Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Satte ihop ett soundtrack till kortfilmen nyss, jobbar asfort när jag har pressad deadline, 🤪 nån som har lust att ge lite feedback? 😕

Det jag funderar över är om det låter 80-tal eller inte.. 😕 för det vill jag inte., xD ska låta modernt. 😄

Snyggt.

Det hade passat med lite trummor från Roland CR-78 på den här - å andra sidan hade det kanske dragit lite mer mot 80-talshållet som du ville undvika.

Lite feedback, höj upp bastrumman/virveln som kommer in 1:44. 🙂

Postat

Är det drygt skicka mejl och kryssa i rutan så man ber om kvitto på att mottagaren läst det?

Nej.

Postat

Snyggt.

Det hade passat med lite trummor från Roland CR-78 på den här - å andra sidan hade det kanske dragit lite mer mot 80-talshållet som du ville undvika.

Lite feedback, höj upp bastrumman/virveln som kommer in 1:44. 🙂

Stort tack Linus! 😮😊🥰

Ska höja kaggen då. ☺️

Postat (redigerat)

Min lillebror hade tagit bort mig, mamma och pappa från sin facebook. 😄 Men jag lade till honom igen och nu accepterade han.

Redigerat av Overkill
Postat (redigerat)

Någon som har bra koll på grafikkort och sånt?

Skulle behöva ett starkare för att kunna rendera stora 3-modeller men vet att man nuförtiden kan köra med två grafikkort som arbetar tillsammans, är sånt krångligt? 😕

Får man bättre prestanda om man köper ett nytt dyrare som man ersätter det befintliga med jämfört med om man köper ett till halvbra och låter dom köra parallellt? 😐

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

Någon som har bra koll på grafikkort och sånt?

Skulle behöva ett starkare för att kunna rendera stora 3-modeller men vet att man nuförtiden kan köra med två grafikkort som arbetar tillsammans, är sånt krångligt? 😕

Får man bättre prestanda om man köper ett nytt dyrare som man ersätter det befintliga med jämfört med om man köper ett till halvbra och låter dom köra parallellt? 😐

När det gäller just renderingen till färdig bild så sker det vanligtvis på processorn.

Kolla så ditt program har bra stöd för Nvidias CUDA eller ATIs Stream.

Edit: Tappade ett R. 😛

Redigerat av Pico
Postat (redigerat)

När det gäller just renderingen till färdig bild så sker det vanligtvis på processorn.

Kolla så ditt program har bra stöd för Nvidias CUDA eller ATIs Stream.

Edit: Tappade ett R. 😛

Hm.. Tror nog inte processorn är flaskhalsen, har en Intel Quadcore på 2,67Ghz så borde vara mer än tillräcklig känns det som. 😕

Och inte Ram-minnet, har 8Gb, så borde vara grafikkortet.

Ska kolla om programmet stöder Cuda och stream då.

edit, ah tänkte efter, nu förstod jag vad du menade. Att processorn kanske räcker men programmet kanske inte kan dra nytta av dess kapacitet beroende på om det stöder CUDA. xD

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

Hm.. Tror nog inte processorn är flaskhalsen, har en Intel Quadcore på 2,67Ghz så borde vara mer än tillräcklig känns det som. 😕

Och inte Ram-minnet, har 8Gb, så borde vara grafikkortet.

Ska kolla om programmet stöder Cuda och stream då.

Alltså, är programmet i sig segt att jobba i, eller är det renderingen till färdig bild som är dryg?

Om det är det sista så är det troligen så enkelt att renderingen sker på CPUn. Detta är oftast fallet ännu,

även om många programmerar för att dra nytta av GPGPU.

Edit: Nepp, menade inte så som du editerade. xD

Har du flera datorer kan du kolla upp Dr Queue och bygga din egen lilla render farm.

Redigerat av Pico
Postat (redigerat)

Alltså, är programmet i sig segt att jobba i, eller är det renderingen till färdig bild som är dryg?

Om det är det sista så är det troligen så enkelt att renderingen sker på CPUn. Detta är oftast fallet ännu,

även om många programmerar för att dra nytta av GPGPU.

Nej, programmet går väldigt fort att jobba i, får bara lite defekter när jag renderar högupplösta bilder. Det innebär då alltså...ehh.. att jag kan göra vad? 😕

edit:

Edit: Nepp, menade inte så som du editerade. xD

Aha, ok. xD

Redigerat av Memphis
Postat

Denna luftfuktare har slutat att fungera, den går inte igång helt enkelt.

När man vrider på vredet på sidan så ska det först klicka lite och sedan ska man

kunna ställa in "styrkan". Men det händer ingenting.

FRÅGA: På undersidan finns det en enda skruv, jättedjupt in i platsen,

stjärnmodell, modell liten. Om jag skruvar och lossar hela underdelen så

underdelen går isär - kan jag troligen åtgärda det fel som uppstått?

Vad kan det vara för fel?

bionaire_bu_1300w_ultrasonik.jpg_1.jpg

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.