Overkill Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 Nej, tvärtom! Man vill ju vara lättpåverkad. Om tre glas inte blir mer än så, hur mycket ska det inte då till för att bli riktigt jävla aspackad. Men tre glas är inte så mycket ändå. 1 glas vin är tydligen 1,5 dl inom vetenskapen, är det då säg 12% (ingen aning vad det ligger på faktiskt) så blir det 12*15=180. 180/40=4,5 cl ren alkohol. För en öl på 33 cl med 5% alkohol så blir motsvarande siffra 4,125. Alltså inte så stor skillnad. Jag brukar dricka 6 öl på en förfest och sen ett par när man är ute. I fredags drack jag nog säkert typ 14-15 öl utspritt över ganska många timmar. Så vill du bli jävligt aspackad måste du nog dricka mer, eller vara jättehungrig när du börjar.
Overkill Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 Att vara hungrig är dock inte att rekommendera för då mår man bara dåligt. Men kör en flaska vin plus några öl eller cider och om du inte blev så full som du ville får du helt enkelt göra ett nytt försök!
Dingbats Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 Att vara hungrig är dock inte att rekommendera för då mår man bara dåligt. Men kör en flaska vin plus några öl eller cider och om du inte blev så full som du ville får du helt enkelt göra ett nytt försök! Tack för uträkningen och tack för ditt stöd! Om det här blir av nästa helg, vilket jag hoppas, det beror på hur min familj arrangerar sig geografiskt, så blir det en flaska vin och två starköl. Det borde räcka så man blir lagom dragen. Sen måste jag komma på någonting värt att göra i det tillståndet också, typ sitta och glo på en film är ju ovärt. Typ skriva ett fyllebrev och gå ut och posta.
Overkill Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 Tack för uträkningen och tack för ditt stöd! Om det här blir av nästa helg, vilket jag hoppas, det beror på hur min familj arrangerar sig geografiskt, så blir det en flaska vin och två starköl. Det borde räcka så man blir lagom dragen. Sen måste jag komma på någonting värt att göra i det tillståndet också, typ sitta och glo på en film är ju ovärt. Typ skriva ett fyllebrev och gå ut och posta. Ja, det är en bra idé. För att märka hur full du är bör du nog röra på dig, gärna prata med någon också. Skriva funkar också! Speciellt på datorn med, sjukt jobbigt med tangenterna ibland. Men om du inte blir full alldeles för sent skulle du ju kunna gå till Ica och köpa en chipspåse liksom, bara så du dels får gå någonstans och känna hur det känns samt att prata, förvisso rätt kort men ändå, med kassörskan.
Dingbats Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 Ja, det är en bra idé. För att märka hur full du är bör du nog röra på dig, gärna prata med någon också. Skriva funkar också! Speciellt på datorn med, sjukt jobbigt med tangenterna ibland. Men om du inte blir full alldeles för sent skulle du ju kunna gå till Ica och köpa en chipspåse liksom, bara så du dels får gå någonstans och känna hur det känns samt att prata, förvisso rätt kort men ändå, med kassörskan. Ja, jag vet, man måste ju röra på sig! Matdax i Hökarängen stänger tio, så då skulle jag vara tvungen att supa till mig innan dess. Det blir lite småtajt, men det får väl vara värt det då. Jag gillar dräggfaktorn i att sitta ensam och supa på sitt rum.
debatt Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 😆 Vem har gjort den? Jag fattar inte den. Klart att inte sköldpaddor pratar människors språk. Än sen?
Overkill Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 Jag gillar dräggfaktorn i att sitta ensam och supa på sitt rum. Ja, förstår det ändå på något sätt. Menade väl mest bara att risken är kanske att du är snorfull men inte märker det för att du sitter stilla utan att göra någonting direkt. Å andra sidan brukar jag känna det som mest när jag går på toa och sätter mig ner och det är tyst och man bara ska kissa.
Dingbats Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 (redigerat) Ja, förstår det ändå på något sätt. Menade väl mest bara att risken är kanske att du är snorfull men inte märker det för att du sitter stilla utan att göra någonting direkt. Å andra sidan brukar jag känna det som mest när jag går på toa och sätter mig ner och det är tyst och man bara ska kissa. Ja nej alltså, jag menar inte till skillnad från att röra på sig. Självklart måste jag ut och röra på benen. Det är synd att jag inte bor i villa så jag inte kan spela piano i fyllan och villan. EDIT: oooh, såg den nu De gånger jag har blivit som tydligast påverkad var första gången jag drack ett glas vin och skulle luta mig mot kylen, men benen gav vika så jag fick sätta mig ner; och när jag hade druckit en rätt stor gin&tonic som min pappa gjort åt mig och råkade välta en kaktus i fönstret. Redigerat 14 november 2010 av Dingbats
debatt Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 Nja... men inte så man blir fullare en ett flaska vin va? "en ett" Är du full eller? 😆
debatt Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 Orka att man fortfarande hittar isolerade stammar ute i djungeln som inte varit i kontakt med omvälden än. 😳🤪 http://www.dn.se/webbtv/nyheter/isolerad-stam-upptackt-i-peru-1.1208223 Jag älskar såna människor!
Dingbats Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 Jag älskar såna människor! Ja jävlar vilken ovillkorlig kärlek som bara flödar rakt från mitt hjärta.
debatt Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 okej, har jag otur så kan jag inte skicka det förrän på tisdag, och då blir det lite tajtare. Är en present till min bror nämligen, men har fullt upp imorn men ledig tisdag. hm.. men okej, tack då har jag lite hum. ☺️ Samma vecka? Det är inte säkert alls. Jag fick ett brev i fredags (12/11) som postats 4e nov.
Overkill Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 De gånger jag har blivit som tydligast påverkad var första gången jag drack ett glas vin och skulle luta mig mot kylen, men benen gav vika så jag fick sätta mig ner; och när jag hade druckit en rätt stor gin&tonic som min pappa gjort åt mig och råkade välta en kaktus i fönstret. 😄
Dingbats Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 Eller nu måste jag verkligen gå och lägga mig, men inläggen blir ju kvar tills i morgon bitti så att säga.
Overkill Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 (redigerat) Japp! Du då! Första gången jag var full drog jag ner byxorna inför halva min klass, rabblade massa citat från OC och sen spydde jag när jag låg och sov. Annars kan jag faktiskt inte komma på så mycket ändå. EDIT: Just det, sen hade jag ju sex också. 😏 EDIT2: Alltså inte samma kväll. Redigerat 14 november 2010 av Overkill
Dingbats Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 Första gången jag var full drog jag ner byxorna inför halva min klass, rabblade massa citat från OC och sen spydde jag när jag låg och sov. Annars kan jag faktiskt inte komma på så mycket ändå. EDIT: Just det, sen hade jag ju sex också. 😏 Ajuste. Ja nej, det var ju kanske inte riktigt lika najs. satte
debatt Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 (redigerat) 😮 Redigerat 15 november 2010 av debatt
debatt Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 (redigerat) 😐 Redigerat 15 november 2010 av debatt
debatt Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 (redigerat) 🤪 Redigerat 15 november 2010 av debatt
Recommended Posts