debatt Postat 20 september 2010 Postat 20 september 2010 Har redan sett en viss påbörjad julskyltning. Dessutom annonser om Advent, valet av Lucia och om julklappar. Passar på att önska alla på Studio Forum en God Jul & ett Gott Nytt År! //:debatt
debatt Postat 21 september 2010 Trådstartare Postat 21 september 2010 (redigerat) På SVT1 kommer idag 21 september en JULSPECIAL! "Från Lark Rise till Candleford", 12.55-14.10. Medverkar gör bland andra Dawn French. 😄 Redigerat 21 september 2010 av debatt
Neosus Postat 21 september 2010 Postat 21 september 2010 (redigerat) God Jul & Gott Nytt År! Redigerat 21 september 2010 av Neosus
debatt Postat 21 september 2010 Trådstartare Postat 21 september 2010 (redigerat) Trodde det skulle snöa förut, vad kallt det var. Måste f.ö. bestämma mig senast denna veckan till några släktingar om vi ska fira jul där i år sägs det. Men det ligger nära här. Redigerat 21 september 2010 av debatt
SadamJR Postat 22 september 2010 Postat 22 september 2010 Undrar om det är för tidigt för julavatarer?
debatt Postat 22 september 2010 Trådstartare Postat 22 september 2010 Storebrossan fastslog vad han tyckte. Han tyckte inte vi skulle köpa några julklappar detta året. Det har sagts så förut också några gånger, men det har inte hänt att vi undvikt det. Hörde folk prata såhär inuti de allmänna kommunikationerna idag "ja, nu när det är jul snart...". 😄
therocker Postat 13 oktober 2010 Postat 13 oktober 2010 Undrar om det är för tidigt för julavatarer? Nä som ska helst vara klara så här års. Blir det ett rött äpple i år igen?
®offe Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 För tidigt med jul-avatar? Ursäkta men jag förstår inte frågan...
debatt Postat 14 oktober 2010 Trådstartare Postat 14 oktober 2010 Julmusten uppbaxad på pallar i affären igår såg jag. Några hundra flaskor.
therocker Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Men i år ska jag förbereda julbadet lite bättre än förra gången, gjorde riktigt ont!! http://www.youtube.com/watch?v=KjbOKxNRMWo
debatt Postat 15 oktober 2010 Trådstartare Postat 15 oktober 2010 Klenäter hör Julen till för min del! Får jag inte det, och Belgisk choklad till Nyåret, så har det inte varit några riktiga helger. Förra året fick jag tag på klenäter i Hemköp, Frölunda som inte alls var dyra, men ändå jättegoda, en hel ask full för 30 kr, tror jag. Annars finns de på konditorierna för 16 kr styck här. Vansinne. Svåra att göra själv, för man måste ha fritt och ingen fläkt ivägen i köket, när elden ska blossa.
Jerry P Postat 15 oktober 2010 Postat 15 oktober 2010 Har redan sett en viss påbörjad julskyltning. Dessutom annonser om Advent, valet av Lucia och om julklappar. //:debatt Vaaa!! Har dom redan firat Mårten Gås? 😐 mårtensgås, gås som äts på "mårtensafton", 10 november; även benämning på denna dag. Seden har tidigmedeltida rötter och hänger samman med att gässen alltid slaktades på hösten då de hunnit bli feta. Kopplingen mellan gåsfesten och Sankt Martins av Tours helgondag gjordes i tidig medeltid i Frankrike, och seden spred sig därifrån till Tyskland och så småningom vidare till Sverige, där gåsaveln var omfattande. Det är bara de två senaste århundradena som mårtensfirandet blivit koncentrerat till Skåne.
Jerry P Postat 16 oktober 2010 Postat 16 oktober 2010 Problemet med dagens julbord är inte julbordet i sig, utan att det skall avslutas så jäkla snabbt 🙁. Förr kunde det ta hela dan med ordentliga pauser mellan rätterna och folk umgicks med diverse lekar för att få maten att sjunka. Nu sitts det och proppas det och folk blir snabbmätta och lämnar bordet för andra aktiviteter. Känns lite som dagens rätt numera, känns det som.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.