Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Om du aldrig druckit dig full förr kan jag nog tro att 4-5 Bacardi Breezers eller liknande skulle kunna göra susen.

Fast hur mycket är det i en sån? 25 cl? 3,5%? Det är ju mindre alkohol än en vinflaska.

Postat

Fast hur mycket är det i en sån? 25 cl? 3,5%? Det är ju mindre alkohol än en vinflaska.

Jao, något sånt.. men lite högre alkoholhalt. En vinflarra kan nog också göra susen, om du gillar det så go for it!

Jag själv gillar bara inte fyllan på just vinet. Blir trött, slö, "in vino veritas"-ig och känner mig bara jobbig.

Sen tycker jag inte att baksmällan är att leka med heller, fy farao. Men alla reagerar ju olika.

Postat

Jao, något sånt.. men lite högre alkoholhalt. En vinflarra kan nog också göra susen, om du gillar det så go for it!

Jag själv gillar bara inte fyllan på just vinet. Blir trött, slö, "in vino veritas"-ig och känner mig bara jobbig.

Sen tycker jag inte att baksmällan är att leka med heller, fy farao. Men alla reagerar ju olika.

Nån gång ska man ju lära sig.

Postat

Nja... men inte så man blir fullare en ett flaska vin va?

Dricker aldrig vin så jag vet inte hur full man blir då, men du får ju typ 10 krokodilöl (50 cl, normal alkoholhalt) för 100 spänn. Dricker du alla tio så är du jävligt packad sen.

Postat

Dricker aldrig vin så jag vet inte hur full man blir då, men du får ju typ 10 krokodilöl (50 cl, normal alkoholhalt) för 100 spänn. Dricker du alla tio så är du jävligt packad sen.

Men det är en jävla massa vätska som ska ner då. Gillar inte öl så mycket heller. Vad menar du är normal alkoholhalt, 5%?

Postat

Det vore väl kanske kostnadseffektivast, men det skulle kännas jävligt alkigt att kånka iväg en back öl och sitta och trycka helt själv.

Postat

Men det är en jävla massa vätska som ska ner då. Gillar inte öl så mycket heller. Vad menar du är normal alkoholhalt, 5%?

Ja, det är ju det. Kör en vinare då och är inte det tillräckligt får du väl göra om det någon annan dag bara med lite mer. Annars kan du ju köpa en bag in box.

Postat

Ja, det är ju det. Kör en vinare då och är inte det tillräckligt får du väl göra om det någon annan dag bara med lite mer. Annars kan du ju köpa en bag in box.

Tre liter... det klarar man inte av själv, då blir det över och ovärt att slänga och ännu ovärdare att förklara för folk varför jag har en halvdrucken bag in box under sängen.

En flarra billigt vin och två starköl, det kanske duger.

Postat (redigerat)

Dingis, om jag skickar iväg ett litet paket imorn, hinner det fram till Örebro till Torsdag? 😕

Redigerat av Memphis
Postat

Dingis, om jag skickar iväg ett litet paket imorn, hinner det fram till Örebro till Torsdag? 😕

Jag önskar att jag kunde svara på såna där frågor som en expert, men jag är nog tyvärr inte mer än lekman vad gäller hur fort saker kommer fram.

Men ja, jag håller med Killis i att det känns ju rimligt och det borde det ju göra. Herregud, fyra dar.

Postat

Jag är faktiskt relativt härdad ändå! Eller inte jätte, men lite. Jag drack kanske sammanlagt tre fulla glas vin igår grovt överslagsräknat, och blev inte mer dragen än att jag kunde tänka klart och inte sluddra eller gå snett eller nånting, bara att det känns lite wocko.

Postat

okej, har jag otur så kan jag inte skicka det förrän på tisdag, och då blir det lite tajtare. Är en present till min bror nämligen, men har fullt upp imorn men ledig tisdag. hm.. men okej, tack då har jag lite hum. ☺️

Postat

Jag är faktiskt relativt härdad ändå! Eller inte jätte, men lite. Jag drack kanske sammanlagt tre fulla glas vin igår grovt överslagsräknat, och blev inte mer dragen än att jag kunde tänka klart och inte sluddra eller gå snett eller nånting, bara att det känns lite wocko.

Skönt!

Postat

Skönt!

Nej, tvärtom! Man vill ju vara lättpåverkad. Om tre glas inte blir mer än så, hur mycket ska det inte då till för att bli riktigt jävla aspackad.

Postat

Nej, tvärtom! Man vill ju vara lättpåverkad. Om tre glas inte blir mer än så, hur mycket ska det inte då till för att bli riktigt jävla aspackad.

När det väl tippar över så kan det tippa över rätt rejält. Man upplever det inte nödvändigtvis som så väldans linjärt alla gånger. 😄

Postat

När det väl tippar över så kan det tippa över rätt rejält. Man upplever det inte nödvändigtvis som så väldans linjärt alla gånger. 😄

Skönt att höra! 😄 Än finns det hopp!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.