Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ska uppgradera pro tools 7 HD till 8..samtidigt Logic 8 till 9. Är det någon som vet om några kompatibilitetsproblem med detta?

Krockar, bästa OS och så vidare...?? 😳

Annons
Postat (redigerat)

Inte direkt. Gör iordning PT först, eller rättare sagt - uppdatera systemet till SnöLeoparden först (om du inte redan har den) - följ Avid's alla råd och tips.

När du väl fått PT8 att fungera så är det 'bara' att installera Logic 9.

ahhh, Dr Loop är på hugget . . . ☺️

Redigerat av chrisB
Postat

Tackar.

Ett problem är jag är fast med en G5.....HD korten (3st) passar inte i mac pro, således är snowleopard borta, Men det verkar ju som om det inte vore något direkt problem. Funderar på om någon upplevt konflikter mellan Logic 9 och TDM..?

Ska fortsätta grotta runt.

drloop (oregistrerad)
Postat

Har du en G5 så är det lite klurigare än att bara titta i matrisen.

Jag har för mig att du kan köra 8.01. Men detta får du dubbelkolla!!!!

Logic 9 trro jag du kan du glömma, endast Intel Mac om jag inte tolkar grejerna på Apples hemsida fel.

Postat

Jag sitter också med en gammal G5 och ett HD3. Jag kör OS 10.5.5 och Pro Tools HD 8.0.1 cs2 (sista PPC versionen) vilket rullar som tåget som vanligt. Kör dock aldrig Logic så där har jag ingen aning tyvärr.

Postat

Logic 9 trro jag du kan du glömma, endast Intel Mac om jag inte tolkar grejerna på Apples hemsida fel.

Visst tusan...det blir dyrt det här, ny dator o nya kort.. 🤪 men det verkar iallafall som om PT 8.04 ska funka med pci och 10.5.7.. får börja där då.. 😲

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Njae, det verkar som om Logic funkar för G5 om du tittar lite ovanför. Dock ej supportat av Apple...

Och Michael som svarat jobbar på Avid så han har nog rätt med 8.01 cs2.

Redigerat av drloop
Postat

Njae, det verkar som om Logic funkar för G5 om du tittar lite ovanför. Dock ej supportat av Apple...

Och Michael som svarat jobbar på Avid så han har nog rätt med 8.01 cs2.

oops.. hade inte uppdaterat sidan tror jag..

tackar för fina svar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.