Jump to content
Annons

Class A utrustning?

Benny Bong (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

😛 Benny is in da house !!!

Allt funkar felfritt efter alla underbara tips som jag fick av div. studiomedlemar.

TUSEN TACK FÖR ETT UNDERBART BRA FORUM 😄

MEN nu vÀxer kraven för mig och Barrit ( min dataBAS spelare) jag har guitarport kopplat genom en TC G Major(stereo Àven s/pdif). Och en Rode NTK mic.

Barrit kör en Nord Lead 3 .

I stora studion kan vi spela in vad vi vill men vi vill kunna jobba pÄ ideer hemma.

Vi behöver vÀl ett ljudkort med 4 in iallafall ???

Vi vill ju kunna spela alla 4 samtidigt helst om nu inte kostnaden Àr OVERKILL.

Är samtidigt lite inne pĂ„ att bara skaffa en Class A preamp för att fĂ„ ut full effekt av Rode, TCn och nordleaden ?????

OmrĂ„det Ă€r aningen förvirrande nĂ€r vi kör roden genom Behringer MX 8000 lĂ„ter den som en bra mic men nĂ€r vi kör förbi mixern lĂ„ter den som en GUD ???? VAA FÖÖ DÅÅ DÅÅ ???????????????????

SNART ÄR DET KLART MED UPPLADDNINGEN FRÅN VÅRAN HEMSIDA

MISSA INTE SAHARA.........VI JAMMAR KOM IHÅG DET...... 😛

Ta hand om ALLAH andra sÄ tar ALLAH andra hand om dej

Bam Shiva

Benny Bong och Barrit Blom

Annons
mikee (oregistrerad)
Postat (redigerat)

vad har du för budget till ljudkort?, finns jug rÀtt mkt att vÀlja pÄ.

Är samtidigt lite inne pĂ„ att bara skaffa en Class A preamp för att fĂ„ ut full effekt av Rode, TCn och nordleaden ?????

OmrĂ„det Ă€r aningen förvirrande nĂ€r vi kör roden genom Behringer MX 8000 lĂ„ter den som en bra mic men nĂ€r vi kör förbi mixern lĂ„ter den som en GUD ???? VAA FÖÖ DÅÅ DÅÅ ???????????????????

för att Behringer MX 8000 Ă€r det vĂ€rsta skrĂ€pbord som nĂ„gonsin gjorts!! 😉

Nej men seriöst sÄ Àr mickstÀrkarna i MX8000 inge roliga, (gÀller det flesta budget bord). Bra preamps Àr en riktigt vettig investering, dock sÄ kostar det en del(över 8000:-).

HÀr Àr nÄgra bra val:

Brent Averill BAE 312A (APi 312), $899

Vintech Dual72 (Neve 1272), $1200

Great River ME-1NV $1100

(om du sen sÀljer NTK'n och köper en Soundelux U195 sÄ har du en riktigt Kick-ass kedja)

/mike

Redigerat av mikee
Postat

:rolleyes:

Va menar du varför SÀlja NTK mic ?????

Vad Àr ett Soundelux U195 ?????

😄

Benny says thanks

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.