Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Såg att det inte stod Reason, Record i avdelningen på forumet. Det kanske är dags att uppdatera!

Själv så körde jag igenom Record ordentligt för första gången idag och bara för att testa Neptune sjöng jag en liten Lalala i inbyggda mikrofonen på macbooken och det blev förvånansvärt bra. 0.40 kommer Neptune in, men lyssna nåra bars innan så ni får höra sången torr från Neptune.

Jag använde Kong och Kongs egna effekter till alla trummorna så att jag fick köra igenom den, och den e riktigt grym, och riktigt snygg.

Jag är väldigt intresserad av om någon av er har lyckats trixa ihop någonting ordentligt med Neptune, lite Voicesynth körer och annat. Vore kul att höra!

Länken är här nedanför om ni missade...

Länk till Soundcloud

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Jag har fixat och trixar med neptune i den här tråden.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=79219

Funkar bra tycker jag.

Postat

Funkar inte att trycka på play...

Postat

Får kolla sen, får det FAN inte att funka.

Kommer till sidan, trycker på play men det buffrar inte ens som det brukar. Sitter på en mac.

Skumt...?

Testar med andra datorn senare...

Postat

Får kolla sen, får det FAN inte att funka.

Kommer till sidan, trycker på play men det buffrar inte ens som det brukar. Sitter på en mac.

Skumt...?

Testar med andra datorn senare...

Använder du clicktoflash? jag har samma problem.. testa gå in i "safarimenyn / clicktoflash / load flash on foremost page" eller lägg till soundcloud.com i inställningarna.

Postat

Nu har jag lyssnat...skön effekt...= )

Postat

Använder du clicktoflash? jag har samma problem.. testa gå in i "safarimenyn / clicktoflash / load flash on foremost page" eller lägg till soundcloud.com i inställningarna.

Tack för tipset!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.