Overkill Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Folk som ser på amerikansk burkskrattsteve är 100% white trash är jag övertygad om. nä
debatt Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Verkar som om Ritalin främst kan ge sömnproblem, följt av hjärtklappning och sedan magproblem o huvudvärk. Inga styrkta bevis för att det utvecklar neurologiska problem, även om det spekulerats kring det. Oftast är biverkningarna koncentrerade kring de första dagarna/veckorna, anges det. källa:medikamenterna
debatt Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Verkar mest som en broms i aktiviteten i nervsystemet.
Pico Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Mm, okey. Astmamedicin varnade en kardiolog mig för dock. Kan det vara övergående biverkan av Ritalin eller lagras biverkan och blir bara värre? Vet inte riktigt hur ännu. Ritalin i sig själv är ju jävligt snabbt dock, ur kroppen på 4 timmar.
Pazo Postat 28 oktober 2010 Trådstartare Postat 28 oktober 2010 Nu skriver jag viktiga skivbolagsmail. Sen ska jag skriva ett viktigt personligt medelande till en kille som kan annordna klubbar.
debatt Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Vet inte riktigt hur ännu. Ritalin i sig själv är ju jävligt snabbt dock, ur kroppen på 4 timmar. Ja, men det varierar mellan olika individer. En del tar det 2-3 timmar på, en del 4-5, andra 8-12. Men om det nu står 4 timmar, så innebär väl inte det att du ska ta den "vid behov" eller var sjätte timme under dygnet? Rekommendationen är väl någon tablett tidigt på dagen. Personligen så går inte medicin ur min kropp. Sug på den du! Medicin som ska vara försvunnen efter 4 timmar är kvar efter ett par månader.
Overkill Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Nu skriver jag viktiga skivbolagsmail. Sen ska jag skriva ett viktigt personligt medelande till en kille som kan annordna klubbar. viktigpetter
debatt Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Nu skriver jag viktiga skivbolagsmail. Sen ska jag skriva ett viktigt personligt medelande till en kille som kan annordna klubbar. Glöm inte tillräckligt med porto! Och att hälsa från mig!
Dingbats Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Nu skriver jag viktiga skivbolagsmail. Sen ska jag skriva ett viktigt personligt medelande till en kille som kan annordna klubbar. heavy stuff
Dingbats Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
debatt Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 (redigerat) Jag skrev tre viktiga brev idag, med frågor jag hade om postgång. Ett innebär att de akut måste ändra i stadgarna och att bruden tackade mig så mycket för att de undviker en katastrof! Kommer nog på tv ikväll... 😆 Redigerat 28 oktober 2010 av debatt
Pico Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 (redigerat) Ja, men det varierar mellan olika individer. En del tar det 2-3 timmar på, en del 4-5, andra 8-12. Men om det nu står 4 timmar, så innebär väl inte det att du ska ta den "vid behov" eller var sjätte timme under dygnet? Rekommendationen är väl någon tablett tidigt på dagen. Personligen så går inte medicin ur min kropp. Sug på den du! Medicin som ska vara försvunnen efter 4 timmar är kvar efter ett par månader. Vid tre timmar börjar den gå ur kroppen för mig. 8-12 timmar låter mer som preparaten med modifierad frisättning. Och jag tar medicinen ungefär var tredje till var fjärde timme. Vet inte hur det kan bli så att det stannar kvar så länge för dig? Hörs ju kunna vara lite olämpligt dock. Redigerat 28 oktober 2010 av Pico
Neosus Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Va? Vad? Berätta... 😕 ...eller nej jag menar 😠 Eller ja...
debatt Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Vid tre timmar börjar den gå ur kroppen för mig. 8-12 timmar låter mer som preparaten med modifierad frisättning. Och jag tar medicinen ungefär var tredje till var fjärde timme. Hur många mg blir det totalt på ett dygn?
Pico Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Hur många mg blir det totalt på ett dygn? Är uppe i 70mg nu, men har byggt upp tolerans så en diskussion om ändrad dosering har aktualiserats.
Dingbats Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 ett pip är helt pris, två pip är reducerat pris
debatt Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Vid tre timmar börjar den gå ur kroppen för mig. 8-12 timmar låter mer som preparaten med modifierad frisättning. Och jag tar medicinen ungefär var tredje till var fjärde timme. Vet inte hur det kan bli så att det stannar kvar så länge för dig? Hörs ju kunna vara lite olämpligt dock. Har fötts utan de enzymer som ska eliminera och bryta ned läkemedel. Ärftligt betingat. Det är därför alla i min släkt dött så fort de satts på en medicin och ingen blivit pensionär.
Memphis Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 (redigerat) Jag sitter o käkar bulgur. Spännande att du nämner att du faktiskt sitter ner. Redigerat 28 oktober 2010 av Memphis
debatt Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Är uppe i 70mg nu, men har byggt upp tolerans så en diskussion om ändrad dosering har aktualiserats. Ok. Sänkning vore bra med tanke på biverkningarna.¨ Men jag antar diskussionen avsåg höjning.
debatt Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Var rädd om dig Pico. Absolut alkoholförbud gäller vid centralstimulantia. He da!
Pico Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Ok. Sänkning vore bra med tanke på biverkningarna.¨ Men jag antar diskussionen avsåg höjning. Fast grejen är att jag är på 0mg idag och det är nu det gör ont. 😛 Samma känsla som förut, när jag ökade dosen, då det kändes ansträngt och fick då backa ett steg under några dagar.
Pico Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Var rädd om dig Pico. Absolut alkoholförbud gäller vid centralstimulantia. He da! Tack! He da! 😄
Pico Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Spännande att du nämner att du faktiskt sitter ner. Inte va sån nu! 😛
Dingbats Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Jag skrev typ "hej" han ba"hej", "han ba jag ska bara vika tvätt". jag ba" haru haft en trevlig helg? han ba" jo, det är så att jag har träffat n trevlig tjej. Vi har umgåtts sen innan vi snackade. Hade tänkt säga det men det har inte blivit av." Okej, trevligt att du har träffat en tjej, men kan du köpa ut åt mig?". han ba"svar ´nej" jag ba "svar fuck off (för att han inte ville köpa ut)". jag blev förvånad över det han skrev, det evrkdde som om han trodde vi skulle bli typ tillsammans.
Recommended Posts