Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Nä men Beckfilmen är bra 😱

Tack för påminnelsen, jag såg ännu en av Huss-filmerna men har inte betygsatt på Filmtipset.

Dingis, något speciellt du tänkte med cellist?

Postat

Jag vill bli sjukt jävla full! Nån gång när jag är ensam hemma ska jag köpa en flaska vin och dricka upp helt själv och se vad som händer.

Varför det, när det finns en massa litteratur i ämnet om vad som händer.

😆

Postat

Dingis, något speciellt du tänkte med cellist?

En som kan spela cello.

Behöver en till ett projekt jag håller på med, kanske på en fem låtar eller nåt. Kommer inte börja spela in än på ett tag, så det är ingen stress.

Postat

Varför det, när det finns en massa litteratur i ämnet om vad som händer.

😆

Ja, men den kommer jag ju inte kunna läsa när jag är full!

Postat

Jag hade en lumparkompis som seriöst tyckte det var för dyrt att berusa sig när vi låg i lumpen, tror han hade familj och så också, så han sprang med huvet före in i väggen för att uppnå samma berusning som med starksprit.

Det gick rätt bra faktiskt.

😄

Postat

Jag visste att det fanns de som heter så! 😳

Men vaddå, finns det folk som heter så? 😳 Snippa är ju ett fint ord för det kvinnliga genitaliet.. :rolleyes:

Men heter det "klädesvaruhus" eller "klädvaruhus"?

Fråga vår Lingvist, men jag tippar på Klädvaruhus, låter mest naturligt.

Postat

Det heter naturligtvis det som man tycker låter bäst. Själva definitionen av "heter".

Postat

Men vaddå, finns det folk som heter så? 😳 Snippa är ju ett fint ord för det kvinnliga genitaliet.. :rolleyes:

Jo jag vet att snippa är ett ord för det, men jag kommer mest på att tänka på en kärring med inkontinens när jag hör det... 😆

Ja.... PIPPA är ett namn. Eftersom mina SVENSKA släktingar och andra bekanta verkar döpa sina barn ENBART till engelskklingande namn numera,

såsom Kevin, Jamie etc. så blev jag inte förvånad när förslaget PIPPA kom upp, helt seriöst... Hoppas de inte väljer det.

😏

Postat

Det heter naturligtvis det som man tycker låter bäst. Själva definitionen av "heter".

Går man efter sökträffar i google så har klädvaruhus knappt 4000, men klädesvaruhus bara cirka 100.

Fast det heter ju klädesfabrik å andra sidan...

Och i en c-uppsats stod det klädesvaruhus...

Postat

Går man efter sökträffar i google så har klädvaruhus knappt 4000, men klädesvaruhus bara cirka 100.

Fast det heter ju klädesfabrik å andra sidan...

Och i en c-uppsats stod det klädesvaruhus...

Kläd- tycker jag nog låter bättre i samtliga fall personligen.

Ska man använda ordet i något seriöst sammanhang är det väl bra att göra som majoriteten.

Min systers pojkväns mamma hade en lärare när hon var utbytesstudent i USA som hette Knull i efternamn.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.