väckningen hade jag lätt sovit till 16. Har en önskan om att hädanefter - med start idag (även om jag sagt det sedan Augusti) gå och lägga mig vid 22, så jag orkar upp till 9-10. Månader stavas med liten bokstav. För mig är det att jag lägger mig tidigast 23, senast 1, kanske lite senare någon gång ibland. Somnar inom tio minuter. Sover som en död sill tills klockan ringer någon gång mellan 6:40 och 9:00, snoozar ett par gånger beroende på hur bråttom det är, går upp, äter frukost, tvättar mig, klär på mig, klart. Är sen pigg som en gös.
debatt Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Månader stavas med liten bokstav. För mig är det att jag lägger mig tidigast 23, senast 1, kanske lite senare någon gång ibland. Somnar inom tio minuter. Sover som en död sill tills klockan ringer någon gång mellan 6:40 och 9:00, snoozar ett par gånger beroende på hur bråttom det är, går upp, äter frukost, tvättar mig, klär på mig, klart. Är sen pigg som en gös. Konklusion: Jag har större sömnbehov än Dingbats, som i sin tur har större sömnbehov än Fidden.
debatt Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Månader stavas med liten bokstav. Ja, ibland glömmer jag det.
Dingbats Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Konklusion: Jag har större sömnbehov än Dingbats, som i sin tur har större sömnbehov än Fidden. Jag har absolut inget behov. Fidden har säkert större, bara att han inte tillgodoser det.
debatt Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 (redigerat) Skulle spela skivan med låten Logan Street trodde jag. Satte igång Crowded House, den med Weather with you. Märkte sedan att Logan Street måste ha skrivits av någon annan grupp. Jag har den dock, frågan är vilken skiva?? Fall at your feet är bra på Woodface med Crowded House och Weather with you såklart, även om den senare borde ha haft en vers till. En enda vers är lite fattigt. Sedan köra refrängen 10-12 gånger med och utan musik. Njaaa.... när man tänker efter. Ändå deras största hit. Måste vara hooken. Men Logan Str? Ska rota vidare. Heidi Klum på teve 😄 Redigerat 20 november 2010 av debatt
debatt Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Jag har absolut inget behov. Fidden har säkert större, bara att han inte tillgodoser det. Brorsan och jag sitter o spelar PS2 till 4. Lägger oss. Kl 7.10 är han uppe, pigg o rastlös. Jag vaknar upp vid 13-tiden - 6 timmar senare, helt dödstrött och undrar varför han springer uppe mitt i natten. Han undrar varför inte alla går upp kl 7 utan sover bort sitt liv. Vad olika man är.
Dingbats Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Brorsan och jag sitter o spelar PS2 till 4. Lägger oss. Kl 7.10 är han uppe, pigg o rastlös. Jag vaknar upp vid 13-tiden - 6 timmar senare, helt dödstrött och undrar varför han springer uppe mitt i natten. Han undrar varför inte alla går upp kl 7 utan sover bort sitt liv. Vad olika man är. Ja. Du är som en hund. Sover 16 timmar om dygnet.
debatt Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Har alltesedan jag gick med i forumet undrat varför alla hela tiden i alla trådar måste säga emot. En del gör det för den sakens skull bara. Jag känner för att starta en tråd on topic nu och slänga ur mig något kanske en aning kontroversiellt, bara för att få mothugg och sedan helt ändra åsikt mitt i. Låta mig "motbevisas" till något jag kanske egentligen tyckte från början. Får se hur det går. 😛
Dingbats Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Har alltesedan jag gick med i forumet undrat varför alla hela tiden i alla trådar måste säga emot. En del gör det för den sakens skull bara. Jag känner för att starta en tråd on topic nu och slänga ur mig något kanske en aning kontroversiellt, bara för att få mothugg och sedan helt ändra åsikt mitt i. Låta mig "motbevisas" till något jag kanske egentligen tyckte från början. Får se hur det går. 😛 Ser jag fram emot!
debatt Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Ja. Du är som en hund. Sover 16 timmar om dygnet. Nja... 10-12 är väl lagom. Under 10 och jag har kroniskt ihållande huvudvärk där inga tabletter hjälper.
Dingbats Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Ne crois pas que ce soit été si personne ne s'assied vite.
debatt Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 (redigerat) Ser jag fram emot! Jag också, om jag nu bara kom på ett ämne. Hmm... Hade en klasskompis som hävdade att Mitsubishi är världens bästa stereomärke - för det hade säljaren i hemelektronikkedjan sagt till honom och det trodde han på. Mitsubishi, är inte det en mc, sa jag. Det visar hur lite du vet, sa han. Ok, sa jag. Kan jag gå ut med något liknande vansinne och hävda att Mitsubishi gör de bästa stereona? Eller kanske att microkassetter är mycket bättre än de breda tvåtums rullbanden, för att på tvåtumsbanden får det rimligen plats mer brus? 😆 Redigerat 20 november 2010 av debatt
debatt Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Ne crois pas que ce soit été si personne ne s'assied vite. pardon?
slejnard Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Krya på dig Slejj. 🥰 Myche bettre! Ska iväg och lira snart i en "förort" 😉 Orkar inte läsa ikapp er idag ☺️
Dingbats Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 pardon? Du ska inte tro det blir sommar ifall ingen sätter sig fort.
Dingbats Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Mina grannar måste hata mig. Idag har jag övat både dragspel och trumpet.
Dingbats Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 jag har inte tvättat händerna sen jag höll på med t-sprit.
Overkill Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Jag steker på firrepirre om ni undrar. Gott! Jag är hungrig.
Dingbats Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Man undrar ju vad Knausgårds "Min kamp" heter i tysk översättning.
Dingbats Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Idag ska jag köpa en kalender f.ö. Jag ska gå innan klockan 14. Det blir mitt viktigaste egna ärende idag. Förresten, ska köpa innetofflor för 500 SEK också. Hur gick det?
Dingbats Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 "Jag har läst igenom ett par trådar här på FB och vi pratar om hundratals." Vackert.
Recommended Posts