mickel Postat 26 januari 2005 Postat 26 januari 2005 Meningen med detta inlägg är inte att vända någon eller förklara vad som är bra och dåligt i livet då har du kommit fel, här sysslar vi bara med objektiva sanningar. HEPP!
Guldapa Postat 26 januari 2005 Postat 26 januari 2005 Teknisk perfektion är värdelöst att efterssträva eftersom tekniken utvecklas varje dag. Det vi idag tycker är en tekniskt fulländad produkt i ljudkvalité kommer folk att fnysa åt efter några år. Anledningen till att folk fortfarande lyssnar på gamla raspiga jazz-bootlegs är för att känslan finns där, om än dolt i brus och några felaktiga toner. Jag tycker det är oerhört synd att så många inte kan se förbi lite sämre ljudkvalité eller en falsk ton och se själva känslan i en låt. En bra låt är en bra låt. Om än i trasig förpackning.
mickel Postat 26 januari 2005 Postat 26 januari 2005 Teknisk perfektion är värdelöst att efterssträva eftersom tekniken utvecklas varje dag. Det vi idag tycker är en tekniskt fulländad produkt i ljudkvalité kommer folk att fnysa åt efter några år. Anledningen till att folk fortfarande lyssnar på gamla raspiga jazz-bootlegs är för att känslan finns där, om än dolt i brus och några felaktiga toner. Jag tycker det är oerhört synd att så många inte kan se förbi lite sämre ljudkvalité eller en falsk ton och se själva känslan i en låt. En bra låt är en bra låt. Om än i trasig förpackning. Och hepp igen! Många insiktsfulla människor här.
spaceman Postat 26 januari 2005 Postat 26 januari 2005 Betr Håkan Helstöld... http://helstold.vintervila.se/
mickel Postat 26 januari 2005 Postat 26 januari 2005 Betr Håkan Helstöld... http://helstold.vintervila.se/ Ha!!! Vilken guldgruva. Skitkul!!!
D Vibe Postat 26 januari 2005 Postat 26 januari 2005 (redigerat) Teknisk perfektion är värdelöst att efterssträva eftersom tekniken utvecklas varje dag. Det vi idag tycker är en tekniskt fulländad produkt i ljudkvalité kommer folk att fnysa åt efter några år. Anledningen till att folk fortfarande lyssnar på gamla raspiga jazz-bootlegs är för att känslan finns där, om än dolt i brus och några felaktiga toner. Jag tycker det är oerhört synd att så många inte kan se förbi lite sämre ljudkvalité eller en falsk ton och se själva känslan i en låt. En bra låt är en bra låt. Om än i trasig förpackning. Inget fel på att sjunga ett par toner fel, men när det blir för mkt så försvinner själva njutningen av musiken. Det är som att äta godis samtidigt som tandläkaren borrar i mina tänder. /Daniel Edit: Bortfall vad bokstav. Redigerat 26 januari 2005 av D Vibe
Tokas Postat 26 januari 2005 Trådstartare Postat 26 januari 2005 Betr Håkan Helstöld... http://helstold.vintervila.se/ 😆 Men fast jag vet att han klockrent har stulit vissa låtar, och "lånat" material av ännu fler, så är ju det mesta från denna sidan en massa små skitsaker. Men där fanns ett och annat som man inte visste...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 26 januari 2005 Postat 26 januari 2005 & Per Nunstedt hyllade Håkans snygga småstölder i Expressen idag...
Plinkplonk Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 Såg Håkan i nåt tv program för inte alltför länge sedan, där han framförde en ny låt. Jag blev DJUPT besviken 😛
Tokas Postat 2 februari 2005 Trådstartare Postat 2 februari 2005 & Per Nunstedt hyllade Håkans snygga småstölder i Expressen idag... Sorry, men du måste hjälpa mig nu. Har försökt tänka ut varför det skulle vara något bra att att Per Nunstedt hyllade Håkans stölder nu i typ en vecka. Jag tar det mer som att att Pelle skämmer ut sig och inte fattar vad han snackar om. Eller jag kanske missuppfattat det hela? Jag måste citera ett bra citat hämtat HÄR: man får ju skilja på att man med tillåtelse använder andras material till något "nytt", men rör det sig om "lån" utan tillåtelse så är det stöld, o inte fan är det förtjänt av någon respekt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.