Multiband Postat 22 september 2010 Postat 22 september 2010 (redigerat) Jag satt uppe sent som satan igår och surfade på KVR då jag upptäckte detta finurliga företag/instrument. Troligtvis väldigt nya på marknaden men eftersom jag älskar Pianoteq och att få såpass många instrument och ljud på bara några få MB så kunde jag inte annat än att kolla på detta instrument. Jag blev såld direkt på både funktion och användarvänlighet när man kollar deras videos och för 140SEK var det bara att dra fram kortet. Jag ångrar fortfarande bittert att jag inte köpte på mig en licens av Pianoteq när den låg på ynka 1200SEK. Så den här gången vill jag inte missa, och eftersom det är sista dagen med erbjudandet vill jag gärna dela med mig. Håll till godo. http://www.spicyguitar.com/ Redigerat 24 september 2010 av Multiband
JohnRick Postat 22 september 2010 Postat 22 september 2010 Annars gör applied acoustics bra modellerade gitarrer (samt svinbra rhodes!). Antar att de kostar något mer dock.
pirateKING Postat 22 september 2010 Postat 22 september 2010 Haha nu kanske jag inte alls fattar poängen med Spicy Guitar men jag tyckte verkligen det lät som skit 😄
nixpix2 Postat 22 september 2010 Postat 22 september 2010 Problemet med sånt här är att ett klav inte alls har samma sätt att utrycka sig på som en gitarr. Visst kan man kanske emulera mycket med diverse kontrollmeddelanden, men det skulle bli så jävla mycket jobb med programmeringen att det faktiskt är mycket enklare att bara sätta sig ner och lära sig spela gitarr. En sak jag undrar är hur man kan lägga ner så otroligt mycket tid på att utveckla ett sånt program utan att se till att grundljudet är bra. Jag förutsätter att demolåten visar den bästa sidan av pluggen. Pianoteq var en bra idé, men lite samma problem med grundljudet - det finns liksom inget tryck eller närvaro i det.
trancer Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 Haha nu kanske jag inte alls fattar poängen med Spicy Guitar men jag tyckte verkligen det lät som skit 😄 hahaha.. håller med! inte ens i närheten av hur en verklig gitarr låter, tyvärr!
hegobald Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 Hmm.. Tycker den påminner om en sämre variant av Real Guitar och real Strat. Så här funkar och låter Real Guitar Och här Real Strat Produkten http://www.musiclab.com/products/realgtr_info.htm
Claes Holmerup Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 Hmm.. Tycker den påminner om en sämre variant av Real Guitar och real Strat. Så här funkar och låter Real Guitar Och här Real Strat Produkten http://www.musiclab.com/products/realgtr_info.htm REal Guitar verkar vara riktigt trevlig. Ett av mina inköp på senare tid, är Vir2 Electri6ity, som jag tycker är minst sagt skitbra: http://www.vir2.com/instruments/electri6ity . Rekommenderas verkligen! 🙂
debatt Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 Jag satt uppe sent som satan igår och surfade på KVR då jag upptäckte detta finurliga företag/instrument. Troligtvis väldigt nya på marknaden men eftersom jag älskar Pianoteq och att få såpass många instrument och ljud på bara några få MB så kunde jag inte annat än att kolla på detta instrument. Jag blev såld direkt på både funktion och användarvänlighet när man kollar deras videos och för 140SEK var det bara att dra fram kortet. Jag ångrar fortfarande bittert att jag inte köpte på mig en licens av Pianoteq när den låg på ynka 1200SEK. Så den här gången vill jag inte missa, och eftersom det är sista dagen med erbjudandet vill jag gärna dela med mig. Håll till godo. http://www.spicyguitar.com/ Visst, 140 SEK är ju "inga pengar", men jag saknar kropp i ljudet. Nu tänker jag mest på någon ringsignal.
debatt Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 REal Guitar verkar vara riktigt trevlig. Ett av mina inköp på senare tid, är Vir2 Electri6ity, som jag tycker är minst sagt skitbra: http://www.vir2.com/instruments/electri6ity . Rekommenderas verkligen! 🙂 Den lät ju bättre än annat jag hört inom gitarrsimulatorer! Electi6ity lät bra! Men tar det inte längre tid att lära sig spela detta på keyboardet och kanske editera, än att lära sig det på gitarr?? Det enda jag kan tycka det är att man kan skapa avancerade passager som man kanske inte kan lära sig spela på riktig gitarr så lätt, genom noggrann editering. Men det blir ju rätt pinsamt live... 😕
Larsson Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 intressant att du gillar detta som substitut för gitarr och håller det jämförbart med pianoteq, jag som gitarrist tycker detta inte håller måttet på något sätt kan hända om man tar bort solo biten & blandar det med andra instrument så kan det funka i en mix jag som tlx inte piano spelare tycker att vitrualgrand är det bästa piano substitutet men vad vet jag åandra sidan trummor & piano är det enklaste att simulera idag enligt nmig men om 10år kanske det blir svårare att avgöra vad som är porgramerat eller fake men detta är långt ifrån hemma ännu dessutom är det en väldigt linad karaktär på gitarr ljudet vilket man kanske inte eftersträvar riktigt ursäkta mig för gnället.. men det var mitt första intryck iaf ! 🙂
Claes Holmerup Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 Den lät ju bättre än annat jag hört inom gitarrsimulatorer! Electi6ity lät bra! Men tar det inte längre tid att lära sig spela detta på keyboardet och kanske editera, än att lära sig det på gitarr?? Det enda jag kan tycka det är att man kan skapa avancerade passager som man kanske inte kan lära sig spela på riktig gitarr så lätt, genom noggrann editering. Men det blir ju rätt pinsamt live... 😕 Nja - det är väl lite trixigt i början att komma ihåg diverse keyswitchar, men när man har kommit in i det så är det faktisk förvånansvärt enkelt att hantera. Jag har deras Mojo också (blåssektion) - och den är lika sanslöst bra. Jag gick faktiskt på magkänsla när det gällde gitarrpluggen. Jag köpte nämligen Mojo till introduktionspriset när den släpptes (nära halva priset om jag kommer ihåg rätt) - och efter att ha pillat med den ett tag, så dök gitarrpluggen också upp - och då tyckte jag att demolåtarna lät bra och tack vare Mojo's fina funktionalitet så kände jag mig tillräckligt säker på att Electri6ity också skulle vara en höjdare även om den blev dyrare. Båda dessa VSTi kostar mycket, men är inte dyra... 🥰
Multiband Postat 24 september 2010 Trådstartare Postat 24 september 2010 Jag anser inte detta vara ett substitut för en riktig gitarr. Men min tanke var att till största del ge ett tipps om något som var näst intill gratis. Kanske utvecklas lika starkt som Pianoteq har gjort och kommer att kosta därefter. Om man ser på prislappen för de övriga som låter bättre så är det ju oftast 20ggr så mycket pengar. För att gå lite Off-topic så har ju Pianoteq kommit hästlängder för varje fullversion som släppts. Det har nog skrattats en hel del när det lanserades. Och det är fortfarande en bit kvar för att få ett lika "skönt" ljud som samplade bibliotek. Men då är det också bättre spelkänsla, laddar supersnabbt, och tar ingen plats. Hur man än vrider och vänder på det så tror jag modulering är framtiden. Kul att det blev en diskussion på bra nivå.
JohnRick Postat 24 september 2010 Postat 24 september 2010 Har också kollat in Electri6ity's demos på youtube och är sjukt imponerad! Finns en hel del där killen med sin "keytar" lirar licks med denna plugg, utöver de sedvanliga klippen från Vir2 själva. Sitter själv med Realstrat, men det går knackigt, även om detta också är snarlikt. Känns också som att det borde gå snabbare att lära sig lira gitarr ordentligt i stället för att satsa på att lära sig simuleringen så bra som möjligt?
trancer Postat 24 september 2010 Postat 24 september 2010 jo 140kr är inget. det är 3 dosar snus för mig, dom 3 kommer jag ha mer användning för än denna gitarrplugg.. Var lite realist, hur ska du kunna trycka in ett sånt här "Ackeljud" i någon låt? MÖJLIGTVIS ett akustiskt solo som man får råprogrammera och lägga till nåt slags room och platereverb på, men det finns ju folk som spelar sånt. 🙂 MVh Marcus
Claes Holmerup Postat 24 september 2010 Postat 24 september 2010 jo 140kr är inget. det är 3 dosar snus för mig, dom 3 kommer jag ha mer användning för än denna gitarrplugg.. Var lite realist, hur ska du kunna trycka in ett sånt här "Ackeljud" i någon låt? MÖJLIGTVIS ett akustiskt solo som man får råprogrammera och lägga till nåt slags room och platereverb på, men det finns ju folk som spelar sånt. 🙂 MVh Marcus Det kan ju eventuellt också funka som utfyllnad i kompet om det ligger i bakgrunden, så helt fel är det kanske ändå inte - speciellt med tanke på priset...
debatt Postat 24 september 2010 Postat 24 september 2010 Lyssnade på deras ukulele och banjo också. Svårt att veta att det var dessa instrument om det inte hade stått. Men vi får ta det för vad det är. 140 kr...
Multiband Postat 24 september 2010 Trådstartare Postat 24 september 2010 Vill bara slutföra med att det inte går att köpa detta program för 140kr längre då det var en kampanj. Att tillverkaren anser det vara värt 1.400kr är absurt i dagens läge. Men som sagt, man vet ju inte hur bra det blir under årens utveckling. Och kanske de erbjuder fria uppdateringar just som Pianoteq vad vet jag. Vill bara påpeka detta så ingen gör något dumt o klickar hem det för 1.400kr 🤪
Claes Holmerup Postat 5 oktober 2010 Postat 5 oktober 2010 Snubblade tillbaks på denna tråden när jag sökte efter annat... Det svänger rejält om Spicy Guitar - åtminstone när det gäller priset - för nu har det sänkts till 89 EUR. De upptäckte kanske att ingen ville köpa det till det priset som de satte. Undrar när nästa sänkning kommer...? 😉
debatt Postat 5 oktober 2010 Postat 5 oktober 2010 Vill bara slutföra med att det inte går att köpa detta program för 140kr längre då det var en kampanj. Att tillverkaren anser det vara värt 1.400kr är absurt i dagens läge. Men som sagt, man vet ju inte hur bra det blir under årens utveckling. Och kanske de erbjuder fria uppdateringar just som Pianoteq vad vet jag. Vill bara påpeka detta så ingen gör något dumt o klickar hem det för 1.400kr 🤪 Kan mycket väl vara så! Uppdateringar på köpet. Tack för att du skrev det nu om prishöjningen!
keolab Postat 6 oktober 2010 Postat 6 oktober 2010 Och kanske de erbjuder fria uppdateringar just som Pianoteq vad vet jag. Hello, Sorry for this answer in english, but we don't speak any swedish. Once you bought Spicy Guitar, all the next updates are free. Regards, Keolab Team www.spicyguitar.com
morgonte (oregistrerad) Postat 9 maj 2011 Postat 9 maj 2011 Snubblade tillbaks på denna tråden när jag sökte efter annat... Det svänger rejält om Spicy Guitar - åtminstone när det gäller priset - för nu har det sänkts till 89 EUR. De upptäckte kanske att ingen ville köpa det till det priset som de satte. Undrar när nästa sänkning kommer...? 😉 Vet inte hur länge det varit så, men nu är Spicy Guitar helt fritt... Spicy Guitar
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.