Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Såg henne på Popaganda för två år sen och hon var så fruktansvärt pretto så hon kommer aldrig komma på någon av mina listor.

Hon hade pretentioner alltså.

Hur visade det sig?

Berätta...

🙂

Annons
Postat

Hon hade pretentioner alltså.

Hur visade det sig?

Berätta...

🙂

Du fattar vad jag menar...

eller det gör du säkert inte men det gör alla andra.

Postat (redigerat)

Blev Citronkaka. Doftar ljuvligt i lägenheten nu. 🥰 Snart kommer husets alla tjejer springande. 😄

Redigerat av Memphis
Postat

Du fattar vad jag menar...

eller det gör du säkert inte men det gör alla andra.

Nej inte om det har någon annan betydelse än att man har pretentioner och är fodrande.

Världens finaste egenskap för övrigt.

😛

Postat

"I Tore S Börjessons utmärkta intervju med Kent i Puls beskrev sig sångaren Jocke Berg med stolthet som pretentiös.

– Finns det något mål för mig är det att bli ännu mer pretentiös. Det ordet är min nordstjärna. Det jag navigerar efter. Pretentiös betyder att mena vad man säger. Finns det nåt finare och ärligare än det? Än att ha pretentioner? Vad är motpolen? Att sätta upp en jävla krogshow med en bild på en programledare från TV3 som backdrop, fräste han ilsket.

Jag förstår frustrationen.

Vi lever i en tid där alla försök till allvar och fördjupad reflexion och engagemang och äkta beröring avfärdas med det förhatliga nittiotalsuttrycket ”pretto”.

Men bara för att de själlösa nihilister som befolkar Stockholms innerstad har problem med allt som inte enbart är snyggt och smart och roligt – och säkert ser även en Ingmar Bergman och en Tomas Tranströmer som ”pretto”."

Hehe.

Postat

Jaja, men det är en sak att ha pretentioner och en annan att ha banala pretentioner som man för fram på ett väldigt enerverande sätt.

Postat

Fan va orutinerat.. smörade formen men glömde bort att hälla på ströbröd. 😆

Så skiten gick ju sönder när jag skulle ha ut den. Men gott var det. ☺️

Postat

Fan va orutinerat.. smörade formen men glömde bort att hälla på ströbröd. 😆

Så skiten gick ju sönder när jag skulle ha ut den. Men gott var det. ☺️

Ja, det ska ju in i käften och sedan skitas ut ändå.

Tänk att ha det som ledstjärna på den femstjärniga restaurangen.

😄

Postat

Kollar på en dansk fotbollsstream. Det låter ungefär såhär.

"Kalegaegae ruuu dalegiblae. Gulige blugigle glu raeglöööve" etc.

Postat (redigerat)

Jaja, men det är en sak att ha pretentioner och en annan att ha banala pretentioner som man för fram på ett väldigt enerverande sätt.

banal

enerverande

Betydelsen av ord är intressant.

Jag skulle aldrig använda ett sådant idiotord som pretentiös, eller slanguttrycket pretto, för det beskriver en mycket svårdefinierad egenskap som en del anser vara god och andra anser vara dålig. Det för därför inte kunskapen om en karaktär t.ex. i en roman framåt att tilldela denne en egenskap som pretentiös.

De som menar att pretto, pretentiös, är något negativ hänger upp det på att man skulle vara alltför fodrande ELLER att man har saknar insikt om sin egen förmåga ELLER att man är förmäten ELLER... ja, det tar aldrig slut. Detta är ju helt olika saker och pretto, pretentiös, tycka kunna beskriva nästan vadsomhelst. Ett olämpligt ord för att bringa klarhet iaf.

Förmäten är ett inressant ord. För det borde vara - precis som pretentiös - inte minst upp till den påstått förmätna eller pretentiöse att bedöma.

Redigerat av debatt
Postat

Chelsea spelar ju på 10an! den har ju alla som har tv 😮

Postat

Ja, som om de har en xylocainbedövning som aldrig släpper.

Postat

Najs! 😄

Ja, det e sjukt kul att skriva låtar i replokalen. Sjukt kul att spela i band. Ska repa imorn. 🥰

Micke, du har inget bra tips på hur man hittar sångare? 😕

vend.se?

Postat

vend.se?

Har kollat, dom suger. På Bandfinder.se finns mycket mer men har inte hittat någon bra. 😑

Två hörde av sig men det blev inget med det. En tredje hörde av sig men han var liten pojkvask så blev inget av det heller. 😛

Funtar på att hänga upp annons på musikaffärer, där strövar ju mycket musiker. Men man tycker det inte borde vara så jälva svårt att hitta metalfolk i hårdrockstäta Gbg. 😳

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.