Valle Postat 21 november 2010 Postat 21 november 2010 Skitvanligt! Och har drivit mig till vansinne i ca trettio år nu. Fenomenet drabbar mig inte alltför sällan. Men jag brukar faktiskt anpassa stämningen (och inspelningen) efter hur/vad jag ska spela. Rena kvint- och kvartspel förutsätter en stämning; när jag kör med treklang eller fulla ackord stämmer jag på ett annat sätt. Detsamma gäller hur "hårt" jag ska spela.
mrpimmy Postat 21 november 2010 Trådstartare Postat 21 november 2010 Det här blir bara mer och mer spännande. Är det inte bara så enkelt att strängen blir mer spänd (från orginalläget) vid vilket anslag som helst? Och slår man hårdare så blir strängen ännu mer spänd?
debatt Postat 21 november 2010 Postat 21 november 2010 på Blocket: Boss TU-12. Annars är det den nya modellen som verkar gälla nuförtiden: Boss TU-12EX heter den numera: 1000 inkl frakt (Thomann). 1
pme (oregistrerad) Postat 21 november 2010 Postat 21 november 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Wave_equation ger svaret. Hastigheten på vågen ökar med amplituden.
Vallhagen Postat 21 november 2010 Postat 21 november 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Wave_equation ger svaret. Hastigheten på vågen ökar med amplituden. Näe. Var läser du det i wikipediaartikeln?
pme (oregistrerad) Postat 21 november 2010 Postat 21 november 2010 Näe. Var läser du det i wikipediaartikeln? Another common correction in realistic systems is that the speed can also depend on the amplitude of the wave, leading to a nonlinear wave equation.
Vallhagen Postat 22 november 2010 Postat 22 november 2010 Another common correction in realistic systems is that the speed can also depend on the amplitude of the wave, leading to a nonlinear wave equation. Hej PME. Jag känner mig plötsligt degraderad till icke läskunnig. Mitt "Näe" försvinner i ett nafs och jag har fått mer att grubbla på. I stand corrected. Tack. tjing
laxlaxlax Postat 29 november 2010 Postat 29 november 2010 Another common correction in realistic systems is that the speed can also depend on the amplitude of the wave, leading to a nonlinear wave equation. Kan nån förklara för mig med ord som skapar en bildbeskrivning? I fallet med gitarrsträngen? Please? Fattar inte!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.