Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena! Här kommer en fråga som nog inte är särskilt knepig. Har ett PA ned två högtalare, och en laptop. Jag vill kunna koppla en signal direkt från laptopen till PAt, och få ut en stereosignal, alltså inte samma monosignal i båda högtalarna, utan en riktig stereosignal. Hur ska jag koppla för att uppnå det?

Annons
Postat

Tjena! Här kommer en fråga som nog inte är särskilt knepig. Har ett PA ned två högtalare, och en laptop. Jag vill kunna koppla en signal direkt från laptopen till PAt, och få ut en stereosignal, alltså inte samma monosignal i båda högtalarna, utan en riktig stereosignal. Hur ska jag koppla för att uppnå det?

Om du inte berättar vad du har för in och ut -gångar så kan vi bara svara; "från ljudkortet till PAt" ... 😛😉

Om du inte har ett externt ljudkort (eller Cardbus) så kan vi nog gissa på 3,5mm TRS -kontakt i denna ände.

Postat

Lineutgången på inbyggda ljudkort brukar vara stereo minitele, så det är bara att koppla in en kabel med sådan kontakt där, som sedan är splittad till två vanliga monotele (om du har tele in på slutstegen).

Exempelvis en sådan här: http://hosatech.com/product/339847/CMP-153/_/Stereo_Breakout%2C_3.5_mm_TRS_to_Dual_14_in_TS%2C_3_ft

t350_e3b9746fb4fb88880f791679aebe4f7a.jpg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.