Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Förra avataren Slejnard körde med var jag helt övertygad om var en plansch från Biologin i högstadiet som visade en del av kroppen i mitten i genomskärning inuti. Den nuvarande avataren trodde jag var en teckning över någon som var ute och övade lerduveskytte.

😲

Annons
Postat

Okej, kanske inte helt religiös, men mer eller mindre.

Ganska rätt tolkat. Tror, -men vägrar låta mig styras av nån religion (med tanke på historien)...är du med? Fast gillar kyrkliga traditioner och själva "ämnet" eller "essensen". Vissa bud är bra men INTE skrämselpropaganda osv osv. Ojoj nu blev jag djup men ska utveckla det där nån dag..☺️

Postat

Ganska rätt tolkat. Tror, -men vägrar låta mig styras av nån religion (med tanke på historien)...är du med? Fast gillar kyrkliga traditioner och själva "ämnet" eller "essensen". Vissa bud är bra men INTE skrämselpropaganda osv osv. Ojoj nu blev jag djup men ska utveckla det där nån dag..☺️

Jajaja... du missar alltid mina ordvitsar!

Postat

Ja, men det låter ju fel. Eller hur?

Jag skulle hävda att "slags" och "sorts" har blivit egna ord, oböjliga adjektiv eller pronomen eller vad man vill kalla dem (eller varför inte dra till med adverb som man alltid gör när man känner sig osäker).

Ja, det låter inte klokt men åtskilliga äro ( 🤪 ) de böcker där jag läst "något slags juice", "något slags soffa" eller liknande.

Men jag har nog skitit i det och antingen får förlaget tycka det är undermåligt eller så får de kalla det ett eget stilgrepp.

Postat

Gerrard gjorde hattrick i andra halvlek!!

Liverpool-Napoli 3-1 således.

Men att PAOK Saloniki vann och Lech Poznan och utdelningen ändå gick ned var konstigt.

Postat

The city is home to development centers for many technology corporations and in the high-tech 1990's adopted the nickname "Silicon Hills". However, the current official slogan promotes Austin as "The Live Music Capital of the World", a reference to the many musicians and live music venues within the area. In recent years, many Austinites have also adopted the unofficial slogan "Keep Austin Weird"; this refers partly to the eclectic and liberal lifestyle of many Austin residents but is also the slogan for a campaign to preserve smaller local businesses.

Låter ju gött.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.