Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har en imac på gång hem där jag tänker installera logic pro 9 på.

Till imacen ansluter jag en firewire hårddisk som jag tänker installera alla loopar mm som kommer till logic.

Jag är lite fundersam hur jag skall göra med de projects som jag skapar i logic.

Skall de också läggas på den externa disken eller på imacens interna? Jag har hört att det är bra att dela på arbetsfiler och samplingar mm men räknas då projects och de inspelade audiofilerna till arbetsfiler och därmed skall hållas borta från samplingsfilerna på den externa?

Vad gäller?

/Anders

Annons
Postat

Lägg både projektfiler, samplingar och loopar på externa hårddisken - eller köp till en extern USB disk för loop/samplingsbiblioteket.

Jag köpte en sån just för loopar och EXS24:ans bibliotek.

Postat

Eftersom du har en iMac så blir det ju lite speciellt att göra det optimalt då man om man har en Mac Pro eller PC bara kan köpa en extra intern så man har 3 diskar för samplingar, projektfiler och system.

I det här fallet så tror jag inte det spelar någon roll om du lägger projektfilerna på interna eller den du köpt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.