Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Idag har jag vågat mig på att föra över 13 låtar från analogporta till extern hdd, trots Dingbats varningar om pitchproblem. Men sådana skulle väl bara visa sig ifall man skulle börja om med portan och spela in några spår till på den? Men det tänker jag inte göra. Hoppas och tror att det gick bra! ☺️

Vad jag inte begriper däremot är varför det i mappen Audio (där audiofilerna samlats) finns 15 låtar och inte 13? Kom då på att jag gjort en testsnutt innan jag började också och då raderade jag den och trodde det skulle finnas 14 spår kvar alltså, men det var likväl 15 spår. Var kommer de två extra låtarna ifrån?? 😳

Hmm. Om jag öppnar låtarna en efter en sedan och sparar de 13 på ett annat ställe, så ska jag se om det blir 13 eller nåt annat i den nya Audiomappen.

Annons
Postat

Jag får upp meddelande om att sonarpdr.exe kraschar och det brukar den vanligtvis göra när jag belastar systemet lite för hårt. MEN den ska inte krascha när jag har stängt av alla effekter och skit.. när jag spelar in. Det ska ju inte belasta någonting då juh. Och så har jag ju kört tyngre projekt förr... 🙁

Så då är det kanske hårddisken som spökar ändå? Den börjar ju bli till åren.. 🙁

Döda mig! cray.gif

Har nog inte fått upp error om att ett inspelningsprogram kraschar. Det är bara att gå till botten med det. Helst köpa en ny hdd såklart. Satsa på SDD om pengarna finns, annars går det mesta bra för backup - och inspelning. Har du programmet på cd? Provat att rensa Skrivbordet, Diskdefragmentera, Gjort felkontroll av hdd-n, Tagit bort alla Cookies och Temporära internetfiler i hela datorn?

Just Temporära Internetfiler som blir Beständiga tenderar att sega ned datorn. Jag har inställt så att ALLT försvinner när jag går ur Internet. Naturligtvis inga lösenord sparade eller nånting sådant som automatiskt fylls i någonstans heller. En del väljer ju att "Autospara" allting, men mina hdd-ar har 90% kapacitet kvar. Alltid. Så... prova att rensa hdd-n. Då blir den snabbare. Har du ingen extra hdd så kan du spara på cd, dvd, usb-minne eller sd-kort kanske??

😳

Postat
Idag har jag vågat mig på att föra över 13 låtar från analogporta till extern hdd, trots Dingbats varningar om pitchproblem. Men sådana skulle väl bara visa sig ifall man skulle börja om med portan och spela in några spår till på den? Men det tänker jag inte göra. Hoppas och tror att det gick bra! ☺️

Så länge du spelar över alla spår på samma gång är det inga problem.

Postat

Efter lite pill i mitt windows så lyckades jag pilla ihop denna snutt utan att Cakewalk kraschat! ☺️ (...om det beror på det har jag dock ingen aning om 😱 )

Postat

Efter lite pill i mitt windows så lyckades jag pilla ihop denna snutt utan att Cakewalk kraschat! ☺️ (...om det beror på det har jag dock ingen aning om 😱 )

To the top!* Låter awesome herr Grahnicus! 🥰

Postat

Så törstig är aldrig jag.

Jag är inte törstig nån gång.

Det var elva år sedan jag var törstig senast.

Då drack jag ett glas vatten.

😄

Postat

Konstigt att inte Posten svarade på mitt mail idag heller,

för jag fick ett mail av dem i början av veckan - måndags? -

där de lovade att svara snarast.

😲

Har fått gjort en del idag. Det är bra.

😐

//:debatt

tekaka m bredbar lättost o cacao på g

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.