Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

...200 jävla spänn kostar min .se-domän. Aldrig att jag betalar det.. 😠

Så jag flyttar den istället.. 😠

Är det nu man ska ha haft GoDaddy som utomstående separat domänregistrator istället för ett svenskt webbhotell? 😕

Fast jag förstår aldrig varför det är bättre. Om GoDaddy lägger ned så blir det ju rimligen svårare att nå dem

än att nå ett f.d. webbhotell i Sverige...

😲

Postat

...200 jävla spänn kostar min .se-domän. Aldrig att jag betalar det.. 😠

Så jag flyttar den istället.. 😠

Berätta hur det går till!!

Sedan, om du ska ha .se som din domän, så borde du haft Binero - för de hade ett reapris förra månaden.

0 kr.

Postat

Jag flyttade över se-domänen till Oderland där jag har allt annat.. Jag mejlade till supporten på Oderland och frågade om jag kunde flytta över domänen från www.iis.se (där min .se-domän låg tidigare). Det enda dom ville ha var auktoriseringskoden och vilket domännamn det gällde.

Sedan tog det bara några minuter så var det fixat. (Oderland e snabba...)

Sparar iallafall 76 kronor per år.. 😑

Postat

Är det nu man ska ha haft GoDaddy som utomstående separat domänregistrator istället för ett svenskt webbhotell? 😕

Fast jag förstår aldrig varför det är bättre. Om GoDaddy lägger ned så blir det ju rimligen svårare att nå dem

än att nå ett f.d. webbhotell i Sverige...

😲

Mig veterligt så är inte Godaddy en registrar för .se-domän och anledningen varför jag flyttade min till Odeland är egentligen för att jag tycker dom e grymt stabila. ☺️

Postat (redigerat)

Mig veterligt så är inte Godaddy en registrar för .se-domän och anledningen varför jag flyttade min till Odeland är egentligen för att jag tycker dom e grymt stabila. ☺️

Jaså? Jag tror de kan fixa .se numera även om de finns i Staterna.

Fast jag har inte övertygats om att skaffa dem. Ändå.

Har ju liksom inte tänkt att byta från Binero heller, så...

Och OM Binero skulle konkursa så måste ju mitt domännamn vara mitt iaf

och ledigt och tillgängligt för mig, menar jag.

Nån djävla ordning får det va!

😆

Redigerat av debatt
Postat (redigerat)

Jag flyttade över se-domänen till Oderland där jag har allt annat.. Jag mejlade till supporten på Oderland och frågade om jag kunde flytta över domänen från www.iis.se (där min .se-domän låg tidigare). Det enda dom ville ha var auktoriseringskoden och vilket domännamn det gällde.

Sedan tog det bara några minuter så var det fixat. (Oderland e snabba...)

Sparar iallafall 76 kronor per år.. 😑

Ska DE ha auktoriseringskoden - det verkar skumt...

Läste ett skräckexempel på Nätet om någon som registrerat sin domän i USA och där kunde lagvrängarna få till det så att registratorn ÄGDE det domännamnet sedan och alla andra domännamn som registrerats hos dem, enligt amerikansk lag. Va fan!! 😳

Nu var inte detta Go Daddy, men iaf... taatigt var det!

Redigerat av debatt
Postat

Påminner mig om en fantastisk "serie" av Sara Granér som jag här återger i ASCII-form:

Hej historia!

i Norden skedde övergången från

bronsålder till järnålder på 500-talet

före Kr.

1939 invaderade Tyskland Polen

1947 infördes personnummer i Sverige

1970 fick Solsjenitzyn nobelpriset

i litteratur.

1995 vann Tjeckien ishockey-VM

2006 fanns över 40.000 hundar

registrerade hos Svenska kennelklubben

bara i Stockholms län. 600 av dessa djur

antas bo på Östermalm

År 2007 inföll julafton på en måndag.

NÄR SKA NÅGON

SÄGA STOPP??

Postat

Önskar jag och min tjej hade fler morgonar att bara pyssla om varandra, men allting är så stressigt jämt... 😏

Fast va fan, man ska väl njuta av den tid man får. ☺️

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.