Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag kör Cubase SX3 och EMU 1820 och har stött på ett problem. Datorn hängde sig och jag var tvungen att stänga av mha strömbrytaren. När jag nu startar upp pågående projekt i Cubase kommer ett fönster upp med rubriken "Pending connections". Gör jag inget i detta går det varken att få medhörning eller spela in. Ändrar jag alla portar för inputs och outputs från "pending" till ljudkortets egna fungerar uppspelning, men problemet med inspelning kvarstår. Dvs. jag får ingen signal in till cubase. Om det kan vara till ngn hjälp så har fönstret där man ställer in latency ändrats. Vad kan detta bero på och hur kan jag komma till rätta med problemet? Några idéer?

Annons
Postat

Tjenare.

Får du ingen insignal alls ?

Du får gå in igen och kanske ställa om i cubase istället för i ljudkortet.

VST connections, där har du ju IN/OUTPUT , ställ in rätt output/input där och testa ?

Eller har du redan gjort det ?

Postat

Nej, ingen signal alls :/

Ja, har även testat med att ändra VST connections.. Funderar på om jag måste installera om antingen cubase eller drivrutinerna till ljudkortet. Är dock inte speciellt kunnig när det kommer till sånt så jag drar mig för det.

Postat (redigerat)

Jag gissar på att du måste göra om din ASIO inställning, detta görs i såna fall i; Devices>device setup>VST audiobay>välj ditt ljudkort.

bah

Redigerat av Abi Bah

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.