Skogsninja Postat 20 september 2010 Postat 20 september 2010 Hej gott folk. Har problem med min PRO 40. När jag spelar upp ljud (vilket filformat som helst genom både monitor och högtalare)både genom cubase och mediaplayer så hackar och knastrar ljudet. Detta oavsett latency och buffersize inställningar. Det blir lite bättre med maximal latency och buffersize men fortfarande oacceptabelt. Mitt system funkade i felfritt förra veckan innan jag installerade PRO 40. Körde då med ett Presonus Inspire (men jag behövde fler inputs så jag bytte) och kunde köra minst 10-12 kanaler i cubase med 10 ms latency utan hack och knaster i ljudet, nu kan jag inte ens lyssna på en sketen mp3 i mediaplayer utan att det hackar. Har gjort alla tänkbara optimeringstrix i windows, uppdaterat drivrutiner osv, som det skrivits om i de andra PRO 40 trådarna. Firewirekortet tror jag inte det är nåt fel på för PRO 40 funkade klockrent på min andra dator med samma firewirekort i men den datorn var lite för slö för cubase SX. Har dessutom kört windows hotfix för firewire i xp sp2. Det här är mitt system: AMD athlon 64 3200+ 2.00 GHz 2 GB Ram Win XP SP2 nvidia GeForce 6600 Exsys ex-6450 Firewire PCI card Jag vet att det inte är den nyaste och snabbaste datorn men det funkade ju så bra med mitt andra ljudkort. Kan det vara grafikkortet som inte funkar ihop med PRO 40? Tacksam för er hjälp!
Vakuumanka Postat 23 november 2010 Postat 23 november 2010 Har precis samma problem sig dig, fast jag kör med min iMac. Har precis köpt kortet! 😮
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.