Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu har jag typ valt ut vilka universitet jag ska söka till.

University of Toronto

McGill University (Montreal)

University of Texas at Austin

University of British Columbia (Vancouver)

Queen's University (kingston, kanada)

University of Oregon (Eugene, Oregon)

Möjligen även i den ordningen.

Kanada i första hand. Fast Toronto ligger ju nära USA.

Annons
Postat

häj! ☺️

Lite stressig dag. Hem direkt efter skolan, hämta upp trumgrejer, åka tillbaka in till stan till replokalen, kom hem nyss, ska ner till gymmet en timma nu, sen ska jag försöka hinna jobba på soundtracks innan jag lägger mig. 🤪

Askul att repa var det! ☺️

Postat

Dinkis har inte upptäckt sådana modernigheter än. Skulle tippa på att han inte längstar på någon dator utan på sin manuella skrivmaskin. 😛

Postat

Det kostar 70 öre att kopiera ett A4 i skolan, och den kanske blir på... sex A4 i största fall. Plus porto 12 kr. Runda upp till 17 kr då.

Jag och en kompis gjorde ett sånt i... 8:an tror jag det var.

Skulle bl.a. innehålla en seriefigur. Han hette Bentix.

Vi tog en spänn styck.

Kopierade gratis.

Postat

Jag och en kompis gjorde ett sånt i... 8:an tror jag det var.

Skulle bl.a. innehålla en seriefigur. Han hette Bentix.

Vi tog en spänn styck.

Kopierade gratis.

Hur såg han ut?

Jag kommer skippa serier, för dålig på sånt. För dålig på att rita i allmänhet också, men det blir jag nog så illa tvungen till, fan.

Postat

Slej, berätta mer om din nya avatar, ser ut som du råkade somna på tangentbordet när du hade Paint uppe? 😄

Postat

Jag fattar inte varför det är en sån övervägande majoritet tjejer bland folk som sysslar med post.

Postcrossing (vykortsutbyte): 29 466 män, 120 058 kvinnor

Swap-bot (allt möjligt-utbyte): Finns ingen statistik, men gruppen "Swedish Swappers" har 23 tjejer och 1 kille (jag)

International Union of Mail-Artists: 558 killar, 722 tjejer, okej där var det jämnare, men det är många som inte skriver ut kön, så jag tror det är lite fler tjejer.

sendsomething (allt möjligt-utbyte): Finns ingen statistik, men slumpade tio användare, varav 9 tjejer och 1 kille.

Postat

Slej, berätta mer om din nya avatar, ser ut som du råkade somna på tangentbordet när du hade Paint uppe? 😄

Någon slags ängel. Han har blivit religiös.

Postat

Någon slags ängel.

Jag hade en svensklärare som sa att uttrycket "någon slags" inte finns - att det ALLTID heter "något slags", vilket skulle komma från "ett slag av", enligt henne, att man inte säger "en slag av". 😲

Något slags ängel

🤪

Postat

Jag hade en svensklärare som sa att uttrycket "någon slags" inte finns - att det ALLTID heter "något slags", vilket skulle komma från "ett slag av", enligt henne, att man inte säger "en slag av". 😲

Något slags ängel

🤪

Ja, men det låter ju fel. Eller hur?

Jag skulle hävda att "slags" och "sorts" har blivit egna ord, oböjliga adjektiv eller pronomen eller vad man vill kalla dem (eller varför inte dra till med adverb som man alltid gör när man känner sig osäker).

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.