Linus Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Nä men Beckfilmen är bra 😱 Tack för påminnelsen, jag såg ännu en av Huss-filmerna men har inte betygsatt på Filmtipset. Dingis, något speciellt du tänkte med cellist?
debatt Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Jag vill bli sjukt jävla full! Nån gång när jag är ensam hemma ska jag köpa en flaska vin och dricka upp helt själv och se vad som händer. Varför det, när det finns en massa litteratur i ämnet om vad som händer. 😆
Dingbats Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Dingis, något speciellt du tänkte med cellist? En som kan spela cello. Behöver en till ett projekt jag håller på med, kanske på en fem låtar eller nåt. Kommer inte börja spela in än på ett tag, så det är ingen stress.
Dingbats Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Varför det, när det finns en massa litteratur i ämnet om vad som händer. 😆 Ja, men den kommer jag ju inte kunna läsa när jag är full!
debatt Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Jag hade en lumparkompis som seriöst tyckte det var för dyrt att berusa sig när vi låg i lumpen, tror han hade familj och så också, så han sprang med huvet före in i väggen för att uppnå samma berusning som med starksprit. Det gick rätt bra faktiskt. 😄
Dingbats Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Jag ska ge mina barn namn som är helt omöjliga att både uttala och stava på engelska. Åslög och Örjan.
debatt Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Snippa är ett fint namn. Jag visste att det fanns de som heter så! 😳 Men heter det "klädesvaruhus" eller "klädvaruhus"?
Dingbats Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 nötkrokant är det en sån som sysslar med nötkrokans? en som ansar nötkrokar?
Memphis Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Jag visste att det fanns de som heter så! 😳 Men vaddå, finns det folk som heter så? 😳 Snippa är ju ett fint ord för det kvinnliga genitaliet.. Men heter det "klädesvaruhus" eller "klädvaruhus"? Fråga vår Lingvist, men jag tippar på Klädvaruhus, låter mest naturligt.
Dingbats Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Fråga vår Lingvist, men jag tippar på Klädvaruhus, låter mest naturligt. Det heter naturligtvis det som man tycker låter bäst. Själva definitionen av "heter".
debatt Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Men vaddå, finns det folk som heter så? 😳 Snippa är ju ett fint ord för det kvinnliga genitaliet.. Fråga vår Lingvist, men jag tippar på Klädvaruhus, låter mest naturligt. Jo jag vet att snippa är ett ord för det, men jag kommer mest på att tänka på en kärring med inkontinens när jag hör det... 😆 Ja.... PIPPA är ett namn. Eftersom mina SVENSKA släktingar och andra bekanta verkar döpa sina barn ENBART till engelskklingande namn numera, såsom Kevin, Jamie etc. så blev jag inte förvånad när förslaget PIPPA kom upp, helt seriöst... Hoppas de inte väljer det. 😏
debatt Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Det heter naturligtvis det som man tycker låter bäst. Själva definitionen av "heter". Går man efter sökträffar i google så har klädvaruhus knappt 4000, men klädesvaruhus bara cirka 100. Fast det heter ju klädesfabrik å andra sidan... Och i en c-uppsats stod det klädesvaruhus...
debatt Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Pazo skriver något! 😮 Undrar vad det är. 😮 Det har ju bara tagit en halvtimme, så jag gissar på "hej, hur är läget?"
Dingbats Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Går man efter sökträffar i google så har klädvaruhus knappt 4000, men klädesvaruhus bara cirka 100. Fast det heter ju klädesfabrik å andra sidan... Och i en c-uppsats stod det klädesvaruhus... Kläd- tycker jag nog låter bättre i samtliga fall personligen. Ska man använda ordet i något seriöst sammanhang är det väl bra att göra som majoriteten. Min systers pojkväns mamma hade en lärare när hon var utbytesstudent i USA som hette Knull i efternamn.
debatt Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 Det underligaste är att varken klädvaruhus eller klädesvaruhus står i SAOL!! 😳
Dingbats Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 jourhavande medmänniska finns det jourhavande motmänniska också?
debatt Postat 23 oktober 2010 Postat 23 oktober 2010 jourhavande medmänniska finns det jourhavande motmänniska också? eller jourmänniska som INTE är gravid? 😳
Recommended Posts